Takaveto samara

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Takaveto samara

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Ajattelin Samarastani Rueta ehkä ensi kesänä jäärata autoa tekemään. Etuvedolla ei kiinnosta ajaa eikä se oikein luonnistukkaan minulta niin ajattelin Samaraani laittaa volvon vinokoneen, laatikon ja perän (riippuu sen leveydestä) vaihdelaatikon kopan ja kardaanitunnelin saisin irroittaa kaverin volvosta. Onhan nuita jokkiksessa esim. Fiestoja escortin ja volvon tekniikalla. Mites kun takapotku Ladan oma perä on yli 10cm kapeampi kuin samaran rengasväli takana. Perän pitäs olla tietysti kapeampi kuin etupään mutta ei ehkä niin paljoa eli Oliskohan volvon perä fiksumpi ratkasu? Paloseinää vois siirtää jonkun 30cm taaksepäin niin kone mahtus paremmin ja painojakaumakin olis parempi. Näettekö tässä mitään hirveitä ongelmia :?: :?:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toi nyt kuulostaa ihan... tyhmältä, eikö neliveto olisi järkevämpi? tyyliin Tarzan

Kuva
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Niin neliveto jäälle noh... rakentelu olis vaan tärkeintä, että olis puuhaa. Tietysti jos joku haluaa vaihtaa takapotku ladaan niin olishan se helpointa. Muuten kun samara lähtee 14.3 kilvistä (verorästit 40e)Niin siitä sais joku hyvän auton Auto on siis Samara 1,5 kaasari vuosmallia 89 Tai osina auto menee sitten romikselle. Ainiin paitsi etupenkit otan toiseen Ladaani.
heka

Viesti Kirjoittaja heka »

tee kerralla neli veto jostain toisen auton tekniikasta esim audi cuatron tai jonkun
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

lada 1300s kirjoitti:Niin neliveto jäälle noh... rakentelu olis vaan tärkeintä, että olis puuhaa. Tietysti jos joku haluaa vaihtaa takapotku ladaan niin olishan se helpointa. Muuten kun samara lähtee 14.3 kilvistä (verorästit 40e)Niin siitä sais joku hyvän auton Auto on siis Samara 1,5 kaasari vuosmallia 89 Tai osina auto menee sitten romikselle. Ainiin paitsi etupenkit otan toiseen Ladaani.
no ei siitä vielä kallis auto tulisi jos verorästit maksaisi, jos auto muuten on melko valmis ajoon. mut en minäkään jaksa ihan täältä kaukaa lähteä sitä hakemaan, tuolla se kuitenkin mätänis takapihalla...
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
99
Viestit: 170
Liittynyt: 29.9.2003 16:29
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja 99 »

Subarussa olis sopivampi 4vetotekniikka.
99
heka

Viesti Kirjoittaja heka »

kuus vetosessa scaniassa läpivetävällä perällä paras ja vahvin
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mut jos tuunataan niin pitää se tehdä tyylillä, eli Neukkulan omilla osilla. Jos Nivan tekniikka ei piisaa niin sitten vaikka 6x6 ZIL 131:stä V8 ja voimansiirrot :lol: :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Teppo
Viestit: 108
Liittynyt: 1.10.2003 11:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teppo »

no ei :)

revit sen koneen edestä pois, ostat jonkun parilitraisen etuvetotekniikan (croma esim) ja istutat sen takapenkkien tilalle. eikö keskimoottori-samara kuulostakin paljon paremmalle? Samalla mentaliteetillä kun toi munkin lelu on rakennettu, siinäkin on tekniikkapaketti alunperin etuvetoisesta autosta.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samaran s-proto oli keskimoottorinen, siinä tosin oli takavetoisen tekniikkan takapenkkien paikkeilla ja takaveto (ja kai myös neliveto versiokin) eli takavedon taka-akseli, loota siihen suoraa ilman kardaania ja kone lootan jatkoksi, vaihteistolle pitäis jonkinlaiset vivustot tehdä että pääsee vaihtamaan. :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Noh pakko myöntää että Saapista on jo tulossa jo keskimoottoriauto koska siinähän on kone pitkittäin ja vaiheloota perässä eli siitä olis suht helppo tehä takaveto keskimoottoriauto. Saa nähä mitä samaralle käy. Ei se verorästi paha oo mutta kun toisen Ladan pistän kilpiin niin ei ole opiskelijalla varaa maksaa kahesta autosta vak.maksuja :( Kai se vaan on romikselle annettava :cry: kun olis sitä tilaa missä säilyttää
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Millä tekniikalla se sinun Samara on? Ja onko miten pahasti kuppa iskenyt? Oliko se viisiovinen? Jos näihin kysymyksiin saisi vastauksia, voitaisiin keskustella vaikka kaupallisista toimenpiteistä.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Eli se on 1500 kaasari ei kattia vm.89 2ovinen. Aika pirtee peli 5vaihetta eteen. Ei ruostetta oikeestaan paljoakaa. Etupenkit otan toiseen Ladaan Tai jos joku oikeesti kiinnostuu eihän sitä ikinä tiiä. Vaikka kiinnikkeet on jo tehty toiseen Laaboriin. En oo varma onko edellinen omistaja maksanu sen 40e sekin voi olla mahollista, mutta venäläiset renkaat oli ostaessa alla ja nekin olisin ottanut itelleni. Tarjoa niin katotaan.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Jos jotain kannattaa tuosta rakentaa niin keskimoottori. Etuvedon kaikki vermeet sinne taakse ja on nopea jäällä ajetaessa...
Vastaa Viestiin