MOOTTORIT

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Hankkija

MOOTTORIT

Viesti Kirjoittaja Hankkija »

Elikkä kertokaas maalaiselle moottorin tunnistus eli
1200 kone ja 1600 kone kuinka tunnistaa.
Olis tiedossa nippu koneita.Myyjä ei tiedä minkä
kokosia ne on!!! 8)
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Eikös lohkoissa ole se koho kuvio numero sarja. Imu/pako puolella. 1200 kone on 2101 ja 1600 2106 Sanokaa jos oon väärässä
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

lada 1300s kirjoitti:Eikös lohkoissa ole se koho kuvio numero sarja. Imu/pako puolella. 1200 kone on 2101 ja 1600 2106 Sanokaa jos oon väärässä
näinhän se kutakuinkin on, tai yleensä on vain loppu 01 tai 03 tai jotain, moottorin tyypin mukaan... muistan tähän vastanneeni jo muutaman kerran täällä ihan lähiaikoinakin. joku vois kuvailla irto moottorista ne tunniste kohdat ja laittaa jotenki näkyviin, niitä on niin vaikea kuvailla sanoin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Lada-Jussi kirjoitti:
lada 1300s kirjoitti:Eikös lohkoissa ole se koho kuvio numero sarja. Imu/pako puolella. 1200 kone on 2101 ja 1600 2106 Sanokaa jos oon väärässä
näinhän se kutakuinkin on, tai yleensä on vain loppu 01 tai 03 tai jotain, moottorin tyypin mukaan... muistan tähän vastanneeni jo muutaman kerran täällä ihan lähiaikoinakin. joku vois kuvailla irto moottorista ne tunniste kohdat ja laittaa jotenki näkyviin, niitä on niin vaikea kuvailla sanoin.
No tässä yksi kuva tuosta tyyppinumerosta. Jussi voisi kertoa mikä kone tämä on, kun ei Infosta löydy... :wink:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jusu kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:
lada 1300s kirjoitti:Eikös lohkoissa ole se koho kuvio numero sarja. Imu/pako puolella. 1200 kone on 2101 ja 1600 2106 Sanokaa jos oon väärässä
näinhän se kutakuinkin on, tai yleensä on vain loppu 01 tai 03 tai jotain, moottorin tyypin mukaan... muistan tähän vastanneeni jo muutaman kerran täällä ihan lähiaikoinakin. joku vois kuvailla irto moottorista ne tunniste kohdat ja laittaa jotenki näkyviin, niitä on niin vaikea kuvailla sanoin.
No tässä yksi kuva tuosta tyyppinumerosta. Jussi voisi kertoa mikä kone tämä on, kun ei Infosta löydy... :wink:
niin just toi numero auttaa hahmottamaan koneen koon elikkä tarkemmin lohkon mallin. toi on 1700 lohko. mutta tuo numero ei kerrokaan vielä sitä että kyseessä on ruiskumalli, sen päättelin noista johdoista ja hihnapyörästä, kuvaappas se toisella puolella oleva tasanne missä on moottorin valmistenumero
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Juu toi on 1700 lohko ja noissa onkin ihan kokonaan tuo koneen tyyppi.

Veikkaanpa että tuossa lohkossa ei ole eroa onko ruisku vai kaasari eli kaikissa lohkoissa on silloin sama numerosarja.

Tarjoan 20 e tuosta koneesta kun on noin likainenkin ;)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Lada-Jussi kirjoitti:niin just toi numero auttaa hahmottamaan koneen koon elikkä tarkemmin lohkon mallin. toi on 1700 lohko. mutta tuo numero ei kerrokaan vielä sitä että kyseessä on ruiskumalli, sen päättelin noista johdoista ja hihnapyörästä, kuvaappas se toisella puolella oleva tasanne missä on moottorin valmistenumero
Ruiskumallipa hyvinkin.
Mutta: Infon mukaan 21073:n ja 21044:n ruiskukone on tyyppi 21073 ja Nivassa 21214 eli mikäs lohko tuo 21213 sitten on? Rassasin sen kuitenkin 21044:sta.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jusu kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:niin just toi numero auttaa hahmottamaan koneen koon elikkä tarkemmin lohkon mallin. toi on 1700 lohko. mutta tuo numero ei kerrokaan vielä sitä että kyseessä on ruiskumalli, sen päättelin noista johdoista ja hihnapyörästä, kuvaappas se toisella puolella oleva tasanne missä on moottorin valmistenumero
Ruiskumallipa hyvinkin.
Mutta: Infon mukaan 21073:n ja 21044:n ruiskukone on tyyppi 21073 ja Nivassa 21214 eli mikäs lohko tuo 21213 sitten on? Rassasin sen kuitenkin 21044:sta.
joo siis 21213 on lohkon tyyppi, ja kyseistä lohkoa käytetään mm. moottoreissa 21073, 21213, 21214 jotka siis ovat 1700i takavetoiseen, 1700 Nivaan, 1700i Nivaan, eli toi numero kertoo vain lohkon tyypin, koneen koon kannalta tuo yleensä riittää.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada_Racing
Viestit: 176
Liittynyt: 24.9.2003 11:16
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lada_Racing »

