Nopeita Warreja

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Nopeita Warreja

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Tietääkseni kaksitahtikone on teho/painosuhteessa varsin tehokas mylly. Vain polttoainetaludessa se on heikompi mutta rallissa = Viis siitä.
Lada rules
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Olipas hienoja kuvia!Rallien seuraaminen oli DDR:ssä suurta kansan huvia,eikä ollut harvinaista,että katsojia oli yli satatuhatta per kilpailu.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tässähän joutuu vanhaa saksaa ruveta treenaamaan :D

2t-koneessa vähemmän liikkuvia osia ja työtahti joka kampiakselin kierroksella. Sikäli tehokkaampi 4-tahtisiin verrattuna, tosin hyötysuhde alhaisempi.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Hellraiser
Viestit: 381
Liittynyt: 12.11.2004 7:13
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellraiser »

siistit vanteet tuossa pienoismallissa...
ei ne tähtikuvioiset niinkään miellytä...
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Konehuoneen arkkitehtuuria:

Pakosarjan ensimmäinen osa käännetty nurinpäin ja tehopakoputki lähtee siten,että se menee jäähdyttäjän paikalle,mistä se poistuu alaspäin.Näin on saatu jäähdytin siirrettyä eteen paremman jäähdytyksen aikaansaamiseksi.Moottoria ruokkii kolme erillistä kaasutinta ilmanpuhdistajineen.Kolme puolaa näkyy lokasuojan päällä-yksi per sylinteri.Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö ei alkuperäisessä paikassa.Kannessa punainen osa,jonka merkitystä en ymmärrä.Liittyy jotenkin jäähdytysjärjestelmään?
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Jaska HKI kirjoitti:Konehuoneen arkkitehtuuria:

Pakosarjan ensimmäinen osa käännetty nurinpäin ja tehopakoputki lähtee siten,että se menee jäähdyttäjän paikalle,mistä se poistuu alaspäin.Näin on saatu jäähdytin siirrettyä eteen paremman jäähdytyksen aikaansaamiseksi.Moottoria ruokkii kolme erillistä kaasutinta ilmanpuhdistajineen.Kolme puolaa näkyy lokasuojan päällä-yksi per sylinteri.Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö ei alkuperäisessä paikassa.Kannessa punainen osa,jonka merkitystä en ymmärrä.Liittyy jotenkin jäähdytysjärjestelmään?
Punainen osa kannessa on osa kaasutinpatterin vivustoa,lähinnä siinä on kaasuvaijeri kiinni.Kaasutimet ovat jikov moottoripyörä kaasuttimia ja vivusto on samanlainen kuin käytettiin Melkus-urheiluautoissa.
http://www.rallye-wartburgfan.privat.t- ... 28955.html

Muutama itä-ralliauto kuva lisää
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Jaska HKI kirjoitti:Konehuoneen arkkitehtuuria:

Pakosarjan ensimmäinen osa käännetty nurinpäin ja tehopakoputki lähtee siten,että se menee jäähdyttäjän paikalle,mistä se poistuu alaspäin.Näin on saatu jäähdytin siirrettyä eteen paremman jäähdytyksen aikaansaamiseksi.Moottoria ruokkii kolme erillistä kaasutinta ilmanpuhdistajineen.Kolme puolaa näkyy lokasuojan päällä-yksi per sylinteri.Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö ei alkuperäisessä paikassa.Kannessa punainen osa,jonka merkitystä en ymmärrä.Liittyy jotenkin jäähdytysjärjestelmään?
Kyllä se tehoputkisto mahtuu sinne koneen taakse, vaikka jäähdytintä ei siirrettäisikään.1985 saakka se oli takana ja uuden keulan yhteydessä jäähdytin siirtyi eteen.A-ryhmäläisessä sen paikka on oltava luokituksen mukainen.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Toveri Sladimir kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Konehuoneen arkkitehtuuria:

Pakosarjan ensimmäinen osa käännetty nurinpäin ja tehopakoputki lähtee siten,että se menee jäähdyttäjän paikalle,mistä se poistuu alaspäin.Näin on saatu jäähdytin siirrettyä eteen paremman jäähdytyksen aikaansaamiseksi.Moottoria ruokkii kolme erillistä kaasutinta ilmanpuhdistajineen.Kolme puolaa näkyy lokasuojan päällä-yksi per sylinteri.Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö ei alkuperäisessä paikassa.Kannessa punainen osa,jonka merkitystä en ymmärrä.Liittyy jotenkin jäähdytysjärjestelmään?
Kyllä se tehoputkisto mahtuu sinne koneen taakse, vaikka jäähdytintä ei siirrettäisikään.1985 saakka se oli takana ja uuden keulan yhteydessä jäähdytin siirtyi eteen.A-ryhmäläisessä sen paikka on oltava luokituksen mukainen.
Tuohan onkin 353 WR mallin konehuoneesta tuo kuva, eli ajalta ennen A-ryhmää(1150 cc , 3 kaasaria ja 5-lovinen aski).
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Toveri Sladimir kirjoitti:
Toveri Sladimir kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Konehuoneen arkkitehtuuria:

Pakosarjan ensimmäinen osa käännetty nurinpäin ja tehopakoputki lähtee siten,että se menee jäähdyttäjän paikalle,mistä se poistuu alaspäin.Näin on saatu jäähdytin siirrettyä eteen paremman jäähdytyksen aikaansaamiseksi.Moottoria ruokkii kolme erillistä kaasutinta ilmanpuhdistajineen.Kolme puolaa näkyy lokasuojan päällä-yksi per sylinteri.Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö ei alkuperäisessä paikassa.Kannessa punainen osa,jonka merkitystä en ymmärrä.Liittyy jotenkin jäähdytysjärjestelmään?
Kyllä se tehoputkisto mahtuu sinne koneen taakse, vaikka jäähdytintä ei siirrettäisikään.1985 saakka se oli takana ja uuden keulan yhteydessä jäähdytin siirtyi eteen.A-ryhmäläisessä sen paikka on oltava luokituksen mukainen.
Tuohan onkin 353 WR mallin konehuoneesta tuo kuva, eli ajalta ennen A-ryhmää(1150 cc , 3 kaasaria ja 5-lovinen aski).
Kone on kuitenkin 85- mallia,kun tuo sylinterikansi on viimeistä mallia.Kuten myös Skodan jäähdytin.Tosin ne lienee oli saatavilla tehtaan ralliautoon jo '84.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

......mutta eikö itse lohko taasen ole mallia IFA,joka taasen on jotain 50-luvun peruja?
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Jaska HKI kirjoitti:......mutta eikö itse lohko taasen ole mallia IFA,joka taasen on jotain 50-luvun peruja?
Onhan se lohko lähes samanlainen kuin jo vanhassa DKW:ssa
Vastaa Viestiin