Nuhaisuutta Ladassa
Nuhaisuutta Ladassa
2107 larppanassa on havaittavissa pientä nuhaisuutta.
Käyntiin lähtee niinkuin pitääkin. Hetken päästä kun tiputtaa ryypyn niin että käy sulavasti eikä ole liikaa kierroksia ja lähtee pihalle putsaamaan lumia niin kohta alka nuhista ja sammuukin ellei käy antamassa vähän kaasua ja lisää ryyppyä. Tämä siis silloin jos jättää ryypyn niin että käy noin 1100-1500rpm.
No tämä ei ole kovin suuri onkelma.
Mutta sitten ajossa...
vaikka lämmöt ovat nousseet kohdalleen niin kulku on hieman vaivalloisen ja tukkoisen tuntuista.
Eilen illalla vaihdettiin virranjakajan kansi ja pyörijä. tulpanjohdoista 1 oli hieman tummuneen näköinen kosketuspinnastaan (jakajan päästä) ja toista johtoa irroitettaessa jäi käteen pelkkä johto, eikä pään metalliosaa löytynyt jakajan kuopastakaan?! pelkkä johto irrallaan ja mieletön määrä jotain moskaa sieltä kolosta, ilmeisesti ei ole viime aikoina sytyttänyt kunnolla.
Tänään kävin hakemassa uudet johdot ja eikun paikoilleen.
Mutta kulku on edelleen tahmean tuntuista eikä meinaa ottaa kierroksia ennen kuin yli 3000rpm.
Missä vika?
Syyttävää sormea voisi osoitella ainakin ilmanputsariin ja tulppiin sekä tietysti kaasarin säätöihin, entä muita vaihtoehtoja? Sytytys on kärjetön.
Jospa huomenna koittaisi töihin päästä ja sitten ihmettelisi lisää...
Käyntiin lähtee niinkuin pitääkin. Hetken päästä kun tiputtaa ryypyn niin että käy sulavasti eikä ole liikaa kierroksia ja lähtee pihalle putsaamaan lumia niin kohta alka nuhista ja sammuukin ellei käy antamassa vähän kaasua ja lisää ryyppyä. Tämä siis silloin jos jättää ryypyn niin että käy noin 1100-1500rpm.
No tämä ei ole kovin suuri onkelma.
Mutta sitten ajossa...
vaikka lämmöt ovat nousseet kohdalleen niin kulku on hieman vaivalloisen ja tukkoisen tuntuista.
Eilen illalla vaihdettiin virranjakajan kansi ja pyörijä. tulpanjohdoista 1 oli hieman tummuneen näköinen kosketuspinnastaan (jakajan päästä) ja toista johtoa irroitettaessa jäi käteen pelkkä johto, eikä pään metalliosaa löytynyt jakajan kuopastakaan?! pelkkä johto irrallaan ja mieletön määrä jotain moskaa sieltä kolosta, ilmeisesti ei ole viime aikoina sytyttänyt kunnolla.
Tänään kävin hakemassa uudet johdot ja eikun paikoilleen.
Mutta kulku on edelleen tahmean tuntuista eikä meinaa ottaa kierroksia ennen kuin yli 3000rpm.
Missä vika?
Syyttävää sormea voisi osoitella ainakin ilmanputsariin ja tulppiin sekä tietysti kaasarin säätöihin, entä muita vaihtoehtoja? Sytytys on kärjetön.
Jospa huomenna koittaisi töihin päästä ja sitten ihmettelisi lisää...
.
Lue viesti kokonaan, ennen kuin vastaat. Siinä on tällainen maininta:Misha kirjoitti:Alkaako se toimia sitten kun moottori on lämmenny? Täällä on moni muukin huomannut nuhaisuutta ja tukkoisuutta kylmän käynnistyksen yhteydessä, mutta se ilmeisesti kaikilla katoaa kunhan auto lämpeää.
