Nuhaisuutta Ladassa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Nuhaisuutta Ladassa

Viesti Kirjoittaja noose01 »

2107 larppanassa on havaittavissa pientä nuhaisuutta.
Käyntiin lähtee niinkuin pitääkin. Hetken päästä kun tiputtaa ryypyn niin että käy sulavasti eikä ole liikaa kierroksia ja lähtee pihalle putsaamaan lumia niin kohta alka nuhista ja sammuukin ellei käy antamassa vähän kaasua ja lisää ryyppyä. Tämä siis silloin jos jättää ryypyn niin että käy noin 1100-1500rpm.

No tämä ei ole kovin suuri onkelma.
Mutta sitten ajossa...
vaikka lämmöt ovat nousseet kohdalleen niin kulku on hieman vaivalloisen ja tukkoisen tuntuista.
Eilen illalla vaihdettiin virranjakajan kansi ja pyörijä. tulpanjohdoista 1 oli hieman tummuneen näköinen kosketuspinnastaan (jakajan päästä) ja toista johtoa irroitettaessa jäi käteen pelkkä johto, eikä pään metalliosaa löytynyt jakajan kuopastakaan?! pelkkä johto irrallaan ja mieletön määrä jotain moskaa sieltä kolosta, ilmeisesti ei ole viime aikoina sytyttänyt kunnolla.

Tänään kävin hakemassa uudet johdot ja eikun paikoilleen.
Mutta kulku on edelleen tahmean tuntuista eikä meinaa ottaa kierroksia ennen kuin yli 3000rpm.

Missä vika?
Syyttävää sormea voisi osoitella ainakin ilmanputsariin ja tulppiin sekä tietysti kaasarin säätöihin, entä muita vaihtoehtoja? Sytytys on kärjetön.

Jospa huomenna koittaisi töihin päästä ja sitten ihmettelisi lisää...
.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Alkaako se toimia sitten kun moottori on lämmenny? Täällä on moni muukin huomannut nuhaisuutta ja tukkoisuutta kylmän käynnistyksen yhteydessä, mutta se ilmeisesti kaikilla katoaa kunhan auto lämpeää.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Misha kirjoitti:Alkaako se toimia sitten kun moottori on lämmenny? Täällä on moni muukin huomannut nuhaisuutta ja tukkoisuutta kylmän käynnistyksen yhteydessä, mutta se ilmeisesti kaikilla katoaa kunhan auto lämpeää.
Lue viesti kokonaan, ennen kuin vastaat. Siinä on tällainen maininta:
"vaikka lämmöt ovat nousseet kohdalleen niin kulku on hieman vaivalloisen ja tukkoisen tuntuista"

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Tänään aamulla töihin lähtiessä ei pysynyt käynnissä kuin ihan pienen hetken jos ei ollut antamassa kaasua. ryypylläkään ei pysynyt käynnissä kun pienellä ryypyllä tippui kierrokset liikaa ja jos numikasta veti lisää niin sitten meinasi tukehtua. tätä jatkui siis siihen asti kunnes lämmöt olivat nousseet valkoisen palkin yli puolen välin. sen jälkeen pysyi käynnissä ja ryypynkin sai pois päältä kokonaan.

Alkumatkasta 50-80kmh vauhdeissa tukkoisuus oli taas havaittavissa. Pienempää vaihdetta sai hakea ihan pientäkin mäkeä varten ja kierroksilla piti ajaa. Esim 3 vaihde alkoi vetää vasta 60kmh kohdalla vaikka mielestäni aikaisemmin hieman yli 60ssä on voinut harkita jo 4 vaihteen tarjoamista. kyseessähän on 5 vaihteinen 1500.

80-100 vauhdissa tuntuu kulkevan ihan sujuvasti, mutta silloin onkin enempi kierroksia :?

Jospa koittais sinnitellä loppukuun ja palkkapäivänä sitten kävisi säädättämässä ja kattoisi tulpat ja putsarin. tosin en tiedä uskaltaako tolla mobiliaan lähteä ennen kuin saa jotain selvyyttä :cry:
.
east

Viesti Kirjoittaja east »

Minulla oli samat ongelmat pienemmässä mittakaavassa, tyhjäkäynnin lisäys auttoi ensin, sitten hain uuden pensapumpun ja suodattimen.
Oireet hävisivät heti.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Hyviä tarkistuskohteita nuokin, mutta se kyllä saa odottaa palkkapäivää.
Tässä vähän reilun kuukauden sisään kuitenkin hankkinu uudet renkaat, akun jne niin alkaa olla lompakon Lada kiintiö täynnä kuun vaihteeseen :oops:
.
Kylmä-Mika

Viesti Kirjoittaja Kylmä-Mika »

Tähän on vastattava että onneks on Lattarassa halvat osat... Rahaa kyllä saa palamaan noihin autoihin aika kiitettävästi :?

Huomenna saa Volvon korjaamolta ja avot sinne meni taas vähintään 120 euroa :cry:

Mutta onneks tilipäivä on joka toinen perjantai :P
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Oletkos kokeillu säätää sytkää? Voi hyvin johtuu myös siitä,ettei ennakko oo ihan kohdallaan.
Se ei skulaa joka skagaa
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Nyt on uudet tulpat ja ilmanputsari.
Tulpat olivat ok kuntoisia, hieman mustat reunoilta, mutta varsin käypäset kuitenkin.
Ilmanputsari sen sijaan... kun kotelon kannen aukaisi niin odottamassa oli iloinen yllätys. Putsari oli erittäin tumman sävyinen ja koko kotelo oli ihan öljyssä! Hetken tuumailun jälkeen päädyttiin siihen ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin että huohotinputkestahan se on sinne tullut.

Putsattiin ja uusi putsari tilalle, nuhaisuus hävisi lähes täysin, loppu johtuu varmasit säädöistä.

Onko tuo huohotin putki tarpeellinen pitää tuossa putsarin kotelossa kiinni?
.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ei se tarpeellinen ole siinä, mutta lisääntynyt huohotus johtuu lisääntyneestä ohivuodosta. Mikä taas kielii moottorin kuluneisuudesta tai rikkinäisistä männänrenkaista.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Voiko asiaan vaikuttaa se että öljynvaihdon yhteydessä ei ollut aivan tarkkaa tietoa paljon pitäisi lurauttaa. öljytikkussa neste on edelleen max rajalla. Eli mahtaako olla vaikutusta jos öljyä on ollut liikaa?
.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Voi olla osuutta asiaan jos öljyä on ollut niin paljon liikaa että öljypinta ylttyy kampiakseliin asti.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Kuinkas paljon tyhjään koneeseen pitäisi öljyä mennä? ei siellä kovin paljon liikaa ole voinut olla...
.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mainio lada info auttaa jälleen tässäkin asiassa. Öljytilavuus 3.75l tyhjään koneeseen. Olettaisin tuon olevan siis todella tyhjään koneeseen, eli suodattimen kanssa, ilman suodattimen vaihtoa kolmen ja puolen kieppeille?

Mutta jos ensin laittaa sen 3.5 ja odottelee hetken, tarkastaa tikusta ja täyttää lisää niin ei varmasti pieleen mene.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

No ei siellä sitten pitäisi kovin paljon olla liikaa. 4 litran kannusta kaadettiin ja vielä jäi vähän varallekin joten varmaan aika lähellä tuota 3,75L. suodatin vaihdettiin samalla. no täytyy varmaan viikonlopun aikana ottaa taas suodatinkoppa auki niin näkee onko sama touhu jatkunut...
.
Vastaa Viestiin