Sivu 1/2
110 lukot
Lähetetty: 15.1.2005 9:01
Kirjoittaja Lada-Jussi
veljelle kävi niin että kuskin oven lukko jäi jumiin ja siis lukittuun asentoon, muista ovista kyllä pääsee sisään, mutta se ei juuri lohduta koska ajoneston pois kytkentä edellyttää kuskin oven avaamista
mikäs nyt eteen, ajoneston deaktivointikin edellyttää ovenavaamisen! täytyneekö velipojan odotella kevään tuloa jos se vaikka ilmojen lämmetessä aukeis? oviverhoilutkin saattaa olla vaikeita purkaa oven ollessa kiinni? milläköhän lukon saisi auki (ei siis lähde edes nupista kiskomalla sisältäpäin)?
Lähetetty: 15.1.2005 10:21
Kirjoittaja Nonnis
Jospa auton saisi johonkin lämpimään? Tai sitten muovipussiin kuumaa vettä ja sillä lämmitteleen lukon kohtaa? Ja alkuviikosta kuulemma taas lauhtuu.
Lähetetty: 15.1.2005 12:36
Kirjoittaja ,_,/ukka
Taitaa olla jotakin muuta vikaa kuin lukkopesän jäätyminen, koska ei nupistakaan aukea. Tai sitten rajummasti vettä oven sisällä. Ei auta se lukkoseppien "lista-avainkaan" koska silläkään ei tehdä muuta kuin nostetaan se nuppi ylös.
,_,/ukka
Lähetetty: 15.1.2005 14:06
Kirjoittaja samarai
kaverilla oli jokin aikaa sitten sama juttu. Lukkopesä siinä oli pyörähtänyt mutta se nuppi saatiin kuitenkin "renaamalla" ylös.
Lähetetty: 15.1.2005 16:59
Kirjoittaja Lada-Jussi
saatiin ovi toimimaan, ei se muuten auennut mutta kammettiin verhoilua ovesta vähän irti ja kiskottiin sieltä mekanismeista ylöspäin samalla työntäen ja toinen vetäen ovea. oven auettua vielä purettiin verhoilu kokonaan irti ja testattiin että hyvin toimii, rutosti crc:tä lukko-osiin ja verhoilut kiinni ja edelleen pelaa. olikohan jotain jäätymistä tai jotain, varsinaista vikaa ei mistään löytynyt?
Lähetetty: 15.1.2005 17:27
Kirjoittaja Jaska HKI
Satakympin lukoilla on erittäin paha ominaisuus jäätyä,vaikka niitä rasvaisi alvariinsa

.Ainakin merenrannalla,taivasalla,missä tänäkin "talvena" on vettä satanut päivät pääksytysten.Olenkin miettinyt jo teipinpalan pitoa lukkopesän päällä jäätymisen estämiseksi.

Lähetetty: 15.1.2005 17:38
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jaska HKI kirjoitti:Satakympin lukoilla on erittäin paha ominaisuus jäätyä,vaikka niitä rasvaisi alvariinsa

.Ainakin merenrannalla,taivasalla,missä tänäkin "talvena" on vettä satanut päivät pääksytysten.Olenkin miettinyt jo teipinpalan pitoa lukkopesän päällä jäätymisen estämiseksi.

