Paha kolari Loimaalla
Paha kolari Loimaalla
Käytiin tyttöystävän vanhempia kattomassa Huittisissa Lauantaina ja justhan sopivast oli vampulalaisia nuoria 6kpl päättänyt päivänsä Loimaan lähellä.
Vampulalaisethan käy koulunsa Huittisissa ja kuulin juttua että oli kokematon kuski ollu veljensä Opel Omegalla liikenteessä. Takavetosessa autossa ei kuulemma ollu ollu takapyörissä lainkaan nastoja ja oli siten kiva käydä vähän kokeilemassa et miten perä lentää.
Ja oli perä sitten lentäny siihen malliin vähän huonossa kohtaan että oli menty vastaantulevan kaistalle.
Kelikin oli ollu pahin mahdollinen, eli 10cm loskaa tiellä ja kun liikennettäkin siihen aikaan aamusta niin vähän ettei sekään ollu auttanu.
Loskahan tukkii tehokkaasti kumien urat ja loskaliiroon ei kummostakaan nopeutta tarvita.
Turvavöitäkään ei käytetty, vaikka eihän autoissa kuudelle vöitä oliskaan. Taksikuski olis ainakin selviny hengissä jos ois turvavöitä käyttänyt. Vähän outoa toi ammattikuskien vöiden käyttämättömyys. Ei vissiin tajuta, että vaikka auto olis kuinka iso, kun sen vauhti tippuu hetkessä nollaan niin kuski tuppaa jatkamaan vauhtia? Vai mikähän siinä on?
Vampulalaisethan käy koulunsa Huittisissa ja kuulin juttua että oli kokematon kuski ollu veljensä Opel Omegalla liikenteessä. Takavetosessa autossa ei kuulemma ollu ollu takapyörissä lainkaan nastoja ja oli siten kiva käydä vähän kokeilemassa et miten perä lentää.
Ja oli perä sitten lentäny siihen malliin vähän huonossa kohtaan että oli menty vastaantulevan kaistalle.
Kelikin oli ollu pahin mahdollinen, eli 10cm loskaa tiellä ja kun liikennettäkin siihen aikaan aamusta niin vähän ettei sekään ollu auttanu.
Loskahan tukkii tehokkaasti kumien urat ja loskaliiroon ei kummostakaan nopeutta tarvita.
Turvavöitäkään ei käytetty, vaikka eihän autoissa kuudelle vöitä oliskaan. Taksikuski olis ainakin selviny hengissä jos ois turvavöitä käyttänyt. Vähän outoa toi ammattikuskien vöiden käyttämättömyys. Ei vissiin tajuta, että vaikka auto olis kuinka iso, kun sen vauhti tippuu hetkessä nollaan niin kuski tuppaa jatkamaan vauhtia? Vai mikähän siinä on?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
itellä tulee vyö laitettua ihan refleksinä kun lähtee ajamaan... ja se on tosiaan kusinen juttu kun lumi tai sohjo tukkii nuo renkaat. mulla on ollut monta päivää putkeen nastojen päällä semmonen luminen kupu joka varmistaa sen ettei nastat tiehen asti pääse ja meinaa ettei pääse mihinkään.
kun jättää sen vyön laittamatta ja ajaa kolarin, sinkoutuu siitä paikaltaan eteenpäin, turvatyyny laukeaa ja saa sen tyynyn liian läheltä ja liian kovalla paineella päällensä, siinä melko varmasti tulee semmoset vammat että henki on poies.
ja autokoulussa varottelivat että kun istuu vaikka vänkärin jakkaralla autossa jossa on sielläkin airpäkki. lukee siinä kädet ojossa lehteä, kirjaa tai on vaikka pullo keppanaa kourassa. sitten tulee kolari ja silmänräpäyksessä tyyny laukeaa ampuen se lehden, kirjan tai pullon naamaan että pää löytyy takapenkiltä...
