Sivu 1/2

Ei käynnisty kylmänä mut lämpimänä hyvin.

Lähetetty: 29.3.2005 8:49
Kirjoittaja zetagi
Elikkä tommonen -89 1500S ei suostu käynnistymään (ei edes lupaile ) kylmänä. Sitten jos sen pitkän pitkän sahauksen jälkeen sattuu käynnistymään ja saat sen lämmitettyä niin sitten pelaa aivan normaalisti.

Tätä on varmaan käsitelty paljon aikaisemminkin, mutta kysynpähän nyt kuitenkin.

Jään estoa työnsin tankkiin ..... ei vaikutusta asiaan.

Semmoista pistin merkille kun tuossa bensapumpun ja kaasarin välissä on suodatin. Niin kylmänä starttaillessa se on yli puolillaan bensaa, mut muuten
se näyttäs olevan aika tyhjä. Tiedä sitten. Kipinää tuntus löytyvän.


Z

Lähetetty: 29.3.2005 9:20
Kirjoittaja ,_,/ukka
Toimiiko ryyppyläppä? Ja jos toimii niin ethän pumppaa kaasua kun starttaat.

,_,/ukka

Lähetetty: 29.3.2005 18:48
Kirjoittaja zetagi
Toimiiko ryyppyläppä?

Vähän tuo tahmeelta tuntu, joten laittelin siihen niveleen öljyä.
Johan rupesi ainakin lupailemaan, mut sitten hyyty akku.
Täytyy kokeilla uudelleen kun saa tuohon akkuun taas potkua.
Mutta aina parempi että edes lupailee. :D

Kiitoksia vinkistä!

Z

Lähetetty: 29.3.2005 19:02
Kirjoittaja Tshernobyl
Sitä ryyppyä minä veikkaisin. Itsellä oli aikoinaan 1500S -93 eli kattipeli. Alkoi oireilemaan samalla tavalla. Katsoin ilmanputsarikoteloon ja kas vain ryyppyläppä ei toiminutkaan(siinä mallissahan on puoliautomaattinen rikastin), käsipelillä piti kääntää päälle sit käynnistyi normaalisti.

Aika kauan sai startilla konetta lämmitellä jos ei viitsinyt käydä käsin ryyppyä päälle laittamassa.

Lähetetty: 29.3.2005 19:29
Kirjoittaja Rutinoff
Vaikuttaako tuo ryypyn päälle juuttuminen nykimistä noissa kattimalleissa? Etsiskelin tuosta tietoa ja semmosta luin, että (vedellä jotain merkitystä ryypyn kanssa?) jos vesi ei kierrä ryypylle niin se ei sitten aukeakkaan.

Lähetetty: 30.3.2005 16:10
Kirjoittaja zetagi
Ei vaikutusta ryypynläpän vivuston öljyämisellä.

Taas sain käyntiin 2 kertaa ...... sikäli kumma että
lähtee käyntiin vain tosi lyhyellä startilla ja käynnistyy vähän starttauksen lopetuksen jälkeen. :?:

Alkaa olla jo henkimaailman asioita.

Saisikohan jostain syystä liikaa bensaa (tiedäppä sitä en).
Antakee jotain vinkkiä.
:cry:

Z

Lähetetty: 30.3.2005 17:46
Kirjoittaja ,_,/ukka
zetagi kirjoitti:Ei vaikutusta ryypynläpän vivuston öljyämisellä.

Taas sain käyntiin 2 kertaa ...... sikäli kumma että
lähtee käyntiin vain tosi lyhyellä startilla ja käynnistyy vähän starttauksen lopetuksen jälkeen. :?:

Alkaa olla jo henkimaailman asioita.

Saisikohan jostain syystä liikaa bensaa (tiedäppä sitä en).
Antakee jotain vinkkiä.
:cry:

Z
Akku loppu, tai tulpan kärkivälit liian isot tai hapettumia sytyspuolen johdoissa. Kylmää konetta startatessa akun jännite laskee niin alas, ettei tuu kipinää. Mutta kun lopetat starttauksen sopivassa kohdassa, kone menee vauhdilla puristukselle ja kun startti ei ota virtaa, kipinä räpsähtää ja käynnistyy.

