Korin keventäminen
Korin keventäminen
Onko arvioita paljonko vois poistaa 1200:n "nappisilmän" omapainosta kotikonstein? Tarkoituksena olis pitää vehje kuitenkin liikenteeseen hyväksyttynä. Alkuperäinen paino näyttäs olevan 960 kg tuon Lada-infon mukaan.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
eikös luukut saa olla lasikuitua ihan lain mukaan ja takapenkit on n.25kg valehtelenko pahasti. viime kesänä mittailin kaikkea mitä irti sain että paljo kevenee. Puskuritkin painaa pirusti akku takakonttiin, ja kaikki mitä ei tarvii pois. Saako ikkunat olla pleksiä? takalasinkin jos laittaa niin lähtee kyllä painoa. ovista ei ole kyllä paljoa verhoilun alla mitä porailee
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
etu ja sivulasit ei saa olla pleksiä... takalasista en tiedä...lada 1300s kirjoitti:eikös luukut saa olla lasikuitua ihan lain mukaan ja takapenkit on n.25kg valehtelenko pahasti. viime kesänä mittailin kaikkea mitä irti sain että paljo kevenee. Puskuritkin painaa pirusti akku takakonttiin, ja kaikki mitä ei tarvii pois. Saako ikkunat olla pleksiä? takalasinkin jos laittaa niin lähtee kyllä painoa. ovista ei ole kyllä paljoa verhoilun alla mitä porailee
taitaa painavin yhtenäinen osa olla konepelti...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34
Eipä sieltä porailemalla paljon paino putookkaan,mutta kun leikkaa rälläkällä koko sisäpuolen pellit veks ja repii kaikki ikkunan nosto mekanismit pois niin alkaa kummasti kevenemään.lada 1300s kirjoitti: ovista ei ole kyllä paljoa verhoilun alla mitä porailee


Se ei skulaa joka skagaa
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
tuhannen kilon autosta vetäistään 100kiloa poies, se meinaa kymmentä "lisähevosta" teho/paino suhteilla laskettuna. mutta sataan kiloon saa jo vetää melkolailla ajomukavuutta tuovia hilppeitä pois.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
voihan sieltä tosiaan repiä vaikka mitä pois ja laittaa ikkinat pleksistä ja poppareilla kiinni. mut kyl siinä vähän ajonautinto kärsii.
-penkit pois ja ja kunnon kuppipenkit tilalle
-oven sisästä porailee jäykisteitä
-hattu hyllyltä peltiä pois
-massauksia ja ääni eristeitä pois
-kojelaudan irrotus ja kevennys alta päin (aikapaljon tavaraa)
-lokasuojan sisältä edestä: renkaan takana suoja /tukipelti (rungon ja lokasuojan välissä) rälläkällä pois ja tilalle siisti tukirauta
-takaa varapyörän ja tankin kotelot pois ja suora ohut pelti tilalle. tankki ja akku peräkontin keskelle
-katosta en ottaisi vahvike ripoja pois
-tärkein taitaa silti viel olla toi kuskin ja repsikan dietti
(tosin en kuskia tunne)
-isotöinen homma on rälläköidä jokaisesta alustan pultista mutterin ylimenevä osuus pois saa kiloja kun vaan viittii tehdä
kun reittelee noita ovia ja muitakin peltejä reikä sahalla on hyvä muistaa myös jäykkyys eli jos saa sellasen pokkaus/pakotus työkalun joka tekee reiän ympärille pokkauksen niin jäykkyys säilyy.
tässä muutama kohta jotka ei niin näy ulospäin jos autoa meinaa vielä pitää liikenteessäkin
jokainen silti tehkööt omalla tavallaan
-penkit pois ja ja kunnon kuppipenkit tilalle
-oven sisästä porailee jäykisteitä
-hattu hyllyltä peltiä pois
-massauksia ja ääni eristeitä pois
-kojelaudan irrotus ja kevennys alta päin (aikapaljon tavaraa)
-lokasuojan sisältä edestä: renkaan takana suoja /tukipelti (rungon ja lokasuojan välissä) rälläkällä pois ja tilalle siisti tukirauta
-takaa varapyörän ja tankin kotelot pois ja suora ohut pelti tilalle. tankki ja akku peräkontin keskelle
-katosta en ottaisi vahvike ripoja pois
-tärkein taitaa silti viel olla toi kuskin ja repsikan dietti