olisko toi kone myynnissä???
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Lada-Jussi kirjoitti:joo siis 21213 on lohkon tyyppi, ja kyseistä lohkoa käytetään mm. moottoreissa 21073, 21213, 21214 jotka siis ovat 1700i takavetoiseen, 1700 Nivaan, 1700i Nivaan, eli toi numero kertoo vain lohkon tyypin, koneen koon kannalta tuo yleensä riittää.
Kipaisinpa sen tyypin sieltä filtterin yläpuolelta lukaisemassa ja siellä oli 21073, niinkuin pitääkin.

Mutta mitenkäs tuo ero esimerkiksi noissa ruiskuissa ilmenee, kun 21073:een on infossa ilmoitettu 84hv/5400rpm ja 21214:een vain 80hv/5200rpm?
Lada_Racing kirjoitti:olisko toi kone myynnissä???
Ei ole.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jusu kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:joo siis 21213 on lohkon tyyppi, ja kyseistä lohkoa käytetään mm. moottoreissa 21073, 21213, 21214 jotka siis ovat 1700i takavetoiseen, 1700 Nivaan, 1700i Nivaan, eli toi numero kertoo vain lohkon tyypin, koneen koon kannalta tuo yleensä riittää.
Kipaisinpa sen tyypin sieltä filtterin yläpuolelta lukaisemassa ja siellä oli 21073, niinkuin pitääkin.

Mutta mitenkäs tuo ero esimerkiksi noissa ruiskuissa ilmenee, kun 21073:een on infossa ilmoitettu 84hv/5400rpm ja 21214:een vain 80hv/5200rpm.
toi teho ero onkin hyvä kyssäri, 1600 versioissakin oli Nivassa 76 hv ja takavedossa 78 hv, vaikka ihan sama kone öljypohjaa ja pummpua lukuunottamatta (ihan pieniä ei lasketa) ainoa se EGR venttili joka oli jo Nivoissa aikanaan, vaikuttaisiko se ja tietty onko tehossa huomioitu että Nivassa mekaaninen jäähdytin puhallin ja takavedossa sähköinen. Ruiskuissa ei oikein muuta eroa tahdo keksiäkään kuin tuo jäähdytyspuhallin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Lada-Jussi kirjoitti:toi teho ero onkin hyvä kyssäri, 1600 versioissakin oli Nivassa 76 hv ja takavedossa 78 hv, vaikka ihan sama kone öljypohjaa ja pummpua lukuunottamatta (ihan pieniä ei lasketa) ainoa se EGR venttili joka oli jo Nivoissa aikanaan, vaikuttaisiko se ja tietty onko tehossa huomioitu että Nivassa mekaaninen jäähdytin puhallin ja takavedossa sähköinen. Ruiskuissa ei oikein muuta eroa tahdo keksiäkään kuin tuo jäähdytyspuhallin.
No niinpä näkyy. Lisäksi noissa 1600:ssa näyttää olevan huippuväännössäkin 10 Nm ero 2106-koneen hyväksi. Aika huima ero, ei kai pelkästään flekti sitä tee... :shock:
metusala

Viesti Kirjoittaja metusala »

Moottorin tyyppi on lohkossa vasemmalla eli kuskin puolella ylhäällä, keskellä pieniin, noin 10 mm korkein kohokirjaimiin, oikealla puolella noin lohkon keskellä isompiin, noin 15 mm korkein kirjaimiin. Vasemmalta näkyy merkintä paremmin.
Tyypit ovat:
1200: 01
1300: 011 (jos remmikone niin 05),
1500: 03
1600: 06
sjussila

Viesti Kirjoittaja sjussila »

menee vähän offtopiciksi, mutta ladan moottoreista silti:

Kuinka paljon on 1200L ja 1500s moottoreiden lohkojen korkeus ero?
(kampiakselin keskilinjan ja kansitason välinen etäisyys)
Vastaa Viestiin