Imusarja irti ja takaisin kiinni --> Sammuu kaasutettaess
Imusarja irti ja takaisin kiinni --> Sammuu kaasutettaess
Terve!
Nyt tarvis pikaista apua kun pitäis uusinta katsastus suorittaa tällä viikolla ja eilen kaasutinhuollossa huomasivat, että imusarja tiiviste vuotaa. Tiiviste hoidettiin eilen illalla kuntoon ja nyt ei Largo ('94 Kat-kasa) enää pysy ajaessa käynnissä. Tyhjäkäynti on parempi kuin ennen remonttia, mutta kaasua annettaessa rupee nykiin oikeen olan takaa ja sammuilee. Sellaisella rauhallisella "soutu" pumppaamisella (kaasua tietenkin) auto on juuri ja juuri ajettavissa. Ryypyn läppä ei aukea kunnolla ja jos sen aukaisee koneen ollessa lämpöisenäkin, auto sammuu.
Ideoita?!
Kaikki letkut ja piuhut ym. menivät takaisin oikeille paikoilleen ja näyttäisivät olevan hyvin kiinnikin. Voiko imusarjan vuodon loppuminen saada seokset tms. niin sekaisin, että tapahtuu tuollaista?????
Nyt tarvis pikaista apua kun pitäis uusinta katsastus suorittaa tällä viikolla ja eilen kaasutinhuollossa huomasivat, että imusarja tiiviste vuotaa. Tiiviste hoidettiin eilen illalla kuntoon ja nyt ei Largo ('94 Kat-kasa) enää pysy ajaessa käynnissä. Tyhjäkäynti on parempi kuin ennen remonttia, mutta kaasua annettaessa rupee nykiin oikeen olan takaa ja sammuilee. Sellaisella rauhallisella "soutu" pumppaamisella (kaasua tietenkin) auto on juuri ja juuri ajettavissa. Ryypyn läppä ei aukea kunnolla ja jos sen aukaisee koneen ollessa lämpöisenäkin, auto sammuu.
Ideoita?!
Kaikki letkut ja piuhut ym. menivät takaisin oikeille paikoilleen ja näyttäisivät olevan hyvin kiinnikin. Voiko imusarjan vuodon loppuminen saada seokset tms. niin sekaisin, että tapahtuu tuollaista?????
Laihalla vaikuttaisi käyvän. Käykö kuitenkin korkeammille kierroksilla tasakaasulla hyvin?
Kiihdytyspumpun kalvo? Eli kokeile auto sammuksissa että ruikkaako bensaa ykköskurkkuun kun painaa kaasua. Tietysti tyhjäkäynnillä voit ruiskutella imusarjaan ja kaasarin liitoksiin jotain palavaa nestettä, ja jos jossain kohdassa käynti muuttuu niin olet löytänyt vuodon.
Toisaalta kaasutinhuolto jossain vastuussa jos käynti menee sekaisin.
Kiihdytyspumpun kalvo? Eli kokeile auto sammuksissa että ruikkaako bensaa ykköskurkkuun kun painaa kaasua. Tietysti tyhjäkäynnillä voit ruiskutella imusarjaan ja kaasarin liitoksiin jotain palavaa nestettä, ja jos jossain kohdassa käynti muuttuu niin olet löytänyt vuodon.
