kaasarin paineistus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ossi

kaasarin paineistus

Viesti Kirjoittaja ossi »

muistan joskus nähneeni kuvan ladan paineistetusta kaasarista. nyt kun sitä tarvisi, yllätys yllätys, sitä ei löydy mistään.. apuva!!!
ossi

Viesti Kirjoittaja ossi »

taikka ihan ohjeetkin kelpaa....
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kuva
tuossa näkyvät tärkeimmät muutokset eli kuristimet apukurkkuje ylä osaan.
Kuva
aihiona siis oli kattiladan asteekki. joka on nurinpäin imusarjassa.
jos yli 0.4bar meinaa käyttää niin myös neulaventtiili pitää suurentaa. pää suuttimien kokoa en enää muista mutta vakioillakin pärjäsi pitkälle alempi magneetiventtiili vaan pois sisuksineen ja tulppa tilalle.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ja jos oikeasti toimivan ja ajettavan haluaa niin katseet oikeiden turbokaasarien suuntaan.
Vauhdin tae - alamäki
ossi

Viesti Kirjoittaja ossi »

eikä maksa ku paljon.... saa ruiskun samaan hintaan mutta kokeillaan ensin näin.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

No jaa, noilla omilla virityksillä tuppaa kulutus karkaamaan aika rajuksi ja seokset on mitä sattuu. Free technics näyttää kauppaavan 40 tuplia turbokäyttöön 380€ pari. Ei mielestäni paha jos miettii etuja ja jo kulutuksessa säästää tuon kaasarin hinnan ehkä 2000 kilometrillä.
Vauhdin tae - alamäki
RussianRacing

Viesti Kirjoittaja RussianRacing »

Noissa turbon kaasareissa ei kai ikinä ole muovista kohoa?

Vai olenko ihan väärässä?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kyllä noissa mielestäni on ihan muovisia kohoja, mutta kovemmille paineille tarkoitetuissa on kumipäinen se kohokammion neulaventtiili. Tosin eivät nuo paljoa eroa ihan vapareihin tarkoitetuista.

Näyttäisi olevan hieman vaatimuksia: http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t ... n+turbolle
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Jos tarkkoja ollaan niin ei kulutus tuolla modatulla axtekin raadolla karannu. Matka-ajossa vei vain noin 11 satasella mutta en saanu sitä kestämmän yli 1.5bar (tiivisteet pullahteli pihalle) joten vaihdoin weber dcoe45 vaakaimun jolla kulutus jopa nousi, toisaalta hieman helpompi sillä oli ajaa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Sitten muistin väärin, joku vaan kertoili tuollaisella itse modatulla kulutuksia 30-50l/100km. Kuitenkin pitäisin ihan turbokaasutinta hyvänä vaihtoehtona kun eivät nuo niin kalliita ole, ja ominaisuudet varmasti paremmat.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

No aluksi mulla menikin yli 40 kun neulaventtiili uitti yli, mutta sen kun hioin niin rupesi pitämään ja toimi kohtuu hyvin. Sai koneen silti viemään jotain yli 100litraa/100km/5mm kulutuspintaa renkaista :wink:
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

RussianRacing kirjoitti:Noissa turbon kaasareissa ei kai ikinä ole muovista kohoa?

Vai olenko ihan väärässä?

Nimenomaan muovinen koho pitäisi olla. Luulisin että ontto "peltinen" koho saattaapi mennä lyttyyn kun paine kohokammiossa kasvaa. Laitoin muuten myydään-osastolle mehumaijan josta piti tehdä omaan kompressoriprojektiin bensan syöttäjä.
larkkeni

Viesti Kirjoittaja larkkeni »

kertokaas tarkat ohjeet "köyhän miehen paineistukseen" siis miten saa kaasarin toimimaan turbossa omilla patenteilla..
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Ruiskuu vaan kehiin. Megasquierttii tai Hestekkii.
nalleolut

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikö se kaikkista köyhin patentti ole se että vuorataan kaasari/kaasarit umpinaiseen peltikoteloon jotta saadaan siihen sama paine kuin muuallekkin.....
Vastaa Viestiin