vfts?
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
lada tehtaan kilpamalli kanttilamppusesta.
ovet ja konepelti ja takalaatikon kansi alumiinia. sivu ja takalasi polykarponaattia(muovia) kaaret alumiinista kori tosi kenennetty reijittämällä. moottorina käytetty 1600 ladan konetta joka on porattu n.1800cc:si viimeisissä tehtaan autoissa 16venttiilinen kansi!!!!!!!
ovet ja konepelti ja takalaatikon kansi alumiinia. sivu ja takalasi polykarponaattia(muovia) kaaret alumiinista kori tosi kenennetty reijittämällä. moottorina käytetty 1600 ladan konetta joka on porattu n.1800cc:si viimeisissä tehtaan autoissa 16venttiilinen kansi!!!!!!!
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
VFTS on joku Vilnuskaja Fabrike Transportteri Service, eli Vilnassa ent. Liettuan Sosialistisessa Neuvostotasavallassa toiminut paja, jossa vaikutti moninkertainen Neuvostoliiton rallimestari Stasis Brunza. Siellä sitten tehtiin tällaista FIA:n luokkavaatimukset täyttävää ralliautoa 2105 korilla.
VFTS kehitteli myös muita hassuja ralliluomuksia, mutta tuo 2105 ralliauto varmaan tunnetuin ja eniten mainetta niittänyt. Samaran keskimoottoriseen S-protoon kehitti VFTS takavetoladan moottorista suurennetun jonkun noin 1,8 litraisen koneen ja siihen vielä tuplanokkaisen 16 venttiilikannen. Tiettävästi tämä moottori luomus oli ainoa takavetoisen lohkoon perustuva 16 venttiilinen.
Kuolikohan koko VFTS kun neukkula hajosi, juuri noitten 80-luvun lopun luoumusten/yritysten jälkeen ei mitään ole kuulunut. Samara S-protokin kaatui siihen että kyseistä rallisarjaa ei koskaan sitten käynnistettykään.
jotain tällaista minä muistan, rallimiehet varmaan osaavat oikaista tarvittaessa.
VFTS kehitteli myös muita hassuja ralliluomuksia, mutta tuo 2105 ralliauto varmaan tunnetuin ja eniten mainetta niittänyt. Samaran keskimoottoriseen S-protoon kehitti VFTS takavetoladan moottorista suurennetun jonkun noin 1,8 litraisen koneen ja siihen vielä tuplanokkaisen 16 venttiilikannen. Tiettävästi tämä moottori luomus oli ainoa takavetoisen lohkoon perustuva 16 venttiilinen.
Kuolikohan koko VFTS kun neukkula hajosi, juuri noitten 80-luvun lopun luoumusten/yritysten jälkeen ei mitään ole kuulunut. Samara S-protokin kaatui siihen että kyseistä rallisarjaa ei koskaan sitten käynnistettykään.
jotain tällaista minä muistan, rallimiehet varmaan osaavat oikaista tarvittaessa.

-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
eiköhän entisissä itäblokin maissa vielä vfts öle kilpailuita hallitseva auto
pois laskien sen normaalin 5-10 länsiauton jälkeen.
viro taitaa olla ainut poikkeus koska sinne on taidettu roudata täältä kaikki vanhat kilpurit sinne!
1.8 koneilla ajetaan esim.viron rallisarjaa e-ryhmässä. ja on siellä jokunen 16v konekin joukossa. käsittääkseni kansia tekee joku paja.
en ole saanut ongittua tietoa vielä esille.
pois laskien sen normaalin 5-10 länsiauton jälkeen.
viro taitaa olla ainut poikkeus koska sinne on taidettu roudata täältä kaikki vanhat kilpurit sinne!
1.8 koneilla ajetaan esim.viron rallisarjaa e-ryhmässä. ja on siellä jokunen 16v konekin joukossa. käsittääkseni kansia tekee joku paja.
en ole saanut ongittua tietoa vielä esille.
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Jankos kirjoitti:venäjällä ei juurikaan klassika malleilla enää ajella. samaraa näyttää olevan pääosin. Unkarissa taas on oikeinkin vireää tuo vfts:n käyttö. Virallisestihan tuohon ei ole luokiteltu 1,8 kokoista konetta eikä 16v kantta.
lueppa e-luokan säännöt nii se on sama kuin suomen f-ryhmä mutta paljon enemmän vapauksia. vfts mm. alumiini luukut sallittuja.
myös konekoko ei ole rajattu niinkuin ei suomessakaan ainoastaan lohko tarvii olla luokiteltu. porata saa niin isoksi kun haluaa. esim. hannukainen ajaa 1700 tehdyllä koneella. lopullista kokoa voi vain arvailla kun ei ole suostunut kertomaan,mut potkii eri tavalla kuin oma 1600 joka on kans
sepon tekemä.
Meinaat etten noita sääntöjä tiedä....ladaracing pori kirjoitti: lueppa e-luokan säännöt nii se on sama kuin suomen f-ryhmä mutta paljon enemmän vapauksia. vfts mm. alumiini luukut sallittuja.
myös konekoko ei ole rajattu niinkuin ei suomessakaan ainoastaan lohko tarvii olla luokiteltu. porata saa niin isoksi kun haluaa. esim. hannukainen ajaa 1700 tehdyllä koneella. lopullista kokoa voi vain arvailla kun ei ole suostunut kertomaan,mut potkii eri tavalla kuin oma 1600 joka on kans
sepon tekemä.
En ole noihin E-ryhmän sääntöihin edes viitannut vaan todennut että ei ole luokiteltu. Enkä ole edes ottanut kantaa onko niitä jossakin edes käytössä.
Ai Seppo on tehnyt isomman koneen, aiemmin aiheesta juteltiin ja sillon ei ollut vielä tehnyt mutta taisipa saada keskusteluista pontta...
Muuten toi viron ralli toiminta on aika erikoista mitä mä nyt oon olikos se tappisladi vai perätielle videoissa nähny siellä näkyy paljon vfts ladoja ja mosseja sun muita itä autoja ja kaikista kummalisimpia on ne v8 gazit joissa vaa yks pyörä pari takana ei pari pyöriä ja niillähän ne ajaa ihan tavallisia ralleja ja sprinttejä on aika härpättimiä ja menee muuten kovaa, mutkissa vaa näyttäs aina ettei oikee taivu 

-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
GAZ 51 ja GAZ 52 on R6, GAZ 53 on V8 konella.vesanen kirjoitti:...kaikista kummalisimpia on ne v8 gazit joissa vaa yks pyörä pari takana ei pari pyöriä...
http://www.rally.ee/index.php?a=a021&b=870
http://www.rally.ee/index.php?a=a008&b=93