komeesti pelaa

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Åbo

komeesti pelaa

Viesti Kirjoittaja Åbo »

Ostin elämäni ensimmäisen Neuvostoautoni tuossa marraskuun alussa ja pakko myöntää, etten ole katunut päivääkään. Lada on -85, malli 2107 ja ostohetkellä mittarissa oli ruhtinaalliset 40 tkm, joten kovahko hinta (450€) ei tuntunut liian suurelta, pääsinhän sentään auton toiseksi omistajaksi.

Alkuvuodesta edessä ollut katsastus vahvisti summittaisen silmäilyni päätelmän; koskaan ei ole katsastusmies kehunut menopelieni kuntoa yhtä vuolaasti kuin Ladan kohdalla. Peltejä myöden vehje priimakunnossa :D . Pakokaasuarvojen kanssa minulla oli etukäteen omat pelkoni, lähinnä koska auto on tehoisekseen aika syöppö. Katsastusmies oli kuitenkin pitkän linjan ladisti ja vakuutti, ettei 10 litraa sadalla ole paljon talvisaikaan... Miten on muilla ladisteilla kulutuksen kanssa?

Pikku kauneusvirheitäkin tosin on ilmaantunut, vaikka ei mitään vakavaa. Varvikello toimii noin 40 km yhtämittaista ajoa, jonka jälkeen neula tippuu nollaan. Pienen tauon jälkeen mittari toimii kuitenkin taas kuin ei mitään...mystistä. Toinen "erikoisuus" on tihkukytkin, joka toimii vain joka toisella työvuorolla. Ts. pyyhkimisväli on aivan liian pitkä useimmille tihkusateille, kun rele sanoo joka toisen pyyhkäisyn sijaan naks. Vika toki korjautuisi varaosaliikkeessä käynnillä, mutta olen nyt nelisen kuukautta odottanút samanlaista ihmekorjautumista kuin kiekkamittarin osalla käy :).

Summa summarum, Lada on ainakin minun kohdallani osoittautunut hyvinkin varmaksi menopeliksi. Edes turkulaisittain kovahkot reilun 20 asteen pakkaset eivät ole tuntuneet missään, vaan auto starttaa ja lämpiää loistavasti. Merituuli tosin tahtoo kantikasta vähän riepotella :? Toisaalta kehun vasta sisäänajettua peliä, mittarilukema kun on nyt 45 tkm...
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Nappikseen ei ainakaan tuota tihkurelettä tarvikkeena saanu... ainakaan täällä päin ei kirjakaan sitä tuntenu... Mutta liekkö 2107:ssa sama rele?

Ja sitten tuosta kulutuksesta että ihan normaalilta kait tuo kuulostaa tuo 10L/100km... Itellä kutakuinkin tuota luokkaa...
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

jos pelkästään lyhyttä ajoa (alle5km) ja talvi niin reipas kymmenen ok.
mutta jos pitempää ajoa niin pitää mennä alle kun kesällä pääsee 6.5 matkaa ajamalla
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Tihkurele on aina mysteeri. Mulla se on kai kulunu tms. ja välillä toimii hyvin, välillä pyyhkii viis kertaa ja paussaa ison kasan kertoja. Sit taas toimii normaalisti.

Pitänee vaihtaa? Tuskin se vaikeaa on, eikös se kojelaudan alla jossain ole?

Varvikello on kiekkalukumittari?

Olisko hapettuma/kontaktihärö jossain? Se selviää pienellä johtopähkäilyllä. Piuha taitaa olla puolan miinusnavassa kiinni myös tehdasasenteisissa kiekkareissa? En kyllä tiedä....
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Åbo

Viesti Kirjoittaja Åbo »

Työmatka mulla on peräti 10 kilsaa, joten mahtaako tuo 10 litraa sadalla olla sittenkin pikkasen liikaa?
Tihkukytkimen releen paikkaa en ole vielä selvittänyt, vika kun on paikasta toiseen pääsyn kannalta tuntunut varsin merkityksettömältä :o .
Juu ja se varvikello on tosiaan kiekkamittari. Unohtui sellainen tarkentaa, kun pitkän linjan motoristina moinen termi tuntuu luonnolliselta :D
Sellainen asia vielä; onko tuo uusi Lada, oliko se nyt 110, koeajon väärti? Vaihdossa en meinaa omaani antaa, vaan onhan se halpa uudeksi autoksi...
pressa

itse ostin syksyllä 110 ja ainut huonopuoli autossa on se että se on etuvetoinen eli jos se ei häiritse niin mielestäni kannattaa
ps. lue kokemukset satakympistä
Mikko_PKP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Minulla on ollut nyt kohta 2 vuotta 110-farmari ja tyytyväisyysasteeni siihen on 95%. Mitään ns. vikaa ei ole ollut. Vaimo ajelee -05 mallin 110HB:llä ja komeasti pelaa sekin.

Kokemukset-aiheen puute on se, että se on lähinnä "Lisää negatiivisia kokemuksia" :)
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
pressa

niin ja tietysti täytyy korostaa satakympin polttoainetaloudellisuutta laskin että näillä pölttoaine hinnoilla reilun sadantuhannen km. ajossa olen säästänyt polttoaineena käytetyn 110:n hankinta hinnan
corona

Viesti Kirjoittaja corona »

"Lada on -85, malli 2107 ja ostohetkellä mittarissa oli ruhtinaalliset 40 tkm"

Mutta huomaa, että tuossa 110 mallissa 6 numeroinen matkamittari...
Åbo

Viesti Kirjoittaja Åbo »

Juu, eli vaikka autolla ikää 20 wee ja mittarissa vasta 40 tkm, se pitää paikkaansa. Ladjuska on kaverin isoisän vanha ja sillä ajeltu kauppaan ja kesällä mökille, joka sekään ei ole mahdottoman kaukana :D
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Åbo kirjoitti:Juu, eli vaikka autolla ikää 20 wee ja mittarissa vasta 40 tkm, se pitää paikkaansa. Ladjuska on kaverin isoisän vanha ja sillä ajeltu kauppaan ja kesällä mökille, joka sekään ei ole mahdottoman kaukana :D
mutta tollaisetkin kilometrit voi osaltaan olla huonoksi autolle mm. kytkin kuluu ja kone karstoittuu. ja riippuen säilytyksestä voi auto kuitenkin vaikka ruostuakin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin