tuossa näkyvät tärkeimmät muutokset eli kuristimet apukurkkuje ylä osaan.
aihiona siis oli kattiladan asteekki. joka on nurinpäin imusarjassa.
jos yli 0.4bar meinaa käyttää niin myös neulaventtiili pitää suurentaa. pää suuttimien kokoa en enää muista mutta vakioillakin pärjäsi pitkälle alempi magneetiventtiili vaan pois sisuksineen ja tulppa tilalle.
No jaa, noilla omilla virityksillä tuppaa kulutus karkaamaan aika rajuksi ja seokset on mitä sattuu. Free technics näyttää kauppaavan 40 tuplia turbokäyttöön 380€ pari. Ei mielestäni paha jos miettii etuja ja jo kulutuksessa säästää tuon kaasarin hinnan ehkä 2000 kilometrillä.
Kyllä noissa mielestäni on ihan muovisia kohoja, mutta kovemmille paineille tarkoitetuissa on kumipäinen se kohokammion neulaventtiili. Tosin eivät nuo paljoa eroa ihan vapareihin tarkoitetuista.
Jos tarkkoja ollaan niin ei kulutus tuolla modatulla axtekin raadolla karannu. Matka-ajossa vei vain noin 11 satasella mutta en saanu sitä kestämmän yli 1.5bar (tiivisteet pullahteli pihalle) joten vaihdoin weber dcoe45 vaakaimun jolla kulutus jopa nousi, toisaalta hieman helpompi sillä oli ajaa.
Sitten muistin väärin, joku vaan kertoili tuollaisella itse modatulla kulutuksia 30-50l/100km. Kuitenkin pitäisin ihan turbokaasutinta hyvänä vaihtoehtona kun eivät nuo niin kalliita ole, ja ominaisuudet varmasti paremmat.
No aluksi mulla menikin yli 40 kun neulaventtiili uitti yli, mutta sen kun hioin niin rupesi pitämään ja toimi kohtuu hyvin. Sai koneen silti viemään jotain yli 100litraa/100km/5mm kulutuspintaa renkaista
RussianRacing kirjoitti:Noissa turbon kaasareissa ei kai ikinä ole muovista kohoa?
Vai olenko ihan väärässä?
Nimenomaan muovinen koho pitäisi olla. Luulisin että ontto "peltinen" koho saattaapi mennä lyttyyn kun paine kohokammiossa kasvaa. Laitoin muuten myydään-osastolle mehumaijan josta piti tehdä omaan kompressoriprojektiin bensan syöttäjä.
eikö se kaikkista köyhin patentti ole se että vuorataan kaasari/kaasarit umpinaiseen peltikoteloon jotta saadaan siihen sama paine kuin muuallekkin.....