Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Eli vaihdoin combini päittäin yllämainittuun autoon (ks. myyntipalsta).
Kalkusta Tammelaan matka alkoi ihan onnellisesti, olin kyllä tietoinen auton booaamisesta, mutta kylmänä kulku oli vielä jonkinmoista ja alamäki helpotti. Pispalan liikennevaloista eteenpäin kyyti oli jo semmoista nykimistä, että yhden lepotauon ja vihaisten tööttäysten jälkeen pistettiin Rantatien kohalla hinausköysi alatukivarteen
Siellä se kummiskin on nyt ruudussa ja odottaa kesää .
Elikkä vikalistassa jarrupaineensäädin ja imusarja, joka vuotaa tolkuttomasti kaikista tököteistä huolimatta ja siksi ilmeisesti käynti on mitä on. Ilmeisesti imusarja on kiero, koska yksi pultti puuttui aiemmin ja sen lisäys vain siirsi vuodon eri pytyille. Tyhjäkäyntiä käy.
No oikeastaan toi tuli hankittua aika spontaanisti eli pidempiaikaisia katumusharjoituksia ei käyty.
Mutta koska kyseessä on tuoreehko vähäruosteinen yksilö, niin toivon saavani siitä auton moneksi vuodeksi eteenpäin jos se vaan kuntoutuu. Sitähän se valkoinen olisi ollutkin, mutta kun joku piti myydä niin tuumin, että se on helpompi myydä kuin combi ja siitä voi saada edes jotain rahaa. Mutta kun combi kelpasi vaihdonvälineeksi tohon, niin pakkohan se oli axtekki saaha!
Imusarjavuoto oli Daihatsussakin ja sain sen korjattua kunhan vaan kiristin niitä pultteja tarpeeks.
Vuoto tosin nakersi venttiiliin reijän, eli jos vuodonkorjauksen jälkeen on ongelmia niin voit sitten katsoa ongelmaa sieltäpäin.
Onneksi olkoon nyt kummiskin, ruosteettomat hyväkoriset on nykyään aika harvinaisia, joten väittäisin että oli hyvä ostos vaikkei ehkä mikään pirkka tai euroshopper sentään.
Ohan se siisti. Siis sekä päältä ja sisältä. Ja kilometräjähän on toooosi vähän. Voi olla vaan että on viä kättenvoiteet imuvuodan kanssa. Vaikka siis ei ois noin paha vikakaan mitä Misha pelotteli. Mut imusarja vaan hankeen ja uutta tilalle. Koska se on varmaankin kiero tai halki tms.
Ohan tuo nyt sentään aikas toista maata kun PinkLadillak. (lepää rauhassa) Mutta oli Pinkkis sentään persoona ja persoonallinen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Erittäin siisti se nimenomaan on, mutta tekniikaltaan "kirottu" ja siksi sen mielelläni Pinkkiin vaihdoin Hullunahan minua tietenkin pidettiin kun tuollaista tein, mutta eipä ole eka kerta Niin ja lisää kuvia ja linkit autoon liittyviin tarinoihin löytyy tuolta myydään-osiosta.
Eikä se Pinkki mitään lepää! Auto tullaan piakkoin maalaamaan ja tarpeellisilta osin hitsaamaan sekä tekniikka puolta kunnostamaan. Mitään hipostelua ei missään osa alueella harrasteta, mutta parannuksiin kuitenkin pyritään.
No mun täytyy kyl sanoo, et sen jälkeen kun saatoin oman axteekkini täydelliseen toimintakuntoon ja olen sen siellä pitänyt, niin mitään ongelmia ei ole ollut. Luulempa että axteekkikokemuksessa olennaisena on ollut se, että edelliset omistajat ovat sotkeneet hommat jolloin taitamattomat uusaladailijat ovat joutuneet setvimään näitä ongemia.
Näin ainakin omalla kohdallani.
Lada, kuten mikä muukin auto pysyy kunnossa ja toimii jos siitä pitää huolta ja korjaa viat.
kautta profeetan parran sua Nonnis, sun auto on paljon hienompi ku mun!
Eilen illalla ja yöllä vaihdettiin imusarja. Imusarjan tiivistyskohdan sijaan vuoto todennäköisesti oli egr-putken kiinnityskohdassa imusarjaan. Remontin jälkeen check engine valo lakkasi palamasta mutta auto rupesi käymään kolmella Sitten piti mennäkin nukkumaan.
Ei kuitenkaan tarpeeksi päästöarvoissa, kierroksilla CO nousee liian korkealle (0,8; sallittu 0,3). Ilmeisesti tästä kattipaskasta katti on paskana. Pitää kai suunnata kattiostoksille; mistäs niitä saa, paitsi löytöeläintarhasta?
Hitsattavaa tarvikekattia saa niistä perinteisistä varaosapuljuista, motonetissä taisi ainakin olla. Tuollainen lie fiksuin vaihtoehto En sitten tiedä moinen venäjältä tulisi.
Olihan kone ajettu kunnolla kuorman kanssa kuumaksi että pakokaasut lämmittävät myös katin kunnolla. Vaikka moottorin tyhjäkäynnillä lämmittäisikin käyntilämpöön, ei silti vielä katti lämpene koska ilman kuormaa pakokaasut ovat viileät.
Ei tuolla flektillä väliä, jos vain termari kunnossa että kone pysyy käyntilämpöisenä. Jos moottorin lämmöt alhaalla niin varmasti päästöarvotkin nousevat. Voipahan tuosta katti olla sökö jos muuten auton pitäisi säädöissään olla. Kuitenkin NOx oli arvoissaan? Voisihan tuota tietysti kokeilla jollain alkoholilla kikkailla leimaan...