-isotöinen homma on rälläköidä jokaisesta alustan pultista mutterin ylimenevä osuus pois saa kiloja kun vaan viittii tehdä
kun reittelee noita ovia ja muitakin peltejä reikä sahalla on hyvä muistaa myös jäykkyys eli jos saa sellasen pokkaus/pakotus työkalun joka tekee reiän ympärille pokkauksen niin jäykkyys säilyy.
tässä muutama kohta jotka ei niin näy ulospäin jos autoa meinaa vielä pitää liikenteessäkin
jokainen silti tehkööt omalla tavallaan

Korin keventämisessä täytyy huomioida se, ettei korin rakenteita saa heikentää. Kaikenlainen jäykisteiden poistaminen on sen takia kielletty. Myös ovien lujuuden tulee vastata alkuperäistä. Konepellin ja takaluukun kannen saa tehdä lasikuidusta jos rakenne on tarkoituksenmukainen.
Laseista tuulilasia ei saa vaihtaa, mutta ennen 1.1.1981 käyttöönotettujen takasivu- ja takalasit saa vaihtaa muovisiin. Kyseinen muovi ei saa sirpaloitua eikä aiheuttaa viiltämisvaaraa onnetttomuudessa. Ikkunamekanismit ja vaikka koko ikkunan tuulilasia lukuunottamatta saa poistaa.
Kaikenlainen maskien ja puskureiden poistaminen ja muuttaminen on sallittua, jos näkyviin ei jää teräviä ja ulkonevia osia ja kiinnikkeitä.
Penkkien poistamisen jälkeen auton henkilöluku täytyy muuttaa vastaamaan jäljellä olevia penkkejä. Istuimetkin saa keventää jos ne muutoksen jälkeen vastaavat alkuperäistä turvallisuustasoa. ( En tiedä mitä esim: Recarot keveimmillään painavat)
Laseista tuulilasia ei saa vaihtaa, mutta ennen 1.1.1981 käyttöönotettujen takasivu- ja takalasit saa vaihtaa muovisiin. Kyseinen muovi ei saa sirpaloitua eikä aiheuttaa viiltämisvaaraa onnetttomuudessa. Ikkunamekanismit ja vaikka koko ikkunan tuulilasia lukuunottamatta saa poistaa.
Kaikenlainen maskien ja puskureiden poistaminen ja muuttaminen on sallittua, jos näkyviin ei jää teräviä ja ulkonevia osia ja kiinnikkeitä.
Penkkien poistamisen jälkeen auton henkilöluku täytyy muuttaa vastaamaan jäljellä olevia penkkejä. Istuimetkin saa keventää jos ne muutoksen jälkeen vastaavat alkuperäistä turvallisuustasoa. ( En tiedä mitä esim: Recarot keveimmillään painavat)
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Penkkien poistamisen jälkeen auton henkilöluku täytyy muuttaa vastaamaan jäljellä olevia penkkejä. Istuimetkin saa keventää jos ne muutoksen jälkeen vastaavat alkuperäistä turvallisuustasoa. ( En tiedä mitä esim: Recarot keveimmillään painavat)[/quote]
Eli muutoskatastus edessä ja eikös kuppipenkkit saa olla neliovisessa autossa mikä on vm.jotain 80ja jotai. Ku itellä on kuppipenkki kuskin paikalla ja katastusmies kerto... ku muistas... Onko tietoa kuppipenkin laitosta kellään? Nelipistevyöt on takapenkin alla piilossa kun kiinnitin ne ladan alkuperäisiin turvavyön reikiin kun siinä ei takana ole vöitä.
YMMÄRTIKÖHÄN NYT KUKAAN MITÄ YRITIN SELITTÄÄ SUU VAAHDOSSA
Eli muutoskatastus edessä ja eikös kuppipenkkit saa olla neliovisessa autossa mikä on vm.jotain 80ja jotai. Ku itellä on kuppipenkki kuskin paikalla ja katastusmies kerto... ku muistas... Onko tietoa kuppipenkin laitosta kellään? Nelipistevyöt on takapenkin alla piilossa kun kiinnitin ne ladan alkuperäisiin turvavyön reikiin kun siinä ei takana ole vöitä.
YMMÄRTIKÖHÄN NYT KUKAAN MITÄ YRITIN SELITTÄÄ SUU VAAHDOSSA

- Lada_Racing
- Viestit: 176
- Liittynyt: 24.9.2003 11:16
- Paikkakunta: Seinäjoki