kun jättää sen vyön laittamatta ja ajaa kolarin, sinkoutuu siitä paikaltaan eteenpäin, turvatyyny laukeaa ja saa sen tyynyn liian läheltä ja liian kovalla paineella päällensä, siinä melko varmasti tulee semmoset vammat että henki on poies.
ja autokoulussa varottelivat että kun istuu vaikka vänkärin jakkaralla autossa jossa on sielläkin airpäkki. lukee siinä kädet ojossa lehteä, kirjaa tai on vaikka pullo keppanaa kourassa. sitten tulee kolari ja silmänräpäyksessä tyyny laukeaa ampuen se lehden, kirjan tai pullon naamaan että pää löytyy takapenkiltä...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Paha kolari tapahtui kylläkin perjantai iltana vähän yli puoli ykstoista,
olin viides auto paikalla. Ohjasin liikennettä hälytysajoneuvojen tuloon
asti ,oli aika orpo olo.Paikalla oletettiin koko ajan et uhreja oli viisi
romujen seasta ei näkyny enempää,tai sit oli lentäneet ulos eikä
pimeessä näkyny.Tässä tapauksessa turvavyö käytettynä tai käyttämättä
taksikuskin osalta ei olisi muuttanut lopputulosta.
olin viides auto paikalla. Ohjasin liikennettä hälytysajoneuvojen tuloon
asti ,oli aika orpo olo.Paikalla oletettiin koko ajan et uhreja oli viisi
romujen seasta ei näkyny enempää,tai sit oli lentäneet ulos eikä
pimeessä näkyny.Tässä tapauksessa turvavyö käytettynä tai käyttämättä
taksikuskin osalta ei olisi muuttanut lopputulosta.
-73 eka Lada,heti koukkuun
Re: Paha kolari Loimaalla
Jossain asiantuntevassa iltapäivälehdessä, joku sen nuoren kuskin tuttu, vakuutti, että ko. kaveri on erittäin rauhallinen, noin yleensäkin; ja vielä rauhallisempi kuski. Ei ollu, kuulemma, tiettävästi kertaakaan vienyt autoa sladissa. Liekö sitten totta vai ei?Misha kirjoitti:Käytiin tyttöystävän vanhempia kattomassa Huittisissa Lauantaina ja justhan sopivast oli vampulalaisia nuoria 6kpl päättänyt päivänsä Loimaan lähellä.
Vampulalaisethan käy koulunsa Huittisissa ja kuulin juttua että oli kokematon kuski ollu veljensä Opel Omegalla liikenteessä. Takavetosessa autossa ei kuulemma ollu ollu takapyörissä lainkaan nastoja ja oli siten kiva käydä vähän kokeilemassa et miten perä lentää.
Ja oli perä sitten lentäny siihen malliin vähän huonossa kohtaan että oli menty vastaantulevan kaistalle.
Kelikin oli ollu pahin mahdollinen, eli 10cm loskaa tiellä ja kun liikennettäkin siihen aikaan aamusta niin vähän ettei sekään ollu auttanu.
Loskahan tukkii tehokkaasti kumien urat ja loskaliiroon ei kummostakaan nopeutta tarvita.
Turvavöitäkään ei käytetty, vaikka eihän autoissa kuudelle vöitä oliskaan. Taksikuski olis ainakin selviny hengissä jos ois turvavöitä käyttänyt. Vähän outoa toi ammattikuskien vöiden käyttämättömyys. Ei vissiin tajuta, että vaikka auto olis kuinka iso, kun sen vauhti tippuu hetkessä nollaan niin kuski tuppaa jatkamaan vauhtia? Vai mikähän siinä on?