"vaikka lämmöt ovat nousseet kohdalleen niin kulku on hieman vaivalloisen ja tukkoisen tuntuista"
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Tänään aamulla töihin lähtiessä ei pysynyt käynnissä kuin ihan pienen hetken jos ei ollut antamassa kaasua. ryypylläkään ei pysynyt käynnissä kun pienellä ryypyllä tippui kierrokset liikaa ja jos numikasta veti lisää niin sitten meinasi tukehtua. tätä jatkui siis siihen asti kunnes lämmöt olivat nousseet valkoisen palkin yli puolen välin. sen jälkeen pysyi käynnissä ja ryypynkin sai pois päältä kokonaan.
Alkumatkasta 50-80kmh vauhdeissa tukkoisuus oli taas havaittavissa. Pienempää vaihdetta sai hakea ihan pientäkin mäkeä varten ja kierroksilla piti ajaa. Esim 3 vaihde alkoi vetää vasta 60kmh kohdalla vaikka mielestäni aikaisemmin hieman yli 60ssä on voinut harkita jo 4 vaihteen tarjoamista. kyseessähän on 5 vaihteinen 1500.
80-100 vauhdissa tuntuu kulkevan ihan sujuvasti, mutta silloin onkin enempi kierroksia
Jospa koittais sinnitellä loppukuun ja palkkapäivänä sitten kävisi säädättämässä ja kattoisi tulpat ja putsarin. tosin en tiedä uskaltaako tolla mobiliaan lähteä ennen kuin saa jotain selvyyttä
Alkumatkasta 50-80kmh vauhdeissa tukkoisuus oli taas havaittavissa. Pienempää vaihdetta sai hakea ihan pientäkin mäkeä varten ja kierroksilla piti ajaa. Esim 3 vaihde alkoi vetää vasta 60kmh kohdalla vaikka mielestäni aikaisemmin hieman yli 60ssä on voinut harkita jo 4 vaihteen tarjoamista. kyseessähän on 5 vaihteinen 1500.
80-100 vauhdissa tuntuu kulkevan ihan sujuvasti, mutta silloin onkin enempi kierroksia

Jospa koittais sinnitellä loppukuun ja palkkapäivänä sitten kävisi säädättämässä ja kattoisi tulpat ja putsarin. tosin en tiedä uskaltaako tolla mobiliaan lähteä ennen kuin saa jotain selvyyttä

.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34
Nyt on uudet tulpat ja ilmanputsari.
Tulpat olivat ok kuntoisia, hieman mustat reunoilta, mutta varsin käypäset kuitenkin.
Ilmanputsari sen sijaan... kun kotelon kannen aukaisi niin odottamassa oli iloinen yllätys. Putsari oli erittäin tumman sävyinen ja koko kotelo oli ihan öljyssä! Hetken tuumailun jälkeen päädyttiin siihen ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin että huohotinputkestahan se on sinne tullut.
Putsattiin ja uusi putsari tilalle, nuhaisuus hävisi lähes täysin, loppu johtuu varmasit säädöistä.
Onko tuo huohotin putki tarpeellinen pitää tuossa putsarin kotelossa kiinni?
Tulpat olivat ok kuntoisia, hieman mustat reunoilta, mutta varsin käypäset kuitenkin.
Ilmanputsari sen sijaan... kun kotelon kannen aukaisi niin odottamassa oli iloinen yllätys. Putsari oli erittäin tumman sävyinen ja koko kotelo oli ihan öljyssä! Hetken tuumailun jälkeen päädyttiin siihen ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin että huohotinputkestahan se on sinne tullut.
Putsattiin ja uusi putsari tilalle, nuhaisuus hävisi lähes täysin, loppu johtuu varmasit säädöistä.
Onko tuo huohotin putki tarpeellinen pitää tuossa putsarin kotelossa kiinni?
.
Mainio lada info auttaa jälleen tässäkin asiassa. Öljytilavuus 3.75l tyhjään koneeseen. Olettaisin tuon olevan siis todella tyhjään koneeseen, eli suodattimen kanssa, ilman suodattimen vaihtoa kolmen ja puolen kieppeille?
Mutta jos ensin laittaa sen 3.5 ja odottelee hetken, tarkastaa tikusta ja täyttää lisää niin ei varmasti pieleen mene.
Mutta jos ensin laittaa sen 3.5 ja odottelee hetken, tarkastaa tikusta ja täyttää lisää niin ei varmasti pieleen mene.
Vauhdin tae - alamäki