,_,/ukka

Lähetetty: 30.3.2005 20:01
Kirjoittaja zetagi
Joopa, täytyy kattoo nyt toimiiko ryypynläppä (siis aukeaako se startatessa) kun yksin ei oo vielä pystynyt tarkastamaan. Täytyy napata toi kauniinpi puolisko vääntämään virta-avaimesta.

Tänään kun kattelin tuota sytytys puolta niin löytyi vähän (vähän ja vähän) happettumaa virranjakajankanteen puolalta tulevasta liittimestä. Muuten näytti noi johdot päällisinpuolin kunnossa olevan.

Jatkan ihmettelemistä. :shock: :idea:

Lähetetty: 4.4.2005 8:19
Kirjoittaja zetagi
Niinpä niin ....... sama pää kesät talvet.

Nyt näyttäs siltä että vika on sytytyspuolella. Puolalta ei tule poweria ulos.
Sisään näyttäs menevän. Täytyy kokeilla vaihtaa toi hätävara puola.
Jännää, kun välillä sitten antaa kipinää. Menee joku palikka oikeeseen asentoon.

Jatkan päänhakkaamista öljykoppaan. :wink:

Lähetetty: 4.4.2005 8:40
Kirjoittaja Jankos
kärkien kärkiväli tarkistettu?

Jos on liian pieni on oireet juuri tuollaset...

Lähetetty: 4.4.2005 12:17
Kirjoittaja Stefa
Itsellä oli kerran jakajasta sellainen bakeliitin palanen lohjennut ja maadoitti kipinän. Meni kotvanen löytäessä ja monta eri puolaa tuli kokeiltua ennenkuin tuon huomasi.

Lähetetty: 4.4.2005 12:52
Kirjoittaja zetagi
joo, kärkiväli on mitattu rakotulkilla. Kun vaan sais käyntiin niin vois laittaa kosketuskulmamittarin kiinni. Toisella virranjakajankannella sekä toisilla tulpanjohdoilla, mutta tulos oli sama.

Käytiin tuossa viikonloppuna vetelemässä toisella autolla Laadushkaa muutama kilometri. Ei ees lupaillu. Mut täytyy koittaa nyt tuolla toisella puolalla. Toivottavasti vika on siinä. :shock: :(

Lähetetty: 4.4.2005 14:05
Kirjoittaja veli alexei
Stefa kirjoitti:Itsellä oli kerran jakajasta sellainen bakeliitin palanen lohjennut ja maadoitti kipinän. Meni kotvanen löytäessä ja monta eri puolaa tuli kokeiltua ennenkuin tuon huomasi.
Sama vika. Meinaan siinä kokeiltiin toooosi monta puolaa, jakajankantta, johtosarjaa jne. Eli kyseessä oli varmastikkin se bakeliitin pala joka on siinä jakajalla ns. läpivientinä eristämässä kun kärjiltä lähtee johto jakajasta pihalle. Eikö vaan?

Lähetetty: 4.4.2005 14:15
Kirjoittaja Stefa
veli alexei kirjoitti: Sama vika. Meinaan siinä kokeiltiin toooosi monta puolaa, jakajankantta, johtosarjaa jne. Eli kyseessä oli varmastikkin se bakeliitin pala joka on siinä jakajalla ns. läpivientinä eristämässä kun kärjiltä lähtee johto jakajasta pihalle. Eikö vaan?
Juurikin se. Mutta periaatteessahan tuo johto tulee jakajaan, jos sähkönkulkua miettii...

Lähetetty: 4.4.2005 17:27
Kirjoittaja veli alexei
Stefa kirjoitti:
veli alexei kirjoitti: Sama vika. Meinaan siinä kokeiltiin toooosi monta puolaa, jakajankantta, johtosarjaa jne. Eli kyseessä oli varmastikkin se bakeliitin pala joka on siinä jakajalla ns. läpivientinä eristämässä kun kärjiltä lähtee johto jakajasta pihalle. Eikö vaan?
Juurikin se. Mutta periaatteessahan tuo johto tulee jakajaan, jos sähkönkulkua miettii...
Taas alkoi saivartelu Ahorantaan tukien. ;)