Vammala Ralli 29.1.
Vammala Ralli 29.1.
Kausi alkaa Vammala rallilla 29.1.
Kilpailukeskus on Kiikoisten keskustassa eli Tampere-Pori tien läheisyydessä. Molemmat ajettavat erikoiskokeet sijaitsevat Kiikoisten kunnan alueella.
Ensimmäinen kilpailija lähtee reitille klo 12:00 ja on maalissa noin 14:30. Vastaavat ajat viimeisenä lähtevälle(nro 72) on 13:15 ja 16:15.
Kilpailussa näytää olevan mukana yhteensä kuusi Lada:
-Trophy luokassa yksi Samara (RHmotor)
-A-junnujen F-ryhmä alle 1600 Lada 1300 Rallye (minä)
-B-junnujen F-ryhmä alle 1600 neljä takaveto Ladaa.
Voisin sanoa että harvinaisen suuri osa kilpailijoista liikkuu Ladalla.
Kilpailukeskus on Kiikoisten keskustassa eli Tampere-Pori tien läheisyydessä. Molemmat ajettavat erikoiskokeet sijaitsevat Kiikoisten kunnan alueella.
Ensimmäinen kilpailija lähtee reitille klo 12:00 ja on maalissa noin 14:30. Vastaavat ajat viimeisenä lähtevälle(nro 72) on 13:15 ja 16:15.
Kilpailussa näytää olevan mukana yhteensä kuusi Lada:
-Trophy luokassa yksi Samara (RHmotor)
-A-junnujen F-ryhmä alle 1600 Lada 1300 Rallye (minä)
-B-junnujen F-ryhmä alle 1600 neljä takaveto Ladaa.
Voisin sanoa että harvinaisen suuri osa kilpailijoista liikkuu Ladalla.
Mitäs sulle tapahtu siellä??Jankos kirjoitti:Ei jännitä yhtään... Just haettiin seuran parhaan rallikuljettajan pytty kotiin. Nyt unta kuulaan, huomenna mennään puskaan?
Itellä jäi harmittavasti luokkavoitto 12:n sekunnin päähän. Ykkösen isolla tiellä vedettiin yhdessä Y-risteyksessä pitkälle siimojen alle ja lopussa saatiin vielä edellä menevä kiinni. Kakkosella ajettiin monta kilometriä edellä menevän puskurissa ennen kuin ohi päästiin. Mut ainahan on hyvä jossitella... No pytyt saatiin kotiin ja auto on ehjä... Vaik ykkösen pikkutiellä vähä oli tilanteita..
Tapahtumia piisasi ykkösellä ihan riittävästi koko vuosituhannellekin...
Loppuosalla (n. 2km maalista??) oli spoorissa reilumpi kivi tms. mikä väänsi simpukoiden välisen tangon mutkalle(motonet laatua...). Ohjaus tästä syystä haritukselle 10-15 cm. Seuraavassa jyrkemmässä mutkassa sladia josta noilla pyöränsäädöillä pusikkoon että rytisi. Sieltä peruutellessa tien toisen puolen penkasta läpi ja keskelle tietä muiden eteen poikittain (ikävä kyllä). Tästä eteenpäin päästessä väistin ensimmäiselle paikalle kuin mahdollista. Katselin äkkiä mikä pettänyt ja mitään pahempaa irtonaista ei näkynyt, joten menin autoon ja lähdimme liikenteeseen. Kartturi kyttäsi peileistä seuraavaa autoa ja huusi että nyt näkyy ja jonkin matkaa pääsimme (10-15 sekuntia) kunnes numerolla 50 perässä ajanut ascona suoraan takapaksiin. Takapään pellit oli huoltoon tullessa noin 30 cm sisällä...
Käytiin sitten juttelemassa kilpailun johtajan kanssa ja huolto sai hieman säädettyä haritusta pienemmäksi joten jatkoimme toiselle pätkälle. Toista pätkää päästiin pienimmän tien alkuun jossa meni puolan sähkönsyöttöjohto rikki ja laulu loppui sitten sinne. Kisan jälkeen käytiin sitten tuomariston kanssa puhumassa tuosta osumasta, taisi kilpailun palkintojen jakokin venyä sen takia?
