Ei käynnisty kylmänä mut lämpimänä hyvin.
Ei käynnisty kylmänä mut lämpimänä hyvin.
Elikkä tommonen -89 1500S ei suostu käynnistymään (ei edes lupaile ) kylmänä. Sitten jos sen pitkän pitkän sahauksen jälkeen sattuu käynnistymään ja saat sen lämmitettyä niin sitten pelaa aivan normaalisti.
Tätä on varmaan käsitelty paljon aikaisemminkin, mutta kysynpähän nyt kuitenkin.
Jään estoa työnsin tankkiin ..... ei vaikutusta asiaan.
Semmoista pistin merkille kun tuossa bensapumpun ja kaasarin välissä on suodatin. Niin kylmänä starttaillessa se on yli puolillaan bensaa, mut muuten
se näyttäs olevan aika tyhjä. Tiedä sitten. Kipinää tuntus löytyvän.
Z
Tätä on varmaan käsitelty paljon aikaisemminkin, mutta kysynpähän nyt kuitenkin.
Jään estoa työnsin tankkiin ..... ei vaikutusta asiaan.
Semmoista pistin merkille kun tuossa bensapumpun ja kaasarin välissä on suodatin. Niin kylmänä starttaillessa se on yli puolillaan bensaa, mut muuten
se näyttäs olevan aika tyhjä. Tiedä sitten. Kipinää tuntus löytyvän.
Z
Sitä ryyppyä minä veikkaisin. Itsellä oli aikoinaan 1500S -93 eli kattipeli. Alkoi oireilemaan samalla tavalla. Katsoin ilmanputsarikoteloon ja kas vain ryyppyläppä ei toiminutkaan(siinä mallissahan on puoliautomaattinen rikastin), käsipelillä piti kääntää päälle sit käynnistyi normaalisti.
Aika kauan sai startilla konetta lämmitellä jos ei viitsinyt käydä käsin ryyppyä päälle laittamassa.
Aika kauan sai startilla konetta lämmitellä jos ei viitsinyt käydä käsin ryyppyä päälle laittamassa.
Ei vaikutusta ryypynläpän vivuston öljyämisellä.
Taas sain käyntiin 2 kertaa ...... sikäli kumma että
lähtee käyntiin vain tosi lyhyellä startilla ja käynnistyy vähän starttauksen lopetuksen jälkeen.
Alkaa olla jo henkimaailman asioita.
Saisikohan jostain syystä liikaa bensaa (tiedäppä sitä en).
Antakee jotain vinkkiä.
Z
Taas sain käyntiin 2 kertaa ...... sikäli kumma että
lähtee käyntiin vain tosi lyhyellä startilla ja käynnistyy vähän starttauksen lopetuksen jälkeen.

Alkaa olla jo henkimaailman asioita.
Saisikohan jostain syystä liikaa bensaa (tiedäppä sitä en).
Antakee jotain vinkkiä.

Z
Akku loppu, tai tulpan kärkivälit liian isot tai hapettumia sytyspuolen johdoissa. Kylmää konetta startatessa akun jännite laskee niin alas, ettei tuu kipinää. Mutta kun lopetat starttauksen sopivassa kohdassa, kone menee vauhdilla puristukselle ja kun startti ei ota virtaa, kipinä räpsähtää ja käynnistyy.zetagi kirjoitti:Ei vaikutusta ryypynläpän vivuston öljyämisellä.
Taas sain käyntiin 2 kertaa ...... sikäli kumma että
lähtee käyntiin vain tosi lyhyellä startilla ja käynnistyy vähän starttauksen lopetuksen jälkeen.
Alkaa olla jo henkimaailman asioita.
Saisikohan jostain syystä liikaa bensaa (tiedäppä sitä en).
Antakee jotain vinkkiä.
![]()
Z
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Joopa, täytyy kattoo nyt toimiiko ryypynläppä (siis aukeaako se startatessa) kun yksin ei oo vielä pystynyt tarkastamaan. Täytyy napata toi kauniinpi puolisko vääntämään virta-avaimesta.
Tänään kun kattelin tuota sytytys puolta niin löytyi vähän (vähän ja vähän) happettumaa virranjakajankanteen puolalta tulevasta liittimestä. Muuten näytti noi johdot päällisinpuolin kunnossa olevan.
Jatkan ihmettelemistä.

