Sivu 1/1

Nopeita Warreja

Lähetetty: 16.2.2005 21:06
Kirjoittaja Toveri Sladimir

Lähetetty: 16.2.2005 21:12
Kirjoittaja RTJN65
Tietääkseni kaksitahtikone on teho/painosuhteessa varsin tehokas mylly. Vain polttoainetaludessa se on heikompi mutta rallissa = Viis siitä.

Lähetetty: 16.2.2005 21:49
Kirjoittaja Warreossi
Olipas hienoja kuvia!Rallien seuraaminen oli DDR:ssä suurta kansan huvia,eikä ollut harvinaista,että katsojia oli yli satatuhatta per kilpailu.

Lähetetty: 16.2.2005 22:09
Kirjoittaja Stefa
Tässähän joutuu vanhaa saksaa ruveta treenaamaan :D

2t-koneessa vähemmän liikkuvia osia ja työtahti joka kampiakselin kierroksella. Sikäli tehokkaampi 4-tahtisiin verrattuna, tosin hyötysuhde alhaisempi.

Lähetetty: 17.2.2005 14:13
Kirjoittaja Hellraiser
siistit vanteet tuossa pienoismallissa...
ei ne tähtikuvioiset niinkään miellytä...

Lähetetty: 17.2.2005 16:08
Kirjoittaja Jaska HKI
Konehuoneen arkkitehtuuria:

Pakosarjan ensimmäinen osa käännetty nurinpäin ja tehopakoputki lähtee siten,että se menee jäähdyttäjän paikalle,mistä se poistuu alaspäin.Näin on saatu jäähdytin siirrettyä eteen paremman jäähdytyksen aikaansaamiseksi.Moottoria ruokkii kolme erillistä kaasutinta ilmanpuhdistajineen.Kolme puolaa näkyy lokasuojan päällä-yksi per sylinteri.Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö ei alkuperäisessä paikassa.Kannessa punainen osa,jonka merkitystä en ymmärrä.Liittyy jotenkin jäähdytysjärjestelmään?

Lähetetty: 17.2.2005 18:11
Kirjoittaja Warreossi
Jaska HKI kirjoitti:Konehuoneen arkkitehtuuria:

Pakosarjan ensimmäinen osa käännetty nurinpäin ja tehopakoputki lähtee siten,että se menee jäähdyttäjän paikalle,mistä se poistuu alaspäin.Näin on saatu jäähdytin siirrettyä eteen paremman jäähdytyksen aikaansaamiseksi.Moottoria ruokkii kolme erillistä kaasutinta ilmanpuhdistajineen.Kolme puolaa näkyy lokasuojan päällä-yksi per sylinteri.Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö ei alkuperäisessä paikassa.Kannessa punainen osa,jonka merkitystä en ymmärrä.Liittyy jotenkin jäähdytysjärjestelmään?
Punainen osa kannessa on osa kaasutinpatterin vivustoa,lähinnä siinä on kaasuvaijeri kiinni.Kaasutimet ovat jikov moottoripyörä kaasuttimia ja vivusto on samanlainen kuin käytettiin Melkus-urheiluautoissa.
http://www.rallye-wartburgfan.privat.t- ... 28955.html

Muutama itä-ralliauto kuva lisää

Lähetetty: 17.2.2005 18:20
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Jaska HKI kirjoitti:Konehuoneen arkkitehtuuria:

Pakosarjan ensimmäinen osa käännetty nurinpäin ja tehopakoputki lähtee siten,että se menee jäähdyttäjän paikalle,mistä se poistuu alaspäin.Näin on saatu jäähdytin siirrettyä eteen paremman jäähdytyksen aikaansaamiseksi.Moottoria ruokkii kolme erillistä kaasutinta ilmanpuhdistajineen.Kolme puolaa näkyy lokasuojan päällä-yksi per sylinteri.Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö ei alkuperäisessä paikassa.Kannessa punainen osa,jonka merkitystä en ymmärrä.Liittyy jotenkin jäähdytysjärjestelmään?
Kyllä se tehoputkisto mahtuu sinne koneen taakse, vaikka jäähdytintä ei siirrettäisikään.1985 saakka se oli takana ja uuden keulan yhteydessä jäähdytin siirtyi eteen.A-ryhmäläisessä sen paikka on oltava luokituksen mukainen.

Lähetetty: 17.2.2005 18:30
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Toveri Sladimir kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Konehuoneen arkkitehtuuria:

Pakosarjan ensimmäinen osa käännetty nurinpäin ja tehopakoputki lähtee siten,että se menee jäähdyttäjän paikalle,mistä se poistuu alaspäin.Näin on saatu jäähdytin siirrettyä eteen paremman jäähdytyksen aikaansaamiseksi.Moottoria ruokkii kolme erillistä kaasutinta ilmanpuhdistajineen.Kolme puolaa näkyy lokasuojan päällä-yksi per sylinteri.Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö ei alkuperäisessä paikassa.Kannessa punainen osa,jonka merkitystä en ymmärrä.Liittyy jotenkin jäähdytysjärjestelmään?
Kyllä se tehoputkisto mahtuu sinne koneen taakse, vaikka jäähdytintä ei siirrettäisikään.1985 saakka se oli takana ja uuden keulan yhteydessä jäähdytin siirtyi eteen.A-ryhmäläisessä sen paikka on oltava luokituksen mukainen.
Tuohan onkin 353 WR mallin konehuoneesta tuo kuva, eli ajalta ennen A-ryhmää(1150 cc , 3 kaasaria ja 5-lovinen aski).

Lähetetty: 17.2.2005 19:23
Kirjoittaja Warreossi
Toveri Sladimir kirjoitti:
Toveri Sladimir kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Konehuoneen arkkitehtuuria:

Pakosarjan ensimmäinen osa käännetty nurinpäin ja tehopakoputki lähtee siten,että se menee jäähdyttäjän paikalle,mistä se poistuu alaspäin.Näin on saatu jäähdytin siirrettyä eteen paremman jäähdytyksen aikaansaamiseksi.Moottoria ruokkii kolme erillistä kaasutinta ilmanpuhdistajineen.Kolme puolaa näkyy lokasuojan päällä-yksi per sylinteri.Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö ei alkuperäisessä paikassa.Kannessa punainen osa,jonka merkitystä en ymmärrä.Liittyy jotenkin jäähdytysjärjestelmään?
Kyllä se tehoputkisto mahtuu sinne koneen taakse, vaikka jäähdytintä ei siirrettäisikään.1985 saakka se oli takana ja uuden keulan yhteydessä jäähdytin siirtyi eteen.A-ryhmäläisessä sen paikka on oltava luokituksen mukainen.
Tuohan onkin 353 WR mallin konehuoneesta tuo kuva, eli ajalta ennen A-ryhmää(1150 cc , 3 kaasaria ja 5-lovinen aski).
Kone on kuitenkin 85- mallia,kun tuo sylinterikansi on viimeistä mallia.Kuten myös Skodan jäähdytin.Tosin ne lienee oli saatavilla tehtaan ralliautoon jo '84.

Lähetetty: 17.2.2005 21:36
Kirjoittaja Jaska HKI
......mutta eikö itse lohko taasen ole mallia IFA,joka taasen on jotain 50-luvun peruja?

Lähetetty: 17.2.2005 21:55
Kirjoittaja Warreossi
Jaska HKI kirjoitti:......mutta eikö itse lohko taasen ole mallia IFA,joka taasen on jotain 50-luvun peruja?
Onhan se lohko lähes samanlainen kuin jo vanhassa DKW:ssa