Luotettavuus

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Luotettavuus

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Semmoinen juttu tuli mieleen, että mahtaakohan olla suuriakin luotettavuuseroja riippuen siitä, että mikä on polttoaineen syöttötapa. Eli siis, että onko käytössä Solex- tai Actex-kaasuttimella varustettu malli? Miten nämä kaksi eroaa käytössä toisistaan ja onko 1-pisteruiskumoottori uudempaa tekniikka edustavana luotettavampi?
Sekoitanko nuo Actexit ja Solexit keskenään? :oops:
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Siis Axtekkihan on Solex mikäli oikein olen ymmärtänyt. Solex plus ne sähköhässäkät.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

Luotettavuus?
Joku 14tkm takana axteccia, ja koskaan ei ole tielle jättänyt. Ei kai se koskaan ole polttoainepuolella mitenkään oikutellut, mutta kaikki lisähässäkkä on tehnyt sitä sun tätä. Ihan hyvä kaasari, jos se riisuttaisiin.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Minullapa on kaapissa 1700-koneeseen tarkoitettu Solex-kaasutin (Venäläinen lisenssisellainen) ilman noita sähköisiä saastehömpötyshärveleitä. Ensi kesänä virittelen sen omaan menopeliini.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Nyt selkisi tämäkin, Axtec on siis Solexiin liitetty sähköinen ohjaus päästöjen minimoimiseksi.
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Ja harmien lisäämiseksi.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

No onkos Otsooni sitten Weeberi kopio vai miten se meni?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Solex

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Minulla oli Samarassa Venäläinen Solex,eikä siinä mitään ongelmia ollut.Bensansuodattimen vaihdoin kerran vuodessa ja rasvaa niveliin.
Otsonikaasuttimen kuvaus:
Nimestään huolimatta kaasutin sekoittaa ilmaa ja polttoainetta hyvin samalla tavoin kuin perinteinen kaksikurkkuinen alaimukaasutin.Tärkein toiminnallinen ero on se,että Otsoni-kaasuttimessa toisiokurkun kaasuläpän avautumista ohjataan alipaineella.Avautumiskulma riippuu moottorin pyörimisnopeudesta ja kuormasta.Ensiö ja toisiokurkkujen välillä ei ole mekaanista yhteyttä.
Otsoni -kaasuttimen yhteydessä käytetään erityyppistä virranjakajaa kuin alkuaikojen Ladoissa.Uuden kaasuttimen ja virranjakajan yhteisvaikutuksena on parantunut polttoainetalous ja vähentyneet saasteet.
Toisiokurkun läpän käyttötanko ja läpän rajoitin on säädetty valmistajan toimesta,eikä niihin saa koskea.Huomaa,että kaasuttaminen auton seistessä paikallaan ei tuota riittävästi alipainetta läpän avaamiseksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

lyhyt kuvaus kaasuttimista on myös Lada Infossa http://www.ladakerho.net/docs/info/muut ... it.htm#001

Olen ollut huomaavinani eroja kaasuttimien materiaaleissa, tossa hyllyssä oleva Samaran Solex 80-luvulta on pinnaltaan siistimmän näköinen kuin monet uudemmat kaasarit mitä olen nähnyt. Vai johtuisikohan ero vain käytön aikaan saamasta kulumisesta? Axtec versioissa on kait ollut paljon ongelmia mekaniikan kanssa? oliko samoja ongelmia 80-luvun Samaroissa joissa on periaatteessa sama solex ilman lisävarusteita?
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Re: jeps

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Thanks...toi oli selventävä juttu. Taas etsin tietoa, mutta väärästä paikasta....
Lada-Jussi kirjoitti:lyhyt kuvaus kaasuttimista on myös Lada Infossa http://www.ladakerho.net/docs/info/muut ... it.htm#001
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Vastaa Viestiin