Ammattikuskit, taksit varsinkin, ei yleensä vöitä käytä. Jännä vaan, kun se on kuitenkin aika pieni vaiva, ajoon lähtiessä, napsauttaa vyö kiinni. Kaipa se on vastaavanlainen tapa vaan olla käyttämättä vöitä, kun ei oo kerran ennenkään käytetty.


R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Aina turvalaitteet eivät siis ole hyväksi. Ja turvaistuimiahan ei tietysti myöskään kannata laittaa etupenkille, mikäli pelkääjän paikalla on turvatyyny. Ellei sitä sitten saa kytkettyä pois.LamaAjanElvis kirjoitti:itellä tulee vyö laitettua ihan refleksinä kun lähtee ajamaan... ja se on tosiaan kusinen juttu kun lumi tai sohjo tukkii nuo renkaat. mulla on ollut monta päivää putkeen nastojen päällä semmonen luminen kupu joka varmistaa sen ettei nastat tiehen asti pääse ja meinaa ettei pääse mihinkään.
kun jättää sen vyön laittamatta ja ajaa kolarin, sinkoutuu siitä paikaltaan eteenpäin, turvatyyny laukeaa ja saa sen tyynyn liian läheltä ja liian kovalla paineella päällensä, siinä melko varmasti tulee semmoset vammat että henki on poies.
ja autokoulussa varottelivat että kun istuu vaikka vänkärin jakkaralla autossa jossa on sielläkin airpäkki. lukee siinä kädet ojossa lehteä, kirjaa tai on vaikka pullo keppanaa kourassa. sitten tulee kolari ja silmänräpäyksessä tyyny laukeaa ampuen se lehden, kirjan tai pullon naamaan että pää löytyy takapenkiltä...
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Mä kävin just perjantaina autokoulun kakkosrahastusvaiheen ja siellä kertoivat, että tilastollisesti n. 90% suomalaisista pitää itseään keskitasoa parempana kuljettajana. Ilmeisesti juuri tästä syystä nimenomaan lumipyry ja liukas keli aiheuttivat taas läjäpäin peltikolareita.
Mikähän kautta profeetan parran siinä on ettei autoilijat osaa hillitä menoaan paskakelissä?
Eihän jalankulkijatkaan juokse silloin jos on liukasta.
Selvittivät siellä lisäksi pari tuntia turvalaitteista sun muista ja kertoilivat kaikenlaisia kauhuskenaarioita siitä miten väärin aseteltu turvavyö aiheuttaa sisäisiä vammoja ja penkin tulee olla presiis oikein säädetty etc. Olipa videoitakin, joista yhdessä oli juurikin turvaistuin repsikan penkillä ja sen sitten lapsineen päivineen airpäkki pamautti päreiksi.
Lopuksi vielä kolme tuntia rata-ajoa (melkein pelkkää tyhjäkäyntiä jonossa) ja tuloksena lappunen jolla saan ajokorttini pysymään voimassa rapiat 50 vuotta, hintaa runsaat 200€.
Ja YHTÄÄN paremmaksi kuljettajaksi en siellä tullut. Ajoin Nokialta kotiin ilman turvavöitä siinä kauheassa paskakelissä toinen ajovalo sammuksissa.
Lisäksi kun ajaa retkotan aika rennosti, niin autokoulun jäppisen mukaan tuskin ehtisin edes tekemään mitään jos tielle tunkee esim. hirvi tai Hilma-mummo, joten kai mä olen sitten raato jos jotain tulee eteen.
Peräänajon sattuessa olen sitä varmasti, sillä Ladan niskatukea ei saa mitenkään tarpeeksi ylös, eikä se sitä paitsi varmaan edes kestäisi mun läskipääni painoa.
Ja vaikka itse ajaisin kuinka varovaisesti, niin keskimäärin joka 93. vastaantulija saattaa olla rattijuoppo, joka voi törmätä minuun.
Täytyy kai alkaa elää kuin jokainen päivä olisi viimeinen...
Mikähän kautta profeetan parran siinä on ettei autoilijat osaa hillitä menoaan paskakelissä?
Eihän jalankulkijatkaan juokse silloin jos on liukasta.
Selvittivät siellä lisäksi pari tuntia turvalaitteista sun muista ja kertoilivat kaikenlaisia kauhuskenaarioita siitä miten väärin aseteltu turvavyö aiheuttaa sisäisiä vammoja ja penkin tulee olla presiis oikein säädetty etc. Olipa videoitakin, joista yhdessä oli juurikin turvaistuin repsikan penkillä ja sen sitten lapsineen päivineen airpäkki pamautti päreiksi.

Lopuksi vielä kolme tuntia rata-ajoa (melkein pelkkää tyhjäkäyntiä jonossa) ja tuloksena lappunen jolla saan ajokorttini pysymään voimassa rapiat 50 vuotta, hintaa runsaat 200€.
Ja YHTÄÄN paremmaksi kuljettajaksi en siellä tullut. Ajoin Nokialta kotiin ilman turvavöitä siinä kauheassa paskakelissä toinen ajovalo sammuksissa.
Lisäksi kun ajaa retkotan aika rennosti, niin autokoulun jäppisen mukaan tuskin ehtisin edes tekemään mitään jos tielle tunkee esim. hirvi tai Hilma-mummo, joten kai mä olen sitten raato jos jotain tulee eteen.

Ja vaikka itse ajaisin kuinka varovaisesti, niin keskimäärin joka 93. vastaantulija saattaa olla rattijuoppo, joka voi törmätä minuun.

Täytyy kai alkaa elää kuin jokainen päivä olisi viimeinen...

