Sivu 1/1
öljynpainet hukassa
Lähetetty: 7.12.2003 13:57
Kirjoittaja Turbiini
Nyt on tuo mun turbo värkki koneen puolesta muuten iskussa mutta öljynpaineet on joutokäynnillä alle 0.5 bar ja kierroksillakin jää alle 3bar joten jotain vikaa siinä on. Olen jo vaihtanut alakerran laakerit ja putsannu öljypumpun rajoitusventtiilin ja pistäny rikan jousen alle ei vaikutusta. Pumppu on silmämääräisesti katsottuna hyväkuntoisen näköinen mutta voihan se olla silti väljä joten sen vaihdan seuraavaksi.
Mutta voiko olla vielä muita vian aiheuttajia? että nyt kun pistän pumpun tilaukseen niin kannattaako tilata vielä jotain muita osia?
Öljy
Lähetetty: 7.12.2003 14:15
Kirjoittaja Jankos
Mitäs öljyä käytät, ei noi paineet nyt niin kovin huonot ole jos jotain moskaa siellä pyörität (esim. mobil 1)!
Lähetetty: 7.12.2003 14:34
Kirjoittaja NesteHukka
Niinpä! Ei ikinä mitään Mobil ykköstä. Se ei sovi kuin skoda favorittiin.
Castrol 10w60 rokkaa viritetyssä koneessa.
Lähetetty: 7.12.2003 14:34
Kirjoittaja Turbiini
5w-40 synteettinen tällähetkellä samallaiset paineet oli jollain mineraali öjyilläkin.
Mutta kyllä ne selvästi on liian alhaalla ku valokin rupeaa lämpöisenä vilkkumaan.
pumppu rikki
Lähetetty: 28.12.2003 1:04
Kirjoittaja laurinko
tere!
vika on huono pumppu, pari tapausta muistan kun paineet oli nollassa.
kaasu pohjaan ja roska lähti venttiilistä pois. mutta tämä viittaa pumppuvikaan.
Lähetetty: 28.12.2003 1:07
Kirjoittaja NesteHukka
Mites muuten noi venäläiset mittarit? Nivan ölpänpainemittari näyttää täysillä kierroksilla jotain vähän alta neljää kiloa, mikä olis ihan speksien rajoissa, mutta tyhjäkäynnillä menee pari milliä nollan alapuolelle

mun
Lähetetty: 28.12.2003 1:10
Kirjoittaja Lada-Jussi
mulla 1500 SL:ssä öljynpaine mittari ei koskaan nouse sinne riittävään 3,5...4,5 asti korkeintaan jotain 1,5, mutta ei siinä öljynpaineen valo pala käydessä koskaan? eikä muutenkaan ole huono, kova kone kaikinpuolin. olisko vika mittarissa?
öljynpaineet
Lähetetty: 28.12.2003 1:13
Kirjoittaja 99
Muistaakos kukaan 80luvulla kun koneista meni nokkia 10tkm välein?
vika oli siinä kun olivat tehtaalla asentaneet apuakselin laakerin
öljy reiän pieleen ei ollu paineita se on vielä pääkanava.
hmm
Lähetetty: 28.12.2003 1:19
Kirjoittaja Lada-Jussi
liittyykö toi tehtaan virhe jotenkin siihen kun nokka-akseleita muuteltiin vähän väliä 80-luvun alkuvuosina. ensin muistaakseni -82 tuli joku uusi, -84 lähtien merkattiin valmistusvuosi ja taas 85 tuli jo uusi nokka??
öljynpaineet
Lähetetty: 28.12.2003 1:30
Kirjoittaja 99
Eiköhän se sitä ollut ja nokka-akselissa oli jotain pinnotus materiaali
propleemaa tai,ja molemmat yhdessä "paineet"
jeps
Lähetetty: 28.12.2003 1:35
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä olen vaan venäläisestä tekstistä tavannut ja jotain korroosio ongelmista siinä selvästi selitettiin? se oli kai alunperin syy parantamiseen, mutta sitten parannettiinkin huonommaksi? siksi kai korjattuja tuotteita alettiin merkkaamaan vuosiluvulla? Lopullinen toimiva nokka siis saatiin joskus -85.