Sivu 1/2
Lämmin talvi-auto?
Lähetetty: 3.2.2005 16:29
Kirjoittaja Jeltsin
Ei meinaa lada lämmettä.Vaihdoin termarin,varaosa kauppias väitti,että ei saa muita kuin 82 asteista.Vaihdoin siis sellasen ja moottorilämmöt jää pikkasen asteikon puolenvälin alapuolelle.Eipä tarvi lämmönsäätö vipuihin koskea,ei tule liian kuuma.Laittelin pahvinpalan syylärin eteen,mutta eipä sekään hirveesti auttanu.Ajossa lehta ei lähe milloinkaan pyörimään,paikallaan kun huuattaa,niin lähtee ja silloin tulee puhaltimestakin kunnolla kuumaa.Eikö tohon muka saa mistään kuumempaa termaria vai onko keula vaan vuorattava ihan umpeen?
Lähetetty: 3.2.2005 16:43
Kirjoittaja virtah
Kyllä minulta ainakin kysyi tarvikeliikkeessä että kummanko otat 82 vai 92(?)
Minulla on tuo 82 ja lämmöt on mittarin mukaan siinä vihreän alalaidassa.
talveksi voisi kyllä olla ihan hyvä se lämpösempi vaihtoehto.
Lähetetty: 3.2.2005 16:47
Kirjoittaja mbkoskin
Minulla on se talvitermostaatti ja sen kanssa kyllä piisaa matkustamoonkin lämpöä. Viisari jää (1200L eli kantikas mittaristo) vähän (jotain n. 1 cm) alle punaisen rajan eli jonkun verran yli puolenvälin nousee.
On kyllä suhteettoman hankalaksi tehty sen termarin vaihtaminen kun pitää kaikenmaailman letkuja irroitella.
Lähetetty: 3.2.2005 16:52
Kirjoittaja Jeltsin
mbkoskin kirjoitti:Minulla on se talvitermostaatti ja sen kanssa kyllä piisaa matkustamoonkin lämpöä. Viisari jää (1200L eli kantikas mittaristo) vähän (jotain n. 1 cm) alle punaisen rajan eli jonkun verran yli puolenvälin nousee.
On kyllä suhteettoman hankalaksi tehty sen termarin vaihtaminen kun pitää kaikenmaailman letkuja irroitella.
Niinpä,tuleepan samalla vaihdettua uudet nesteet

Lähetetty: 3.2.2005 17:59
Kirjoittaja R-J
Saa kai niihin vielä sitä talviversiotakin. Sillä kyllä pitäis lämmetä.
Lähetetty: 3.2.2005 18:09
Kirjoittaja Jeltsin
Perk***! Näkyyhän motonettikin tuntevan 90 asteisen termarin.Tulisitte turhaan vaihdettua toi 82,muttakun myyjä vaan väitti,että muita ei saa

Lähetetty: 3.2.2005 18:13
Kirjoittaja R-J
Jeltsin kirjoitti:Perk***! Näkyyhän motonettikin tuntevan 90 asteisen termarin.Tulisitte turhaan vaihdettua toi 82,muttakun myyjä vaan väitti,että muita ei saa

On taas ollu joku "asioista perillä oleva taho" antamassa lausuntoa.

Lähetetty: 3.2.2005 18:19
Kirjoittaja Jeltsin
Joo,ja muutenkin tuntuu olevan aika vaikee saada varaosa liikkeistä MITÄÄN osia esim. etupyörienlaakereita varaosapuljun hyllystä löytyi yksi sarja ja myyjä sanoi ettei muita hyllyyn tilata

Lähetetty: 3.2.2005 19:25
Kirjoittaja R-J
Jeltsin kirjoitti:Joo,ja muutenkin tuntuu olevan aika vaikee saada varaosa liikkeistä MITÄÄN osia esim. etupyörienlaakereita varaosapuljun hyllystä löytyi yksi sarja ja myyjä sanoi ettei muita hyllyyn tilata

Osittainhan tuon jopa ymmärtää. Menekki ei välttämättä ole mitenkään hirveän suuri. Mutta kyllä perusosia nyt luulis vielä kannattavan pitää myynnissä, tai edes tilauksesta saatavilla. On tuota perinteistä Ladakantaa vielä kohtalaisen paljon kuitenkin, ihan aktiivikäytössä.
Lähetetty: 18.2.2005 20:45
Kirjoittaja Jeltsin
Noniin,lämmön tulo lakkasi lähes kokonaan ja vika oli lopunperin lämppärin kennossa.Tuli voimisteltua uusikäytetty kenno paikallee,on perin v-mäinen vaihtaa ja voipi aamulla olla paikat vähän jumissa.Lämpöä rupesi puskemaan kabiiniin aivan eri tavalla,autohan muuttui liikkuvaksi saunaksi

Kyllä nyt kelpaa pöristellä

Lähetetty: 19.2.2005 23:54
Kirjoittaja IlkkaHe
voi tulla sitten kesällä hiukka hiki

Lähetetty: 20.2.2005 2:25
Kirjoittaja R-J
No mut onhan siinä se säätöhanikka. Vääntääpi vastakkaiseen suuntaan, niin kyllä se viilenee.
Lähetetty: 24.2.2005 14:44
Kirjoittaja Yogi
Kuinka vahva puhallus ladassa pitäisi olla, minullakaan ei ole mitenkään erityisen lämmin auto, varsinkaan -10 asteen pakkasilla. Moottori kyllä lämpeää normaaliksi, muttei sisätilat. Vaikka puhallus on täysillä, ei venttiileistä tule kuin pientä puuhkausta. Liekö jotain tukosta jossain. Vai olenko vain tottunut "tehokkaampiin" puhaltimiin...
Lähetetty: 24.2.2005 15:29
Kirjoittaja Hanna
Oon huomannut saman omassani. Puhallus on melko heikkoa, ja jos jalkatilan puhallin on täysillä, niin ikkunapuhaltimet ei toimi ollenkaan. Kyllä se auto lämpiää sisältäkin, mutta menee melko kauan aikaa...
Lähetetty: 24.2.2005 16:58
Kirjoittaja noose01
Mulla oli 2107ssa vähän vastaavaa vikaa ettei puhaltanu kunnolla. jalkatilasta kun aukas sen luukun niin sinne kyllä puhalti ihan mukavasti mutta ikkunoille ei juuri lainkaan.
Eikun keskikonsili irti ja tutkimaan. tuloksena 2 todennäköisesti puhallukseen vaikuttavaa asiaa:
1) puhaltimelta lähtevistä ilmaputkista 1 oli irrallaan, ilma siis pääsi sieltä karkaamaan kojelaudan alle ja jalkatilaan. Korjaus: ilmaputki painettiin takaisin paikalleen.
2)vivusta millä säädellään mihin puhallus suuntautuu (2107ssa alimmainen namiska) oli irronnut vaijeri toisesta päästä. ei sitä saatu siinä hyvällä tahdollakaan pysymään joten jätettiin käsipelillä siihen asentoon missä puhaltaa laseille.
Nyt lämpeää, tosin kesätermari taitaa olla kun lämmöt jää vihreän ihan alalaitaan.