Toisaalta kaasutinhuolto jossain vastuussa jos käynti menee sekaisin.
Vauhdin tae - alamäki
Vähän tarkennusta...
Eli kaasutinhuollossa korjasivat monta vialla ollutta asiaa, mm.
- Pistivät puolan kytkennät oikein päin, joku tumpelo kun oli onnistunut kytkemään väärin. En tällä kertaa minä!
- Seokset kohdalleen (ennen vuodon havaitsemista)
- Tyhjäkäynti mikä lie sähköinen juttu se siinä kaasarin yläpäässä on, sen puhdistus ja toimintaan saattaminen.
- Sytytyksen tarkistus.
- jne. jne.
Päästöt muuttuivat muuten hyviksi, mutta palamattoman osuus oli liian suuri. Sitten huomattiin vuoto imusarjan 3-ja 4- pyttyjen alueella. Auto toimi hyvin kun kaverin talliin ajelin, mutta kun remontin jälkeen palikat saatiin taas kasaan, ei auto enää pelittänytkään.
Kierroksia on paikallaan ollessakin hieman hankala saada, mutta kyllä niitä kuitenkin irtoaa ja kohtuullisesti pysyvät korkeammillakin kierroksilla kohdallaan. Ja se "Tsekkiläinen-moottori" valo palaa koko ajan.
Eli vastuu on kyllä täysin itsellä, mutta vielä tekis mieli jotain kokeilla ennnen auton huoltoon hinaamista. Se kun on aina huono vaihtoehto...
Eli kaasutinhuollossa korjasivat monta vialla ollutta asiaa, mm.
- Pistivät puolan kytkennät oikein päin, joku tumpelo kun oli onnistunut kytkemään väärin. En tällä kertaa minä!
- Seokset kohdalleen (ennen vuodon havaitsemista)
- Tyhjäkäynti mikä lie sähköinen juttu se siinä kaasarin yläpäässä on, sen puhdistus ja toimintaan saattaminen.
- Sytytyksen tarkistus.
- jne. jne.
Päästöt muuttuivat muuten hyviksi, mutta palamattoman osuus oli liian suuri. Sitten huomattiin vuoto imusarjan 3-ja 4- pyttyjen alueella. Auto toimi hyvin kun kaverin talliin ajelin, mutta kun remontin jälkeen palikat saatiin taas kasaan, ei auto enää pelittänytkään.
Kierroksia on paikallaan ollessakin hieman hankala saada, mutta kyllä niitä kuitenkin irtoaa ja kohtuullisesti pysyvät korkeammillakin kierroksilla kohdallaan. Ja se "Tsekkiläinen-moottori" valo palaa koko ajan.
Eli vastuu on kyllä täysin itsellä, mutta vielä tekis mieli jotain kokeilla ennnen auton huoltoon hinaamista. Se kun on aina huono vaihtoehto...

