Asentelin kierroslukumittaria ja ohjeen mukaan mittari pitäisi asentaa puolan miinusnapaan. No perhana eihän siinä puolassa mitään plussia tai miinuksia näkyny, vaan K ja Б!
Aika hyvä kysymys kumpi on - ja kumpi + en kyllä osaa sanoa... itse asensin lattaraan kerran kiekkamittaria niin tuli hyvin toimintasavut pihalle toivottavasti joku valaisee asiaa meille
Tosimies ei mieti vaan kokeilee. Toisella toimii, toisella ei. Eli tsäänssit on fifti-fifti. Itellä oli noi vastaavat merkit puolalla, mutta en jaksa lähtee laukkaan tonne pihalle enää katsoon kumpi oli kumpi.
"Villi veikkaus"/puoli arvaus on että Б on positiivinen napa....eli siis se toinen olisi se 'maa' mihin se jenkamittari tulis...
Viimeksi muokannut veli alexei, 13.2.2005 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
veli alexei kirjoitti:Tosimies ei mieti vaan kokeilee. Toisella toimii, toisella ei. Eli tsäänssit on fifti-fifti. Itellä oli noi vastaavat merkit puolalla, mutta en jaksa lähtee laukkaan tonne pihalle enää katsoon kumpi oli kumpi.
Joo mutku mittari tosiaan toimii savulla ja jos ne tulee sieltä ulos niin sit hitsit.
veli alexei kirjoitti:Tosimies ei mieti vaan kokeilee. Toisella toimii, toisella ei. Eli tsäänssit on fifti-fifti. Itellä oli noi vastaavat merkit puolalla, mutta en jaksa lähtee laukkaan tonne pihalle enää katsoon kumpi oli kumpi.
Joo mutku mittari tosiaan toimii savulla ja jos ne tulee sieltä ulos niin sit hitsit.
Testattu on "väärällä" mut ei ainakaan pienestä suuttunut.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
En minäkään halua yllyttää, mutta kokeile. Oma bilvetin kiekkamittari ei toimi savulla, vaikka sitäkin tarjottiin ensin plussaan. Toisella yrityksellä siitäkin sitten viisari värähti.
RussianRacing kirjoitti:Ei tarvi olla edes tosimies vaan maalaisjärki ja yleismittari riittää.
Puolallehan ei tule kun se akun jännite niin mikä estää yleismittarin käytön? Itse ainakin katoin yleismittarilla kun ei venäjä taitu...
Juuri näin, vieläkö irroittaa johdot ja mittaa valokynällä kummassa johdossa syttyy niin se on plussa. Kärjellisessä kun se valokynä syttyy molemmista navoista jos kärjet on auki.
Misha kirjoitti:Kävin deltassa säädättämässä päästöjä ja deltakorjaaja sano että ei oo ihan varma mutta _luulee_ että K on plussa.
Kiva..
Varaston hyllyllä on joku vanha itäsuomalainen puola ja siinä on tuon Б-merkin vieressä + ja toisessa navassa ei ole mitään merkintöjä. Kumpaa uskot
,_,/ukka
Noinhan mä just "veikkasin" tua kans jo. Eli ei ihan arvaus ole (puoli tieto), mutta en nyt uutta mittaria ala ostaan, jos oli väärä ja mittari suuttuu.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Köyhempi ei tarvitse edes yleismittaria vaan pelkkä johdonpätkä riittää. Se vuorotellen kunpaankin napaan kiinni ja toisella päällä hälpitään runkoa. Eiköhän liene plussa se pää, jonka kanssa tulee kipinöitä.