Varsinkin ensimmäisen pätkän alkuosa meni todella mukavan tuntuisesti ja ainakin sladeja saatiin roiskuttua kunnolla. Kakkosellakin päästiin syöttämään ihan kivasti vaikka haritusta oli vieläkin ihan reilusti.
Loppuosalla (n. 2km maalista??) oli spoorissa reilumpi kivi tms. mikä väänsi simpukoiden välisen tangon mutkalle(motonet laatua...). Ohjaus tästä syystä haritukselle 10-15 cm. Seuraavassa jyrkemmässä mutkassa sladia josta noilla pyöränsäädöillä pusikkoon että rytisi. Sieltä peruutellessa tien toisen puolen penkasta läpi ja keskelle tietä muiden eteen poikittain (ikävä kyllä). Tästä eteenpäin päästessä väistin ensimmäiselle paikalle kuin mahdollista. Katselin äkkiä mikä pettänyt ja mitään pahempaa irtonaista ei näkynyt, joten menin autoon ja lähdimme liikenteeseen. Kartturi kyttäsi peileistä seuraavaa autoa ja huusi että nyt näkyy ja jonkin matkaa pääsimme (10-15 sekuntia) kunnes numerolla 50 perässä ajanut ascona suoraan takapaksiin. Takapään pellit oli huoltoon tullessa noin 30 cm sisällä...
Käytiin sitten juttelemassa kilpailun johtajan kanssa ja huolto sai hieman säädettyä haritusta pienemmäksi joten jatkoimme toiselle pätkälle. Toista pätkää päästiin pienimmän tien alkuun jossa meni puolan sähkönsyöttöjohto rikki ja laulu loppui sitten sinne. Kisan jälkeen käytiin sitten tuomariston kanssa puhumassa tuosta osumasta, taisi kilpailun palkintojen jakokin venyä sen takia?
Varsinkin ensimmäisen pätkän alkuosa meni todella mukavan tuntuisesti ja ainakin sladeja saatiin roiskuttua kunnolla. Kakkosellakin päästiin syöttämään ihan kivasti vaikka haritusta oli vieläkin ihan reilusti.
Ihan hauskaa oli kattella ykköspätkällä, kakkoselle ei sitten enää ehditty kunnolla kun kisa jatkui tietty heti seuraavalle
Mustapunainen meni ihan nättejä sladeja siinä kohtaa kun oltiin... ei hävenny starboille yhtään vaikka peräylitystä onkin reilummin... starbathan mahtui ihan poikittain tossakin rännissä
Suoran alussa ei lähteny ihan hirveesti mutta eipä moni 2000 eskokaan ettei sen puoleen... Paremmat renkaat olis ehkä siinä auttanu? Ihan hienosti lauloi kyllä
Harmi kun ette päässeet loppuun asti
Mites se ykkösen aika suhteessa muihin?
Taitaa ne "italo osat" jäädä hyllyyn jatkossa...
PS Millos seuraava kisa ja misä että tietää emäntää varottaa seuraavasta fan club reissusta



Harmi kun ette päässeet loppuun asti

Taitaa ne "italo osat" jäädä hyllyyn jatkossa...

PS Millos seuraava kisa ja misä että tietää emäntää varottaa seuraavasta fan club reissusta

124/2101 practical beauty
Mulle tuli Mikkolan Timolta (Perä-tielle). Liekö nopeuttanu sitä ku oli sen in-car kamera kyytissä.Jankos kirjoitti:Hitto mää en vielä saanu nauhaaMenin postilaatikolle hakeen lappua juoksujalkaa ja oli vaan joku ihmeen kotivinkki laatikossa....
Aika monet on kyllä kehuneet että pauhaa ihan kohtuullisesti
Oliko sulla muuten jo se megasquirt kiinni tuolla. Ootko saanu miten sen toimiin, ku on suunnitellu sellasta omaan siviilikippooni..