HC-arvosta kyse. Oli aluksi 600 ja kun liikkeessä viimeisen kerran säätöjen jälkeen mitattiin, oli n. 520.
Sama auto --> http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewtopic.php?t=5787 ja katsastuksessa n. kuukausi sitten HC oli vain 126/78.
ja tällä välillä on vaihdettu se kaasarin neulaventtiili ja tiiviste Mobilian kokoontumisesta ostettuun, säädetty moottorista venttiilivälykset ym. ym.
Toivottavasti sieltä nyt ei mitään enempää oo hajonnut, kun auto toimi ihan hyvin ennen remonttia

Tänään jatkuu remontti ja kokeilen noita.
Sama auto --> http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewtopic.php?t=5787 ja katsastuksessa n. kuukausi sitten HC oli vain 126/78.
ja tällä välillä on vaihdettu se kaasarin neulaventtiili ja tiiviste Mobilian kokoontumisesta ostettuun, säädetty moottorista venttiilivälykset ym. ym.
Toivottavasti sieltä nyt ei mitään enempää oo hajonnut, kun auto toimi ihan hyvin ennen remonttia



Tänään jatkuu remontti ja kokeilen noita.
Aika hankala vika Asteekissa. Mistä lie suuttunut kun kerta uhrauksiakin on tehty.
Asiaan: Noi pienet alipaine letkut ei pitäisi noin paljon vaikuttaa vaikka olisivatten väärillä paikoilla, mitä ne ei ole. Onko sähköventtiileille menevät johdot oikein. Ylempi tyhjäkäynti (muistaakseni) on IDLE ja alempi pääsuutin on MAIN. Noikin varmaan ok.
Nyt on mietittävä.
Asiaan: Noi pienet alipaine letkut ei pitäisi noin paljon vaikuttaa vaikka olisivatten väärillä paikoilla, mitä ne ei ole. Onko sähköventtiileille menevät johdot oikein. Ylempi tyhjäkäynti (muistaakseni) on IDLE ja alempi pääsuutin on MAIN. Noikin varmaan ok.
Nyt on mietittävä.
Lada rules
No joo, remontti pihalla "ohi" ja pilkkihaalarit riisuttu. Saattaa (tietenkin) muutakin olla, mutta imusarja näyttäisi vuotavan 10 kertaa enemmän kuin ennen remonttia. Vuoto kaikkien paitsi nelospytyn kohdalla

Sähköventtiilien liitännät tuplavarmistin ja oikein ovat. Kiihdytyspumpun kalvokin näytti pelaavan...
Nyt on sen verran äijä kypsä, että seuraavaksi ryöstän pankin ja etsin jonkun muun, eli korjaamon, hommaa jatkamaan





Sähköventtiilien liitännät tuplavarmistin ja oikein ovat. Kiihdytyspumpun kalvokin näytti pelaavan...
Nyt on sen verran äijä kypsä, että seuraavaksi ryöstän pankin ja etsin jonkun muun, eli korjaamon, hommaa jatkamaan




Bensiinin juonti 18lit/100km neulaventiiliä ym säätöjä tehtiin mutta vika vaan oli


Homma tehtiin jo toisen kerran uuden tiivisteen avulla. "Kaikki mahdollinen" on tutkittu ja ei ole mitään halki eikä mitään muutakaan näkyvää syytä. Silti selkeästi vuotaa imusarjan juuresta. Nyt menikin hermot ja auto on myynnissä. Se on 294 prosenttisen varmaa, että itse en enää autoon koske kuin korkeitaan lekalla/hallitunkin varrella/kirveellä tms. hakaten...
Minä kerran rassailin asteekin kaasaria ja sen jälkeen nyki niin vietävästi. Kyselin asiaa viisaammilta ja eräs kaveri sanoi heti, että et kai kiertäny niitä suuttimia, joihin ne sähköpiuhat tulee, aivan apinan raivolla kiinni. Täytyihän se myöntää. Kun kiristin ne vaan käsivaralla, niin nykiminen loppui. Kerran tekivat eräässä kaasarin huollossa saman homman ja löysäämällä taasen pelittiJ.J. Laakso kirjoitti:Vähän tarkennusta...
Eli kaasutinhuollossa korjasivat monta vialla ollutta asiaa, mm.
- Pistivät puolan kytkennät oikein päin, joku tumpelo kun oli onnistunut kytkemään väärin. En tällä kertaa minä!
- Seokset kohdalleen (ennen vuodon havaitsemista)
- Tyhjäkäynti mikä lie sähköinen juttu se siinä kaasarin yläpäässä on, sen puhdistus ja toimintaan saattaminen.
- Sytytyksen tarkistus.
- jne. jne.
Päästöt muuttuivat muuten hyviksi, mutta palamattoman osuus oli liian suuri. Sitten huomattiin vuoto imusarjan 3-ja 4- pyttyjen alueella. Auto toimi hyvin kun kaverin talliin ajelin, mutta kun remontin jälkeen palikat saatiin taas kasaan, ei auto enää pelittänytkään.
Kierroksia on paikallaan ollessakin hieman hankala saada, mutta kyllä niitä kuitenkin irtoaa ja kohtuullisesti pysyvät korkeammillakin kierroksilla kohdallaan. Ja se "Tsekkiläinen-moottori" valo palaa koko ajan.
Eli vastuu on kyllä täysin itsellä, mutta vielä tekis mieli jotain kokeilla ennnen auton huoltoon hinaamista. Se kun on aina huono vaihtoehto...