öljynpainet hukassa
öljynpainet hukassa
Nyt on tuo mun turbo värkki koneen puolesta muuten iskussa mutta öljynpaineet on joutokäynnillä alle 0.5 bar ja kierroksillakin jää alle 3bar joten jotain vikaa siinä on. Olen jo vaihtanut alakerran laakerit ja putsannu öljypumpun rajoitusventtiilin ja pistäny rikan jousen alle ei vaikutusta. Pumppu on silmämääräisesti katsottuna hyväkuntoisen näköinen mutta voihan se olla silti väljä joten sen vaihdan seuraavaksi.
Mutta voiko olla vielä muita vian aiheuttajia? että nyt kun pistän pumpun tilaukseen niin kannattaako tilata vielä jotain muita osia?
Mutta voiko olla vielä muita vian aiheuttajia? että nyt kun pistän pumpun tilaukseen niin kannattaako tilata vielä jotain muita osia?
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
pumppu rikki
tere!
vika on huono pumppu, pari tapausta muistan kun paineet oli nollassa.
kaasu pohjaan ja roska lähti venttiilistä pois. mutta tämä viittaa pumppuvikaan.
vika on huono pumppu, pari tapausta muistan kun paineet oli nollassa.
kaasu pohjaan ja roska lähti venttiilistä pois. mutta tämä viittaa pumppuvikaan.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mun
mulla 1500 SL:ssä öljynpaine mittari ei koskaan nouse sinne riittävään 3,5...4,5 asti korkeintaan jotain 1,5, mutta ei siinä öljynpaineen valo pala käydessä koskaan? eikä muutenkaan ole huono, kova kone kaikinpuolin. olisko vika mittarissa?
öljynpaineet
Muistaakos kukaan 80luvulla kun koneista meni nokkia 10tkm välein?
vika oli siinä kun olivat tehtaalla asentaneet apuakselin laakerin
öljy reiän pieleen ei ollu paineita se on vielä pääkanava.
vika oli siinä kun olivat tehtaalla asentaneet apuakselin laakerin
öljy reiän pieleen ei ollu paineita se on vielä pääkanava.
99
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
liittyykö toi tehtaan virhe jotenkin siihen kun nokka-akseleita muuteltiin vähän väliä 80-luvun alkuvuosina. ensin muistaakseni -82 tuli joku uusi, -84 lähtien merkattiin valmistusvuosi ja taas 85 tuli jo uusi nokka??
öljynpaineet
Eiköhän se sitä ollut ja nokka-akselissa oli jotain pinnotus materiaali
propleemaa tai,ja molemmat yhdessä "paineet"
propleemaa tai,ja molemmat yhdessä "paineet"
99
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jeps
mä olen vaan venäläisestä tekstistä tavannut ja jotain korroosio ongelmista siinä selvästi selitettiin? se oli kai alunperin syy parantamiseen, mutta sitten parannettiinkin huonommaksi? siksi kai korjattuja tuotteita alettiin merkkaamaan vuosiluvulla? Lopullinen toimiva nokka siis saatiin joskus -85.