16venttiilinen kansi???

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

16venttiilinen kansi???

Viesti Kirjoittaja KTC »

mulla välähti lamppu :idea:
onko lada tehnyt 16venttiilisiä koneita?
kun eikö 1200l ole 8venttiilinen?
eli olisko jossain ladan kannessa 16venttiiliä ketju jakopäällä?
tulis varmaan tehoa kiitettävästi.
arto hietakangas
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

No minulla on yksi vuosimallia 2003 110 HB 16V.No kulkeehan tuo ihan riittävästi.Unkarilaisella Barati Kör-Lada sivustoilla on näytetty kuinka entisessä Tsekkoslovakiassa oli tehty 16-venttiilinen kansi.
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

ongelma piileepi siinä ettei taida 110 kansi sopia 1200l:ään :cry:
arto hietakangas
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

juu mutta saakahan niitä suomesta mistään. ja ei tuo kieli taito riitä kuin tervehtimiseen
arto hietakangas
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

onko olemassa tuplanokkasta kantta mitä pyörittää ketju??? En oo ikinä nähny ku hihnakäyttösiä.
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

no miten ois saisinko vaihdettua ladaani hihna pyörät? jois sattuisen löytään 2akselisen kannen????????
kannattaako. joutuuko teettään jotain osia,kun tarkotuksena olis saada myös tehokas että kestävä.
mistä mä tollasia kansia löydän?
pitäiskö semmoseen sit hankkia säädettävät nokkapyörät?
arto hietakangas
pravda

Viesti Kirjoittaja pravda »

ois siinä haastetta. Mut taitaa helpompaa olla se perinteinen Fiat muutos
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

no taidan jättää väliin. vien laitettavaksi sit vaan ton kannen.
arto hietakangas
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

lada 1300s kirjoitti:onko olemassa tuplanokkasta kantta mitä pyörittää ketju??? En oo ikinä nähny ku hihnakäyttösiä.
Mersut ja bemut ainakin...
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Mitä ihme järkee on yrittää tehdä 16v konetta takavetosen koneesta??? Ei mitään. En usko että ketjukoneisen tekeminen hihnakoneeks kannattaa, saattaa aiheuttaa lievää luistamista hihnassa kun se pyörii öljypohjassa!! :lol:
Kannattaa mielummin soveltaa koko 2112 moottori sinne keulalle.
..sitäpaitsi takavetosen kannen saa virtaamaan riittävästi, ETENKIN 1200 KONEESSA!!!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Perus 1600:sta saa jo 150 kieppeille vaparina, turbon kanssa reilusti enemmän. Laillisesti saa olla 100, joten potentiaalia riittää kyllä ihan perusmalleissa. Aika pitkälle saa mennä ennenkuin se 8-tappisuus rupeaa rajoittamaan.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eikös 16 venaset ole luonteeltaan aina hirveitä kierroskoneita, tehot ja väännöt nousee vasta kunnon kierroksilla... onko sellanen sitte kivaa??
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

no jos jotain kotivirittäjää kiinnostaa niin nurkista löytyy yksi a-ryhmän kansi ja jotain virinokkia muistaakseni lash 4 parikin kappaletta.
myös imusarjoja ja 5-vaihteisia vakio laatikoita
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Lada-Jussi kirjoitti:eikös 16 venaset ole luonteeltaan aina hirveitä kierroskoneita, tehot ja väännöt nousee vasta kunnon kierroksilla... onko sellanen sitte kivaa??
Ei läheskään. Suurin osa todella asiallisia ajettavia. Nykyäänhän on sitten näitä muuttuvia imusarjoja ja ventiilinajoituksia. Löytyypä jopa systeemejä jotka lepuuttavat alakierroksilla toista venttiiliparia, vasta kierrosten myötä moottori muuttuu moniventtiiliseksi.

Saabin SVC:stä ei ole kuulunut aikoihin mitään. Olisi mielenkiintoista tietää mitä tuolle konseptille kuuluu. Lupaavalta vaikutti joskus.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin