1200 kone ja 1600 kone kuinka tunnistaa.
Olis tiedossa nippu koneita.Myyjä ei tiedä minkä
kokosia ne on!!!

näinhän se kutakuinkin on, tai yleensä on vain loppu 01 tai 03 tai jotain, moottorin tyypin mukaan... muistan tähän vastanneeni jo muutaman kerran täällä ihan lähiaikoinakin. joku vois kuvailla irto moottorista ne tunniste kohdat ja laittaa jotenki näkyviin, niitä on niin vaikea kuvailla sanoin.lada 1300s kirjoitti:Eikös lohkoissa ole se koho kuvio numero sarja. Imu/pako puolella. 1200 kone on 2101 ja 1600 2106 Sanokaa jos oon väärässä
No tässä yksi kuva tuosta tyyppinumerosta. Jussi voisi kertoa mikä kone tämä on, kun ei Infosta löydy...Lada-Jussi kirjoitti:näinhän se kutakuinkin on, tai yleensä on vain loppu 01 tai 03 tai jotain, moottorin tyypin mukaan... muistan tähän vastanneeni jo muutaman kerran täällä ihan lähiaikoinakin. joku vois kuvailla irto moottorista ne tunniste kohdat ja laittaa jotenki näkyviin, niitä on niin vaikea kuvailla sanoin.lada 1300s kirjoitti:Eikös lohkoissa ole se koho kuvio numero sarja. Imu/pako puolella. 1200 kone on 2101 ja 1600 2106 Sanokaa jos oon väärässä
niin just toi numero auttaa hahmottamaan koneen koon elikkä tarkemmin lohkon mallin. toi on 1700 lohko. mutta tuo numero ei kerrokaan vielä sitä että kyseessä on ruiskumalli, sen päättelin noista johdoista ja hihnapyörästä, kuvaappas se toisella puolella oleva tasanne missä on moottorin valmistenumerojusu kirjoitti:No tässä yksi kuva tuosta tyyppinumerosta. Jussi voisi kertoa mikä kone tämä on, kun ei Infosta löydy...Lada-Jussi kirjoitti:näinhän se kutakuinkin on, tai yleensä on vain loppu 01 tai 03 tai jotain, moottorin tyypin mukaan... muistan tähän vastanneeni jo muutaman kerran täällä ihan lähiaikoinakin. joku vois kuvailla irto moottorista ne tunniste kohdat ja laittaa jotenki näkyviin, niitä on niin vaikea kuvailla sanoin.lada 1300s kirjoitti:Eikös lohkoissa ole se koho kuvio numero sarja. Imu/pako puolella. 1200 kone on 2101 ja 1600 2106 Sanokaa jos oon väärässä
Ruiskumallipa hyvinkin.Lada-Jussi kirjoitti:niin just toi numero auttaa hahmottamaan koneen koon elikkä tarkemmin lohkon mallin. toi on 1700 lohko. mutta tuo numero ei kerrokaan vielä sitä että kyseessä on ruiskumalli, sen päättelin noista johdoista ja hihnapyörästä, kuvaappas se toisella puolella oleva tasanne missä on moottorin valmistenumero
joo siis 21213 on lohkon tyyppi, ja kyseistä lohkoa käytetään mm. moottoreissa 21073, 21213, 21214 jotka siis ovat 1700i takavetoiseen, 1700 Nivaan, 1700i Nivaan, eli toi numero kertoo vain lohkon tyypin, koneen koon kannalta tuo yleensä riittää.jusu kirjoitti:Ruiskumallipa hyvinkin.Lada-Jussi kirjoitti:niin just toi numero auttaa hahmottamaan koneen koon elikkä tarkemmin lohkon mallin. toi on 1700 lohko. mutta tuo numero ei kerrokaan vielä sitä että kyseessä on ruiskumalli, sen päättelin noista johdoista ja hihnapyörästä, kuvaappas se toisella puolella oleva tasanne missä on moottorin valmistenumero
Mutta: Infon mukaan 21073:n ja 21044:n ruiskukone on tyyppi 21073 ja Nivassa 21214 eli mikäs lohko tuo 21213 sitten on? Rassasin sen kuitenkin 21044:sta.
Kipaisinpa sen tyypin sieltä filtterin yläpuolelta lukaisemassa ja siellä oli 21073, niinkuin pitääkin.Lada-Jussi kirjoitti:joo siis 21213 on lohkon tyyppi, ja kyseistä lohkoa käytetään mm. moottoreissa 21073, 21213, 21214 jotka siis ovat 1700i takavetoiseen, 1700 Nivaan, 1700i Nivaan, eli toi numero kertoo vain lohkon tyypin, koneen koon kannalta tuo yleensä riittää.
Ei ole.Lada_Racing kirjoitti:olisko toi kone myynnissä???
toi teho ero onkin hyvä kyssäri, 1600 versioissakin oli Nivassa 76 hv ja takavedossa 78 hv, vaikka ihan sama kone öljypohjaa ja pummpua lukuunottamatta (ihan pieniä ei lasketa) ainoa se EGR venttili joka oli jo Nivoissa aikanaan, vaikuttaisiko se ja tietty onko tehossa huomioitu että Nivassa mekaaninen jäähdytin puhallin ja takavedossa sähköinen. Ruiskuissa ei oikein muuta eroa tahdo keksiäkään kuin tuo jäähdytyspuhallin.jusu kirjoitti:Kipaisinpa sen tyypin sieltä filtterin yläpuolelta lukaisemassa ja siellä oli 21073, niinkuin pitääkin.Lada-Jussi kirjoitti:joo siis 21213 on lohkon tyyppi, ja kyseistä lohkoa käytetään mm. moottoreissa 21073, 21213, 21214 jotka siis ovat 1700i takavetoiseen, 1700 Nivaan, 1700i Nivaan, eli toi numero kertoo vain lohkon tyypin, koneen koon kannalta tuo yleensä riittää.
Mutta mitenkäs tuo ero esimerkiksi noissa ruiskuissa ilmenee, kun 21073:een on infossa ilmoitettu 84hv/5400rpm ja 21214:een vain 80hv/5200rpm.
No niinpä näkyy. Lisäksi noissa 1600:ssa näyttää olevan huippuväännössäkin 10 Nm ero 2106-koneen hyväksi. Aika huima ero, ei kai pelkästään flekti sitä tee...Lada-Jussi kirjoitti:toi teho ero onkin hyvä kyssäri, 1600 versioissakin oli Nivassa 76 hv ja takavedossa 78 hv, vaikka ihan sama kone öljypohjaa ja pummpua lukuunottamatta (ihan pieniä ei lasketa) ainoa se EGR venttili joka oli jo Nivoissa aikanaan, vaikuttaisiko se ja tietty onko tehossa huomioitu että Nivassa mekaaninen jäähdytin puhallin ja takavedossa sähköinen. Ruiskuissa ei oikein muuta eroa tahdo keksiäkään kuin tuo jäähdytyspuhallin.