Sivu 1/2

16venttiilinen kansi???

Lähetetty: 22.2.2005 16:14
Kirjoittaja KTC
mulla välähti lamppu :idea:
onko lada tehnyt 16venttiilisiä koneita?
kun eikö 1200l ole 8venttiilinen?
eli olisko jossain ladan kannessa 16venttiiliä ketju jakopäällä?
tulis varmaan tehoa kiitettävästi.

Lähetetty: 22.2.2005 16:27
Kirjoittaja Jaska HKI
No minulla on yksi vuosimallia 2003 110 HB 16V.No kulkeehan tuo ihan riittävästi.Unkarilaisella Barati Kör-Lada sivustoilla on näytetty kuinka entisessä Tsekkoslovakiassa oli tehty 16-venttiilinen kansi.

Lähetetty: 22.2.2005 16:31
Kirjoittaja KTC
ongelma piileepi siinä ettei taida 110 kansi sopia 1200l:ään :cry:

Lähetetty: 22.2.2005 16:32
Kirjoittaja Jaska HKI

Lähetetty: 22.2.2005 17:09
Kirjoittaja KTC
juu mutta saakahan niitä suomesta mistään. ja ei tuo kieli taito riitä kuin tervehtimiseen

Lähetetty: 22.2.2005 18:17
Kirjoittaja lada 1300s
onko olemassa tuplanokkasta kantta mitä pyörittää ketju??? En oo ikinä nähny ku hihnakäyttösiä.

Lähetetty: 22.2.2005 18:23
Kirjoittaja KTC
no miten ois saisinko vaihdettua ladaani hihna pyörät? jois sattuisen löytään 2akselisen kannen????????
kannattaako. joutuuko teettään jotain osia,kun tarkotuksena olis saada myös tehokas että kestävä.
mistä mä tollasia kansia löydän?
pitäiskö semmoseen sit hankkia säädettävät nokkapyörät?

Lähetetty: 22.2.2005 18:50
Kirjoittaja pravda
ois siinä haastetta. Mut taitaa helpompaa olla se perinteinen Fiat muutos

Lähetetty: 22.2.2005 19:13
Kirjoittaja KTC
no taidan jättää väliin. vien laitettavaksi sit vaan ton kannen.

Lähetetty: 22.2.2005 19:32
Kirjoittaja foma
lada 1300s kirjoitti:onko olemassa tuplanokkasta kantta mitä pyörittää ketju??? En oo ikinä nähny ku hihnakäyttösiä.
Mersut ja bemut ainakin...

Lähetetty: 22.2.2005 19:34
Kirjoittaja larssi21074
Mitä ihme järkee on yrittää tehdä 16v konetta takavetosen koneesta??? Ei mitään. En usko että ketjukoneisen tekeminen hihnakoneeks kannattaa, saattaa aiheuttaa lievää luistamista hihnassa kun se pyörii öljypohjassa!! :lol:
Kannattaa mielummin soveltaa koko 2112 moottori sinne keulalle.
..sitäpaitsi takavetosen kannen saa virtaamaan riittävästi, ETENKIN 1200 KONEESSA!!!

Lähetetty: 22.2.2005 20:24
Kirjoittaja Stefa
Perus 1600:sta saa jo 150 kieppeille vaparina, turbon kanssa reilusti enemmän. Laillisesti saa olla 100, joten potentiaalia riittää kyllä ihan perusmalleissa. Aika pitkälle saa mennä ennenkuin se 8-tappisuus rupeaa rajoittamaan.

Lähetetty: 22.2.2005 20:27
Kirjoittaja Lada-Jussi
eikös 16 venaset ole luonteeltaan aina hirveitä kierroskoneita, tehot ja väännöt nousee vasta kunnon kierroksilla... onko sellanen sitte kivaa??

Lähetetty: 22.2.2005 20:30
Kirjoittaja ladaracing pori
no jos jotain kotivirittäjää kiinnostaa niin nurkista löytyy yksi a-ryhmän kansi ja jotain virinokkia muistaakseni lash 4 parikin kappaletta.
myös imusarjoja ja 5-vaihteisia vakio laatikoita

Lähetetty: 22.2.2005 20:44
Kirjoittaja Stefa
Lada-Jussi kirjoitti:eikös 16 venaset ole luonteeltaan aina hirveitä kierroskoneita, tehot ja väännöt nousee vasta kunnon kierroksilla... onko sellanen sitte kivaa??
Ei läheskään. Suurin osa todella asiallisia ajettavia. Nykyäänhän on sitten näitä muuttuvia imusarjoja ja ventiilinajoituksia. Löytyypä jopa systeemejä jotka lepuuttavat alakierroksilla toista venttiiliparia, vasta kierrosten myötä moottori muuttuu moniventtiiliseksi.

Saabin SVC:stä ei ole kuulunut aikoihin mitään. Olisi mielenkiintoista tietää mitä tuolle konseptille kuuluu. Lupaavalta vaikutti joskus.