Lämmin talvi-auto?
Lämmin talvi-auto?
Ei meinaa lada lämmettä.Vaihdoin termarin,varaosa kauppias väitti,että ei saa muita kuin 82 asteista.Vaihdoin siis sellasen ja moottorilämmöt jää pikkasen asteikon puolenvälin alapuolelle.Eipä tarvi lämmönsäätö vipuihin koskea,ei tule liian kuuma.Laittelin pahvinpalan syylärin eteen,mutta eipä sekään hirveesti auttanu.Ajossa lehta ei lähe milloinkaan pyörimään,paikallaan kun huuattaa,niin lähtee ja silloin tulee puhaltimestakin kunnolla kuumaa.Eikö tohon muka saa mistään kuumempaa termaria vai onko keula vaan vuorattava ihan umpeen?
Minulla on se talvitermostaatti ja sen kanssa kyllä piisaa matkustamoonkin lämpöä. Viisari jää (1200L eli kantikas mittaristo) vähän (jotain n. 1 cm) alle punaisen rajan eli jonkun verran yli puolenvälin nousee.
On kyllä suhteettoman hankalaksi tehty sen termarin vaihtaminen kun pitää kaikenmaailman letkuja irroitella.
On kyllä suhteettoman hankalaksi tehty sen termarin vaihtaminen kun pitää kaikenmaailman letkuja irroitella.
Niinpä,tuleepan samalla vaihdettua uudet nesteetmbkoskin kirjoitti:Minulla on se talvitermostaatti ja sen kanssa kyllä piisaa matkustamoonkin lämpöä. Viisari jää (1200L eli kantikas mittaristo) vähän (jotain n. 1 cm) alle punaisen rajan eli jonkun verran yli puolenvälin nousee.
On kyllä suhteettoman hankalaksi tehty sen termarin vaihtaminen kun pitää kaikenmaailman letkuja irroitella.

Osittainhan tuon jopa ymmärtää. Menekki ei välttämättä ole mitenkään hirveän suuri. Mutta kyllä perusosia nyt luulis vielä kannattavan pitää myynnissä, tai edes tilauksesta saatavilla. On tuota perinteistä Ladakantaa vielä kohtalaisen paljon kuitenkin, ihan aktiivikäytössä.Jeltsin kirjoitti:Joo,ja muutenkin tuntuu olevan aika vaikee saada varaosa liikkeistä MITÄÄN osia esim. etupyörienlaakereita varaosapuljun hyllystä löytyi yksi sarja ja myyjä sanoi ettei muita hyllyyn tilata
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Noniin,lämmön tulo lakkasi lähes kokonaan ja vika oli lopunperin lämppärin kennossa.Tuli voimisteltua uusikäytetty kenno paikallee,on perin v-mäinen vaihtaa ja voipi aamulla olla paikat vähän jumissa.Lämpöä rupesi puskemaan kabiiniin aivan eri tavalla,autohan muuttui liikkuvaksi saunaksi
Kyllä nyt kelpaa pöristellä 


Kuinka vahva puhallus ladassa pitäisi olla, minullakaan ei ole mitenkään erityisen lämmin auto, varsinkaan -10 asteen pakkasilla. Moottori kyllä lämpeää normaaliksi, muttei sisätilat. Vaikka puhallus on täysillä, ei venttiileistä tule kuin pientä puuhkausta. Liekö jotain tukosta jossain. Vai olenko vain tottunut "tehokkaampiin" puhaltimiin...
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Mulla oli 2107ssa vähän vastaavaa vikaa ettei puhaltanu kunnolla. jalkatilasta kun aukas sen luukun niin sinne kyllä puhalti ihan mukavasti mutta ikkunoille ei juuri lainkaan.
Eikun keskikonsili irti ja tutkimaan. tuloksena 2 todennäköisesti puhallukseen vaikuttavaa asiaa:
1) puhaltimelta lähtevistä ilmaputkista 1 oli irrallaan, ilma siis pääsi sieltä karkaamaan kojelaudan alle ja jalkatilaan. Korjaus: ilmaputki painettiin takaisin paikalleen.
2)vivusta millä säädellään mihin puhallus suuntautuu (2107ssa alimmainen namiska) oli irronnut vaijeri toisesta päästä. ei sitä saatu siinä hyvällä tahdollakaan pysymään joten jätettiin käsipelillä siihen asentoon missä puhaltaa laseille.
Nyt lämpeää, tosin kesätermari taitaa olla kun lämmöt jää vihreän ihan alalaitaan.
Eikun keskikonsili irti ja tutkimaan. tuloksena 2 todennäköisesti puhallukseen vaikuttavaa asiaa:
1) puhaltimelta lähtevistä ilmaputkista 1 oli irrallaan, ilma siis pääsi sieltä karkaamaan kojelaudan alle ja jalkatilaan. Korjaus: ilmaputki painettiin takaisin paikalleen.
2)vivusta millä säädellään mihin puhallus suuntautuu (2107ssa alimmainen namiska) oli irronnut vaijeri toisesta päästä. ei sitä saatu siinä hyvällä tahdollakaan pysymään joten jätettiin käsipelillä siihen asentoon missä puhaltaa laseille.
Nyt lämpeää, tosin kesätermari taitaa olla kun lämmöt jää vihreän ihan alalaitaan.
.