Sivu 1/2
1200s TURBO
Lähetetty: 28.3.2005 13:23
Kirjoittaja turbotanet
oisko kellään minkäänlaisia paineistettuja kaasareita myytävänä idän ihmeeseen kun tuo venäjän weber ei tunnu olevan kovin sovelias turbotukseen...

Lähetetty: 28.3.2005 18:10
Kirjoittaja raimo87
Minkäslaiset on sun ahto/bensan paineet ja minkä mallin weber?
Lähetetty: 28.3.2005 18:16
Kirjoittaja turbotanet
Ladan vakio kaasari, "venäjän weber"
Ahtopaineet on siinä 0.5 tienoilla.
Bensapumppu on ladan vakio. Startilla lentää bensa noin metrin päähän, luulis olevan vielä tässävaiheessa riittävä.
Tosiaankin, lähtee kuin hauki rannasta, mutta kesken tuntuu loppuvan tuo bensa kohokammiosta.
Täällä olisi vähän kuvia asetelmasta. Olisi tarkoitus talven jälkeen siirtää tekniikka tie Ladaan. Jos on jotain huomautettavaa/ideoita, niin kommentteja otetaan mielellään vastaan!
http://beibe.tnnet.fi/~mazza/turbolada/
Lähetetty: 28.3.2005 18:37
Kirjoittaja Jankos
Siis oletko paineistanut kohokammion? Tai siis pakkohan se on ollut jos kerran paineilla käy...
Mutta ei tuo alkuperäinen bensapumppu millään tee riittävää painetta, eli pitäisi olla vielä reilusti yli ahtojen.
Toisinsanoen tarvitset sähköpumpun ja sellaisen paineensäätimen mikä muuttaa bensanpainetta kohokammiossa turbon paineiden mukaan.
Lähetetty: 28.3.2005 18:42
Kirjoittaja turbotanet
Jankos kirjoitti:
Toisinsanoen tarvitset sähköpumpun ja sellaisen paineensäätimen mikä muuttaa bensanpainetta kohokammiossa turbon paineiden mukaan.
Meinaatko, että sähköisellä bensapumpulla ja paineensäätimellä sais vakiokaasaristakin tarpeeksi kakkua koneeseen?
Lähetetty: 28.3.2005 20:52
Kirjoittaja raimo87
Kyllähän tuon nyt noin pienillä paineilla luulisi toimivan kunhan saat bensan paineet n. 0.3-0.4bar yli ahtojen.
Lähetetty: 28.3.2005 21:51
Kirjoittaja Jooseppi
Taas tuli mieleen hurja patentti idea. Eli mitä jos paineistais sen alkuperäsen ladan bensapumpun? Mikäli se rakenteen puolesta ladassa on mahdollista. Samalla tavalla kuin vanhoissa R-Sport kaasariturbo volvoissa. Tuottohan ei vakiosta kasva, mutta pumppu ei hajoa paineesta, ja se pystyy tuottamaan sen 0,2-0,3 baria suuremman paineen kuin siellä kalvon takana on. Paineistaminenhan ei periaattessa vaadi kuin ahtopaineen johtamisen pumpun kalvon takapuolelle.
Voiko toimia, ja jos ei niin mikä mättää?
Lähetetty: 28.3.2005 22:25
Kirjoittaja raimo87
nonniin. voisihan tuollaistakin kokeilla. ainoa ongelma mitä tulee mieleen niin ladassahan menee bensapumpun alla olevassa bakelliitti palassa se tappi niin kuinkahan sen mahtaisi saada pitämään niin ettei paineet karkaisi kampi koneistoon. muutenhan homma olisi yksinkertainen muutakuin johtaisi letkulla paineen besapumpun rukoon tehdyllä läpiviennillä kalvon toiselle puolelle.
Lähetetty: 31.3.2005 11:44
Kirjoittaja turbotanet
nyt on tulossa 1700i elikkäs bensapumppu ongelmat loppu siihen.. tarviis vaan ladan katin että sais leimattua sen.... jos jollain ylimääräsiä niin ilmotelkaas...
Lähetetty: 31.3.2005 16:04
Kirjoittaja pressa
halvimmat hitsattavat tarvikekatit maksaa reilun satasen eli se olisi yksi vaihtoehto
Lähetetty: 31.3.2005 16:24
Kirjoittaja turbotanet
pressa kirjoitti:halvimmat hitsattavat tarvikekatit maksaa reilun satasen eli se olisi yksi vaihtoehto
Eiköhän siihen kelpaa jostain vanhasta ladasta irrotettu katti!
Lähetetty: 31.3.2005 17:29
Kirjoittaja Jankos
Siis mitä nyt olet tunaamassa?
Vakio 1,7i koneeseen turboa vai onko siitä 1,7i koneesta katti rikki???
Mikäli 1,7 koneesta on katti rikki niin multa sellanen pitäis löytyä. Mikäli kiinnostaa laitan yv:llä hintatietoa.
Lähetetty: 31.3.2005 17:40
Kirjoittaja turbotanet
Joo, elikkäs 1,7i koneeseen turboa, mutta ensin pitäisi katsastaa peli, joka taas ei onnistu, koska katti on rikki! Joten jos hintatietoa sais, niin olis hyvä!
Lähetetty: 31.3.2005 18:20
Kirjoittaja Jankos
No, tuon 1,7i:n turbottaminen on myös ongelmallinen.
En usko että tuo alkuperäinen ruiskujärjestelmä osaa laisinkaan syöttää oikein kun laitetaan painetta koneeseen. Ja vaikka osaisikin niin se tarvitsee myös bensanpaineensäätimen mikä säätää bensanpainetta turbonpaineen mukaan ennen kaasuläppää.
Suurimpina ongelmina tuossa on map-anturi, suuttimen riittämättömyys ja koneen alkuperäinen puristussuhde. Tuossahan on huomattavasti korkeampi puristussuhde kuin pienemmissä koneissa ja se taas aiheuttaa ettei voi laittaa juuri miään painetta!
Lähetetty: 31.3.2005 20:48
Kirjoittaja turbotanet
noh asiahan pitää tutkia että miten se ruikkari pelittää... jos ei pelitä niin pittää kai sitten laittaa se paineistettu tupla siihen.. kaikkeehan sitä pitää kokeilla...