Sivu 1/1
Luotettavuus
Lähetetty: 8.12.2003 21:58
Kirjoittaja Ladaperhe
Semmoinen juttu tuli mieleen, että mahtaakohan olla suuriakin luotettavuuseroja riippuen siitä, että mikä on polttoaineen syöttötapa. Eli siis, että onko käytössä Solex- tai Actex-kaasuttimella varustettu malli? Miten nämä kaksi eroaa käytössä toisistaan ja onko 1-pisteruiskumoottori uudempaa tekniikka edustavana luotettavampi?
Sekoitanko nuo Actexit ja Solexit keskenään?

Lähetetty: 8.12.2003 22:02
Kirjoittaja Nonnis
Siis Axtekkihan on Solex mikäli oikein olen ymmärtänyt. Solex plus ne sähköhässäkät.
Lähetetty: 8.12.2003 22:16
Kirjoittaja uZu
Luotettavuus?
Joku 14tkm takana axteccia, ja koskaan ei ole tielle jättänyt. Ei kai se koskaan ole polttoainepuolella mitenkään oikutellut, mutta kaikki lisähässäkkä on tehnyt sitä sun tätä. Ihan hyvä kaasari, jos se riisuttaisiin.
Lähetetty: 9.12.2003 9:42
Kirjoittaja AI
Minullapa on kaapissa 1700-koneeseen tarkoitettu Solex-kaasutin (Venäläinen lisenssisellainen) ilman noita sähköisiä saastehömpötyshärveleitä. Ensi kesänä virittelen sen omaan menopeliini.
Lähetetty: 9.12.2003 9:46
Kirjoittaja Ladaperhe
Nyt selkisi tämäkin, Axtec on siis Solexiin liitetty sähköinen ohjaus päästöjen minimoimiseksi.
Lähetetty: 9.12.2003 9:57
Kirjoittaja AI
Ja harmien lisäämiseksi.
Lähetetty: 9.12.2003 15:42
Kirjoittaja veli alexei
No onkos Otsooni sitten Weeberi kopio vai miten se meni?
Solex
Lähetetty: 9.12.2003 19:00
Kirjoittaja Jaska HKI
Minulla oli Samarassa Venäläinen Solex,eikä siinä mitään ongelmia ollut.Bensansuodattimen vaihdoin kerran vuodessa ja rasvaa niveliin.
Otsonikaasuttimen kuvaus:
Nimestään huolimatta kaasutin sekoittaa ilmaa ja polttoainetta hyvin samalla tavoin kuin perinteinen kaksikurkkuinen alaimukaasutin.Tärkein toiminnallinen ero on se,että Otsoni-kaasuttimessa toisiokurkun kaasuläpän avautumista ohjataan alipaineella.Avautumiskulma riippuu moottorin pyörimisnopeudesta ja kuormasta.Ensiö ja toisiokurkkujen välillä ei ole mekaanista yhteyttä.
Otsoni -kaasuttimen yhteydessä käytetään erityyppistä virranjakajaa kuin alkuaikojen Ladoissa.Uuden kaasuttimen ja virranjakajan yhteisvaikutuksena on parantunut polttoainetalous ja vähentyneet saasteet.
Toisiokurkun läpän käyttötanko ja läpän rajoitin on säädetty valmistajan toimesta,eikä niihin saa koskea.Huomaa,että kaasuttaminen auton seistessä paikallaan ei tuota riittävästi alipainetta läpän avaamiseksi.
jeps
Lähetetty: 9.12.2003 19:13
Kirjoittaja Lada-Jussi
lyhyt kuvaus kaasuttimista on myös Lada Infossa
http://www.ladakerho.net/docs/info/muut ... it.htm#001
Olen ollut huomaavinani eroja kaasuttimien materiaaleissa, tossa hyllyssä oleva Samaran Solex 80-luvulta on pinnaltaan siistimmän näköinen kuin monet uudemmat kaasarit mitä olen nähnyt. Vai johtuisikohan ero vain käytön aikaan saamasta kulumisesta? Axtec versioissa on kait ollut paljon ongelmia mekaniikan kanssa? oliko samoja ongelmia 80-luvun Samaroissa joissa on periaatteessa sama solex ilman lisävarusteita?
Re: jeps
Lähetetty: 9.12.2003 19:59
Kirjoittaja Ladaperhe
Thanks...toi oli selventävä juttu. Taas etsin tietoa, mutta väärästä paikasta....