Tänään kun kattelin tuota sytytys puolta niin löytyi vähän (vähän ja vähän) happettumaa virranjakajankanteen puolalta tulevasta liittimestä. Muuten näytti noi johdot päällisinpuolin kunnossa olevan.
Jatkan ihmettelemistä.


Niinpä niin ....... sama pää kesät talvet.
Nyt näyttäs siltä että vika on sytytyspuolella. Puolalta ei tule poweria ulos.
Sisään näyttäs menevän. Täytyy kokeilla vaihtaa toi hätävara puola.
Jännää, kun välillä sitten antaa kipinää. Menee joku palikka oikeeseen asentoon.
Jatkan päänhakkaamista öljykoppaan.
Nyt näyttäs siltä että vika on sytytyspuolella. Puolalta ei tule poweria ulos.
Sisään näyttäs menevän. Täytyy kokeilla vaihtaa toi hätävara puola.
Jännää, kun välillä sitten antaa kipinää. Menee joku palikka oikeeseen asentoon.
Jatkan päänhakkaamista öljykoppaan.

joo, kärkiväli on mitattu rakotulkilla. Kun vaan sais käyntiin niin vois laittaa kosketuskulmamittarin kiinni. Toisella virranjakajankannella sekä toisilla tulpanjohdoilla, mutta tulos oli sama.
Käytiin tuossa viikonloppuna vetelemässä toisella autolla Laadushkaa muutama kilometri. Ei ees lupaillu. Mut täytyy koittaa nyt tuolla toisella puolalla. Toivottavasti vika on siinä.

Käytiin tuossa viikonloppuna vetelemässä toisella autolla Laadushkaa muutama kilometri. Ei ees lupaillu. Mut täytyy koittaa nyt tuolla toisella puolalla. Toivottavasti vika on siinä.


- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Sama vika. Meinaan siinä kokeiltiin toooosi monta puolaa, jakajankantta, johtosarjaa jne. Eli kyseessä oli varmastikkin se bakeliitin pala joka on siinä jakajalla ns. läpivientinä eristämässä kun kärjiltä lähtee johto jakajasta pihalle. Eikö vaan?Stefa kirjoitti:Itsellä oli kerran jakajasta sellainen bakeliitin palanen lohjennut ja maadoitti kipinän. Meni kotvanen löytäessä ja monta eri puolaa tuli kokeiltua ennenkuin tuon huomasi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Juurikin se. Mutta periaatteessahan tuo johto tulee jakajaan, jos sähkönkulkua miettii...veli alexei kirjoitti: Sama vika. Meinaan siinä kokeiltiin toooosi monta puolaa, jakajankantta, johtosarjaa jne. Eli kyseessä oli varmastikkin se bakeliitin pala joka on siinä jakajalla ns. läpivientinä eristämässä kun kärjiltä lähtee johto jakajasta pihalle. Eikö vaan?
Vauhdin tae - alamäki
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Taas alkoi saivartelu Ahorantaan tukien.Stefa kirjoitti:Juurikin se. Mutta periaatteessahan tuo johto tulee jakajaan, jos sähkönkulkua miettii...veli alexei kirjoitti: Sama vika. Meinaan siinä kokeiltiin toooosi monta puolaa, jakajankantta, johtosarjaa jne. Eli kyseessä oli varmastikkin se bakeliitin pala joka on siinä jakajalla ns. läpivientinä eristämässä kun kärjiltä lähtee johto jakajasta pihalle. Eikö vaan?

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.