Tuohon ylirentoon ajoasentoon tuli aikoinaan sorruttua tosi useasti. Mutta sitten kerran kokeilin/kuskasin kaveria sen autolla ja oudossa autossa ei tullut otettua ylirentoa asentoa, vaan penkki oli normaaliasennossa. Se tuntui loppujen lopuksi niin paljon paremmalta, hallinnan kannalta, että sen jälkeen ei oo tullu ratissa vötkyiltyä.jusu kirjoitti:Mä kävin just perjantaina autokoulun kakkosrahastusvaiheen ja siellä kertoivat, että tilastollisesti n. 90% suomalaisista pitää itseään keskitasoa parempana kuljettajana. Ilmeisesti juuri tästä syystä nimenomaan lumipyry ja liukas keli aiheuttivat taas läjäpäin peltikolareita.
Mikähän kautta profeetan parran siinä on ettei autoilijat osaa hillitä menoaan paskakelissä?
Eihän jalankulkijatkaan juokse silloin jos on liukasta.
Selvittivät siellä lisäksi pari tuntia turvalaitteista sun muista ja kertoilivat kaikenlaisia kauhuskenaarioita siitä miten väärin aseteltu turvavyö aiheuttaa sisäisiä vammoja ja penkin tulee olla presiis oikein säädetty etc. Olipa videoitakin, joista yhdessä oli juurikin turvaistuin repsikan penkillä ja sen sitten lapsineen päivineen airpäkki pamautti päreiksi.![]()
Lopuksi vielä kolme tuntia rata-ajoa (melkein pelkkää tyhjäkäyntiä jonossa) ja tuloksena lappunen jolla saan ajokorttini pysymään voimassa rapiat 50 vuotta, hintaa runsaat 200€.
Ja YHTÄÄN paremmaksi kuljettajaksi en siellä tullut. Ajoin Nokialta kotiin ilman turvavöitä siinä kauheassa paskakelissä toinen ajovalo sammuksissa.
Lisäksi kun ajaa retkotan aika rennosti, niin autokoulun jäppisen mukaan tuskin ehtisin edes tekemään mitään jos tielle tunkee esim. hirvi tai Hilma-mummo, joten kai mä olen sitten raato jos jotain tulee eteen.Peräänajon sattuessa olen sitä varmasti, sillä Ladan niskatukea ei saa mitenkään tarpeeksi ylös, eikä se sitä paitsi varmaan edes kestäisi mun läskipääni painoa.
Ja vaikka itse ajaisin kuinka varovaisesti, niin keskimäärin joka 93. vastaantulija saattaa olla rattijuoppo, joka voi törmätä minuun.
Täytyy kai alkaa elää kuin jokainen päivä olisi viimeinen...
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
loimaa
Eiköhän nyt kuitenkin ole niin että keli oli suurin syy turmaan. Kun lumen päälle levitetään suolaa niin siitä tulee todella inhottavaa loskaa. Ja siinä ei pidä mikään. Ei tarvitse paljoa renkaan osua siihen niin johan lähtee auto kivasti liirtoon. Ja todellakin sohjo tukkii renkaan kuvion tehokkaasti.
Itsellänikin on ollut monta läheltä piti tilannetta kun on rengas mennyt loskan päälle. Ei auta vaikka onkin 22 vuoden ajokokemus takana (ammatti sekä vapaa-ajan ajoa). Eli kannattaa olla varovainen kun ajatte sohjoisella tiellä. Ja just tulee uutisissa että saattoi syynä olla tienpinnan routavaurio. Eli täytynee odottaa mitä tutkintalautakunta sanoo.
Itsellänikin on ollut monta läheltä piti tilannetta kun on rengas mennyt loskan päälle. Ei auta vaikka onkin 22 vuoden ajokokemus takana (ammatti sekä vapaa-ajan ajoa). Eli kannattaa olla varovainen kun ajatte sohjoisella tiellä. Ja just tulee uutisissa että saattoi syynä olla tienpinnan routavaurio. Eli täytynee odottaa mitä tutkintalautakunta sanoo.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
tätä sopii kyllä ihmetellä.jusu kirjoitti:
Mikähän kautta profeetan parran siinä on ettei autoilijat osaa hillitä menoaan paskakelissä?
Eihän jalankulkijatkaan juokse silloin jos on liukasta.
...

