Laippoja kanteen ja kaasareihin

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Pöhö-Andrei

Laippoja kanteen ja kaasareihin

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Suunnitelmissa olisi teettää laippoja niin kanteen kuin tuplakaasareihin. Kannenpuolilaippa tulisi yhtenäisenä eli sisältää imu-ja pakopuolen laipat ja kaasarin puolen olisi taasen sellaiset että niihin saa kiinni vaikka dellorton. Paksuus jossain 12-15mm ja materiaali musta.

Jos kiinnostuneita löytyy niin isommassa erässä ne saa todennäköisesti hieman huokeammalla. Eli tässäpä tilaisuus, teetän itselleni joka tapauksessa ko. laippoja joten siivelle pääsee.

Laippojen tarkoitus ja ideahan on se että jos joku haluaa rakennella ihan itse pikku kätösin ladaansa vaikka imusarjan niin valmiiksi tehdyt laipat helpottavat ja tasoittavat tietä tällä vaikealla alueella.

Hintoja en vielä tiedä mutta selvitän asian viikon sisällä.
micco

Viesti Kirjoittaja micco »

Mä oon mukana!
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

FF:n puolella teettivät pakosarjan laippoja, taisi jäädä niille 12€ kpl, ja ovat todella nättiä jälkeä. Otin itsekkin noita pari. Ladan laipalle ei kyllä varmaankaan tarvetta.
Vauhdin tae - alamäki
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

ilmoittaudun ostamaan kannen laipan...
Turbiini

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

voisin kans ottaa yhden yhdistetyn imu/pakosarjalaipan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Lada ukko

Viesti Kirjoittaja Lada ukko »

Kiinnostuneita ollaan! Odotellaan hintatietoja ja mahdolisuutta 40webereille. Kannen laipatkin kelpaa jos ei webruille onnistu :wink:
Siperia opettaa...
foma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

mul olis 8kpl... siis 1kpl/kaasari
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Jos hinta putoaa sopivan alas, niin olen mukana.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Pöhö-Andrei

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Kokeilen tämän viikon aikana saada mallit tehtyä ja vietyä sinne firmaan. Siitä ne osaa jo hinnan sanoa mitä homma kustantaa. Mutta mukava huomata että kiinnostuneita asiaa kohtaan on. Ilmoittelen heti kun tiedän asiasta enemmän, kuten esimerkiksi sen hinnan.

Noista kaasarinpuolilaipoista. Eikös weberit ja dellortot kuten myös solexitkin ole keskenään samalla laippakoolla. Voin olla väärässä mutta tälläinen mutu minulla on. Siitä on tainnut olla joskus täällä puhettakin.
Lada ukko

Mittailin noita laipojen paikkoja ja kun kyselin tuol aikasemmin niin Dellortoissa laipat ovat mielestäni pienemmät kuin Webereissä. 40Dellortossa laippa on 80mm korkea ja reikien väli oli 65mm ja mittailujen mukaan 40Webereissä laipan korkeus on 95mm ja reikien väli noin72mm. Ralli miehet tai muuten tietäväiset korjatkoon kun kierosilmä mittaili ite. :wink: Voin tietysti koittaa toimittaa kuvat/mitat laipoista pöhö-andreile jollei muita Weberin laippojen tarvitsioita ilmaannu.
Siperia opettaa...
Turbiini

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Tota tota nyt kun tarkemmin mietin niin tarvitsisin myös kaasarin laippoja 45 reiällä kun joudun tekemään jatkopalan imusarjaan että saan kaasarin pois koneen päältä eli, mulla siis yksi kaasari jolle pitää tehdä jatko eli periaattees kahden kaasarin laipat hoitaa homman.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Minkä kokoisilla imu ja pako -rei`illä nuo laipat tulisi olemaan? Helppohan niitä toki itse on suurentaa, eli mielummin alakanttiin kuin liian isot.

Tarvitsisin itsekkin varmaan yhden jos tässä alkaisi rakentaa 1200cc Turbotuiskua, kun tuon fiatin myllyn kanssa alkaa loppuman usko kaikkien mahdollisten prkln vastoinkäymisten takia.
Lada ukko

foma kirjoitti:mul olis 8kpl... siis 1kpl/kaasari
Onks noi siis 40DCOE weberin laippoja? Kuinkas paksuja? Mitä materiaalia? Siis että on helppo hitsata... :lol: Perhana kun en heti tajunnu et sull olis webrun laippoja no "ei vanha tyhmä oo vaik on vähä-älynen"
Siperia opettaa...
foma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Lada ukko kirjoitti:
foma kirjoitti:mul olis 8kpl... siis 1kpl/kaasari
Onks noi siis 40DCOE weberin laippoja? Kuinkas paksuja? Mitä materiaalia? Siis että on helppo hitsata... :lol: Perhana kun en heti tajunnu et sull olis webrun laippoja no "ei vanha tyhmä oo vaik on vähä-älynen"
On ainkin mallia otettu 40mm vaakaimu Webereista. Muistakseni iha normaalia 10 tai 8mm tersästä ne on. Täytyy vaan kaivaa ne jostain ja kattoa miten sopii kaasariin, voi olla että joutuu vähä viilalla viimeistelemään. Venäjällä tehdyt katos. :D
Lada ukko

Kunhan löydät niin kato millaset on ja onko suorat. Semmosille olis kyllä tarvetta tuplia varten 8)
Siperia opettaa...
Vastaa Viestiin