Ajattelin Samarastani Rueta ehkä ensi kesänä jäärata autoa tekemään. Etuvedolla ei kiinnosta ajaa eikä se oikein luonnistukkaan minulta niin ajattelin Samaraani laittaa volvon vinokoneen, laatikon ja perän (riippuu sen leveydestä) vaihdelaatikon kopan ja kardaanitunnelin saisin irroittaa kaverin volvosta. Onhan nuita jokkiksessa esim. Fiestoja escortin ja volvon tekniikalla. Mites kun takapotku Ladan oma perä on yli 10cm kapeampi kuin samaran rengasväli takana. Perän pitäs olla tietysti kapeampi kuin etupään mutta ei ehkä niin paljoa eli Oliskohan volvon perä fiksumpi ratkasu? Paloseinää vois siirtää jonkun 30cm taaksepäin niin kone mahtus paremmin ja painojakaumakin olis parempi. Näettekö tässä mitään hirveitä ongelmia
toi nyt kuulostaa ihan... tyhmältä, eikö neliveto olisi järkevämpi? tyyliin Tarzan
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Niin neliveto jäälle noh... rakentelu olis vaan tärkeintä, että olis puuhaa. Tietysti jos joku haluaa vaihtaa takapotku ladaan niin olishan se helpointa. Muuten kun samara lähtee 14.3 kilvistä (verorästit 40e)Niin siitä sais joku hyvän auton Auto on siis Samara 1,5 kaasari vuosmallia 89 Tai osina auto menee sitten romikselle. Ainiin paitsi etupenkit otan toiseen Ladaani.
lada 1300s kirjoitti:Niin neliveto jäälle noh... rakentelu olis vaan tärkeintä, että olis puuhaa. Tietysti jos joku haluaa vaihtaa takapotku ladaan niin olishan se helpointa. Muuten kun samara lähtee 14.3 kilvistä (verorästit 40e)Niin siitä sais joku hyvän auton Auto on siis Samara 1,5 kaasari vuosmallia 89 Tai osina auto menee sitten romikselle. Ainiin paitsi etupenkit otan toiseen Ladaani.
no ei siitä vielä kallis auto tulisi jos verorästit maksaisi, jos auto muuten on melko valmis ajoon. mut en minäkään jaksa ihan täältä kaukaa lähteä sitä hakemaan, tuolla se kuitenkin mätänis takapihalla...
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
mut jos tuunataan niin pitää se tehdä tyylillä, eli Neukkulan omilla osilla. Jos Nivan tekniikka ei piisaa niin sitten vaikka 6x6 ZIL 131:stä V8 ja voimansiirrot
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
revit sen koneen edestä pois, ostat jonkun parilitraisen etuvetotekniikan (croma esim) ja istutat sen takapenkkien tilalle. eikö keskimoottori-samara kuulostakin paljon paremmalle? Samalla mentaliteetillä kun toi munkin lelu on rakennettu, siinäkin on tekniikkapaketti alunperin etuvetoisesta autosta.
samaran s-proto oli keskimoottorinen, siinä tosin oli takavetoisen tekniikkan takapenkkien paikkeilla ja takaveto (ja kai myös neliveto versiokin) eli takavedon taka-akseli, loota siihen suoraa ilman kardaania ja kone lootan jatkoksi, vaihteistolle pitäis jonkinlaiset vivustot tehdä että pääsee vaihtamaan.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Noh pakko myöntää että Saapista on jo tulossa jo keskimoottoriauto koska siinähän on kone pitkittäin ja vaiheloota perässä eli siitä olis suht helppo tehä takaveto keskimoottoriauto. Saa nähä mitä samaralle käy. Ei se verorästi paha oo mutta kun toisen Ladan pistän kilpiin niin ei ole opiskelijalla varaa maksaa kahesta autosta vak.maksuja Kai se vaan on romikselle annettava kun olis sitä tilaa missä säilyttää
Millä tekniikalla se sinun Samara on? Ja onko miten pahasti kuppa iskenyt? Oliko se viisiovinen? Jos näihin kysymyksiin saisi vastauksia, voitaisiin keskustella vaikka kaupallisista toimenpiteistä.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Eli se on 1500 kaasari ei kattia vm.89 2ovinen. Aika pirtee peli 5vaihetta eteen. Ei ruostetta oikeestaan paljoakaa. Etupenkit otan toiseen Ladaan Tai jos joku oikeesti kiinnostuu eihän sitä ikinä tiiä. Vaikka kiinnikkeet on jo tehty toiseen Laaboriin. En oo varma onko edellinen omistaja maksanu sen 40e sekin voi olla mahollista, mutta venäläiset renkaat oli ostaessa alla ja nekin olisin ottanut itelleni. Tarjoa niin katotaan.