öljynpainet hukassa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Turbiini

öljynpainet hukassa

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Nyt on tuo mun turbo värkki koneen puolesta muuten iskussa mutta öljynpaineet on joutokäynnillä alle 0.5 bar ja kierroksillakin jää alle 3bar joten jotain vikaa siinä on. Olen jo vaihtanut alakerran laakerit ja putsannu öljypumpun rajoitusventtiilin ja pistäny rikan jousen alle ei vaikutusta. Pumppu on silmämääräisesti katsottuna hyväkuntoisen näköinen mutta voihan se olla silti väljä joten sen vaihdan seuraavaksi.
Mutta voiko olla vielä muita vian aiheuttajia? että nyt kun pistän pumpun tilaukseen niin kannattaako tilata vielä jotain muita osia?
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Jankos

Öljy

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Mitäs öljyä käytät, ei noi paineet nyt niin kovin huonot ole jos jotain moskaa siellä pyörität (esim. mobil 1)!
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Niinpä! Ei ikinä mitään Mobil ykköstä. Se ei sovi kuin skoda favorittiin.
Castrol 10w60 rokkaa viritetyssä koneessa.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Turbiini

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

5w-40 synteettinen tällähetkellä samallaiset paineet oli jollain mineraali öjyilläkin.
Mutta kyllä ne selvästi on liian alhaalla ku valokin rupeaa lämpöisenä vilkkumaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
laurinko

pumppu rikki

Viesti Kirjoittaja laurinko »

tere!

vika on huono pumppu, pari tapausta muistan kun paineet oli nollassa.

kaasu pohjaan ja roska lähti venttiilistä pois. mutta tämä viittaa pumppuvikaan.
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Mites muuten noi venäläiset mittarit? Nivan ölpänpainemittari näyttää täysillä kierroksilla jotain vähän alta neljää kiloa, mikä olis ihan speksien rajoissa, mutta tyhjäkäynnillä menee pari milliä nollan alapuolelle :lol:
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Lada-Jussi

mun

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mulla 1500 SL:ssä öljynpaine mittari ei koskaan nouse sinne riittävään 3,5...4,5 asti korkeintaan jotain 1,5, mutta ei siinä öljynpaineen valo pala käydessä koskaan? eikä muutenkaan ole huono, kova kone kaikinpuolin. olisko vika mittarissa?
99

öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja 99 »

Muistaakos kukaan 80luvulla kun koneista meni nokkia 10tkm välein?
vika oli siinä kun olivat tehtaalla asentaneet apuakselin laakerin
öljy reiän pieleen ei ollu paineita se on vielä pääkanava.
99
Lada-Jussi

hmm

liittyykö toi tehtaan virhe jotenkin siihen kun nokka-akseleita muuteltiin vähän väliä 80-luvun alkuvuosina. ensin muistaakseni -82 tuli joku uusi, -84 lähtien merkattiin valmistusvuosi ja taas 85 tuli jo uusi nokka??
99

öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja 99 »

Eiköhän se sitä ollut ja nokka-akselissa oli jotain pinnotus materiaali
propleemaa tai,ja molemmat yhdessä "paineet"
99
Lada-Jussi

jeps

mä olen vaan venäläisestä tekstistä tavannut ja jotain korroosio ongelmista siinä selvästi selitettiin? se oli kai alunperin syy parantamiseen, mutta sitten parannettiinkin huonommaksi? siksi kai korjattuja tuotteita alettiin merkkaamaan vuosiluvulla? Lopullinen toimiva nokka siis saatiin joskus -85.
Vastaa Viestiin