Laippoja kanteen ja kaasareihin
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Laippoja kanteen ja kaasareihin
Suunnitelmissa olisi teettää laippoja niin kanteen kuin tuplakaasareihin. Kannenpuolilaippa tulisi yhtenäisenä eli sisältää imu-ja pakopuolen laipat ja kaasarin puolen olisi taasen sellaiset että niihin saa kiinni vaikka dellorton. Paksuus jossain 12-15mm ja materiaali musta.
Jos kiinnostuneita löytyy niin isommassa erässä ne saa todennäköisesti hieman huokeammalla. Eli tässäpä tilaisuus, teetän itselleni joka tapauksessa ko. laippoja joten siivelle pääsee.
Laippojen tarkoitus ja ideahan on se että jos joku haluaa rakennella ihan itse pikku kätösin ladaansa vaikka imusarjan niin valmiiksi tehdyt laipat helpottavat ja tasoittavat tietä tällä vaikealla alueella.
Hintoja en vielä tiedä mutta selvitän asian viikon sisällä.
Jos kiinnostuneita löytyy niin isommassa erässä ne saa todennäköisesti hieman huokeammalla. Eli tässäpä tilaisuus, teetän itselleni joka tapauksessa ko. laippoja joten siivelle pääsee.
Laippojen tarkoitus ja ideahan on se että jos joku haluaa rakennella ihan itse pikku kätösin ladaansa vaikka imusarjan niin valmiiksi tehdyt laipat helpottavat ja tasoittavat tietä tällä vaikealla alueella.
Hintoja en vielä tiedä mutta selvitän asian viikon sisällä.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Kokeilen tämän viikon aikana saada mallit tehtyä ja vietyä sinne firmaan. Siitä ne osaa jo hinnan sanoa mitä homma kustantaa. Mutta mukava huomata että kiinnostuneita asiaa kohtaan on. Ilmoittelen heti kun tiedän asiasta enemmän, kuten esimerkiksi sen hinnan.
Noista kaasarinpuolilaipoista. Eikös weberit ja dellortot kuten myös solexitkin ole keskenään samalla laippakoolla. Voin olla väärässä mutta tälläinen mutu minulla on. Siitä on tainnut olla joskus täällä puhettakin.
Noista kaasarinpuolilaipoista. Eikös weberit ja dellortot kuten myös solexitkin ole keskenään samalla laippakoolla. Voin olla väärässä mutta tälläinen mutu minulla on. Siitä on tainnut olla joskus täällä puhettakin.
Mittailin noita laipojen paikkoja ja kun kyselin tuol aikasemmin niin Dellortoissa laipat ovat mielestäni pienemmät kuin Webereissä. 40Dellortossa laippa on 80mm korkea ja reikien väli oli 65mm ja mittailujen mukaan 40Webereissä laipan korkeus on 95mm ja reikien väli noin72mm. Ralli miehet tai muuten tietäväiset korjatkoon kun kierosilmä mittaili ite.
Voin tietysti koittaa toimittaa kuvat/mitat laipoista pöhö-andreile jollei muita Weberin laippojen tarvitsioita ilmaannu.

Siperia opettaa...
Tota tota nyt kun tarkemmin mietin niin tarvitsisin myös kaasarin laippoja 45 reiällä kun joudun tekemään jatkopalan imusarjaan että saan kaasarin pois koneen päältä eli, mulla siis yksi kaasari jolle pitää tehdä jatko eli periaattees kahden kaasarin laipat hoitaa homman.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Minkä kokoisilla imu ja pako -rei`illä nuo laipat tulisi olemaan? Helppohan niitä toki itse on suurentaa, eli mielummin alakanttiin kuin liian isot.
Tarvitsisin itsekkin varmaan yhden jos tässä alkaisi rakentaa 1200cc Turbotuiskua, kun tuon fiatin myllyn kanssa alkaa loppuman usko kaikkien mahdollisten prkln vastoinkäymisten takia.
Tarvitsisin itsekkin varmaan yhden jos tässä alkaisi rakentaa 1200cc Turbotuiskua, kun tuon fiatin myllyn kanssa alkaa loppuman usko kaikkien mahdollisten prkln vastoinkäymisten takia.
On ainkin mallia otettu 40mm vaakaimu Webereista. Muistakseni iha normaalia 10 tai 8mm tersästä ne on. Täytyy vaan kaivaa ne jostain ja kattoa miten sopii kaasariin, voi olla että joutuu vähä viilalla viimeistelemään. Venäjällä tehdyt katos.Lada ukko kirjoitti:Onks noi siis 40DCOE weberin laippoja? Kuinkas paksuja? Mitä materiaalia? Siis että on helppo hitsata...foma kirjoitti:mul olis 8kpl... siis 1kpl/kaasariPerhana kun en heti tajunnu et sull olis webrun laippoja no "ei vanha tyhmä oo vaik on vähä-älynen"