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Joo tuo oli kyllä tosi osuva heitto. Itse en tilannetta tunne, mutta samaa ihmettelen kun moni muu tässä että eikö se auton nopeus voi laskea kun keli on huono. Mutta totta kai on mahdollista että tämä oli vain monen huonon sattuman summa koko onnettomuus.Nivaismi kirjoitti:Jusu keksi hyvän liikenneturvallisuutta edistävän lauseen:
Eihän jalankulkijatkaan juokse silloin kun on liukasta.
Pisteet siitä.
Harvoin autot itsekseen törmäilee, oli keli millainen tahansa. . . ja kamikaze tyyli on kyllä lisääntynyt. Mihinkä tässä valmiissa maailmassa on kiire?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Itse huomisin sellaisen jutun (oma kokemus myös). Silloin ku sain kortin niin heti laiton penkin omassa utossa aika kauas ratilta ja puolimakuasentoon. Ja niin tekee todella moni kortinvastasaanut. Samoin se ajoasento sellainen että nojataan oikealle. Mistäköjän semmonen johtuu?jusu kirjoitti:Lisäksi kun ajaa retkotan aika rennosti, niin autokoulun jäppisen mukaan tuskin ehtisin edes tekemään mitään jos tielle tunkee esim. hirvi tai Hilma-mummo, joten kai mä olen sitten raato jos jotain tulee eteen.Peräänajon sattuessa olen sitä varmasti, sillä Ladan niskatukea ei saa mitenkään tarpeeksi ylös, eikä se sitä paitsi varmaan edes kestäisi mun läskipääni painoa.
Ja vaikka itse ajaisin kuinka varovaisesti, niin keskimäärin joka 93. vastaantulija saattaa olla rattijuoppo, joka voi törmätä minuun.
Täytyy kai alkaa elää kuin jokainen päivä olisi viimeinen...
Nykyään kyllä enemmän liiankin lähellä rattia istun (mummoajoasento).

Kelillä oli vaikutusta asiaan, vähäinen ajokokemus vaikutti, ehkä liian suuri tilannenopeus jne jne. Ehdottomasti usean tekijän summa. Tarttee nyt ootella sitä, mitä tutkijat moisesta tuumaa.veli alexei kirjoitti:Joo tuo oli kyllä tosi osuva heitto. Itse en tilannetta tunne, mutta samaa ihmettelen kun moni muu tässä että eikö se auton nopeus voi laskea kun keli on huono. Mutta totta kai on mahdollista että tämä oli vain monen huonon sattuman summa koko onnettomuus.Nivaismi kirjoitti:Jusu keksi hyvän liikenneturvallisuutta edistävän lauseen:
Eihän jalankulkijatkaan juokse silloin kun on liukasta.
Pisteet siitä.
Harvoin autot itsekseen törmäilee, oli keli millainen tahansa. . . ja kamikaze tyyli on kyllä lisääntynyt. Mihinkä tässä valmiissa maailmassa on kiire?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Tämä on kyllä karmea totuus tämä penkin laitto ns. hammaslääkäriasentoon. Ei hitto. Itellä ei koskaan ole tuota vikaa ollut mutta velipoika moista harrastaa. En siis tajua miten jotkut voi niin ajaa. Itsellä on lähinnä ollut tuo mainittu mummoajoasento jota itse kutsun hampurilaiseksi. Niinhän ne rallikuski Röönholmitkin ajaa.foma kirjoitti:Itse huomisin sellaisen jutun (oma kokemus myös). Silloin ku sain kortin niin heti laiton penkin omassa utossa aika kauas ratilta ja puolimakuasentoon. Ja niin tekee todella moni kortinvastasaanut. Samoin se ajoasento sellainen että nojataan oikealle. Mistäköjän semmonen johtuu?jusu kirjoitti:Lisäksi kun ajaa retkotan aika rennosti, niin autokoulun jäppisen mukaan tuskin ehtisin edes tekemään mitään jos tielle tunkee esim. hirvi tai Hilma-mummo, joten kai mä olen sitten raato jos jotain tulee eteen.Peräänajon sattuessa olen sitä varmasti, sillä Ladan niskatukea ei saa mitenkään tarpeeksi ylös, eikä se sitä paitsi varmaan edes kestäisi mun läskipääni painoa.
Ja vaikka itse ajaisin kuinka varovaisesti, niin keskimäärin joka 93. vastaantulija saattaa olla rattijuoppo, joka voi törmätä minuun.
Täytyy kai alkaa elää kuin jokainen päivä olisi viimeinen...
Nykyään kyllä enemmän liiankin lähellä rattia istun (mummoajoasento).

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.