mutta auttaako teipin palatkaa lukon päällä, tossa avain liikkui ihan mukavasti ja muiden ovien lukot napsahti auki, kuskin oven lukkonuppi nousi vain vähän ja tipahti pian taas takaisin alas. oman hupinsa tohon toi se että autoa ei tosiaan saa käyntiin jos kuskin ovea ei käytä ensin auki.
tosi hyvä varkauden esto järjestelmä kun pakkasella ei edes omistaja avaimien kanssa saa autoa liikkeelle. kyllä on veli poika jo useampaan otteeeseen manannut 110:n talviominaisuuksia, turvavyökään ei rullaa kun ulkolämpötila laskee alle nollan. Joskus Lada oli vielä talviauto. Joissain venäläisissä lähteissä on manailtu sitäkin että 110:ssä on kylmäkäynnistymis ongelmia, tiedä niistä sitten, on noi kai kuitenkin käyntiin lähtenyt, tosin täällä ei mitään siperian pakkasia olekaan.
Lähetetty: 15.1.2005 17:42
Kirjoittaja mam
Laita kauko-ohjaus niin ei tarvitse rassautua lukkojen kanssa. Volkkariliikkeet myyvät 90 Euron hintaan VDO:n kauko-ohjainta. VDO:n laitteessa on myös yksinkertainen hälytysjärjestelmä - tosin ei ole vakuutusyhtiöiden hyväksymä.
Hälytysjärjestemään se kuuluu osana ja niitä saa Venäjältä edullisesti asennuksineen.
Itselläni lukot ovat pelanneet kauko-ohjauksella - mitä nyt oikean puolen takaoven lukko oikuttelee mutta se onkin Deltalla korjattu takuuaikana - moottori lienee liian heikko.
ovissa vikaa
Lähetetty: 15.1.2005 19:00
Kirjoittaja Martigan
Mutsilla kävi 110:lla seuraavaa:
Oli menossa kauppaan ja kuskin ovi oli jäätynyt kiinni. Ajoi Deltaan ja hyppäsi apukuskin puolelta ulos. Asentaja lämmitti oven ja sen jälkeen toimi.
Toinen hieman ikävämpi sattui em. tapahtumaa aikaisemmin: Äitee oli jättänyt avaimet virtalukkoon ja poistunut autosta. Ovet pelmahti lukkoon jonkin ajan päästä itsestään. Taas auto Deltalle. Kuskin oven lukko kuulemma vaihdettiin.
Lähetetty: 15.1.2005 21:00
Kirjoittaja Jaska HKI
Yhden itsestään avautumis tapauksen olen lukenut netistä,mutta -lukittumista vain tästä vastausketjusta.Uleensähän tällaiset jutut ovat vain kalliimpien autojen ongelma.Harva taitaa vara-avaimia mukanaan kuljettaa.Kylmäkäynnistysongelmassa on yksi tapaus se,missä moottorin lämpötilaa tarkkaileva anturi antaa tietoa ruiskuyksikölle,minkä johdosta ruiskusuuttimien ajoitus menee pieleen ja kylmäkäynnistäminen vaikeutuu.(vrt. ryypyn toimimattomuus).
Lähetetty: 15.1.2005 21:25
Kirjoittaja Jaska HKI
....anturi antaa väärää tietoa.
Lähetetty: 16.1.2005 1:47
Kirjoittaja Festival
110 saa käyntiin ilman kuljettajan oven avaamista kääntämällä virrat päälle ja sitten ajonesto pois ja käyntiin. Käynnistäminen kestää hieman kauemmin kuin jos avaa oven. Näin toimii ainakin jos odottaa autossa parkissa, ei tarvitse välttämättä aukaista ovea.
Lähetetty: 16.1.2005 16:19
Kirjoittaja samara88
Kuten mam kertoi, on tuon kauko-ohjauksen laittaminen suurta viisautta 110:n ja miksei Samaraan, jos siinä on jo valmiiksi keskuslukitus. Voin sanoa, että on todella mukava napsauttaa ovet lukkoon ja auki autolle tullessa tai poistuessa. Ja parasta tämä on tietysti tehdä paikalla, missä on mahdollisemman paljon väkeä... Ainakin itseni kohdalla olen nähnyt monen naaman venähtävän, kun huomaavat että Ladassa on kauko-ohjattava keskuslukitus

. Tämä tietysti edellyttää, että vilkuille on kytketty tulemaan signaali ohjaimelta.
Lähetetty: 17.1.2005 2:42
Kirjoittaja R-J
Lada-Jussi kirjoitti:Jaska HKI kirjoitti:Satakympin lukoilla on erittäin paha ominaisuus jäätyä,vaikka niitä rasvaisi alvariinsa

.Ainakin merenrannalla,taivasalla,missä tänäkin "talvena" on vettä satanut päivät pääksytysten.Olenkin miettinyt jo teipinpalan pitoa lukkopesän päällä jäätymisen estämiseksi.

mutta auttaako teipin palatkaa lukon päällä, tossa avain liikkui ihan mukavasti ja muiden ovien lukot napsahti auki, kuskin oven lukkonuppi nousi vain vähän ja tipahti pian taas takaisin alas. oman hupinsa tohon toi se että autoa ei tosiaan saa käyntiin jos kuskin ovea ei käytä ensin auki.
tosi hyvä varkauden esto järjestelmä kun pakkasella ei edes omistaja avaimien kanssa saa autoa liikkeelle. kyllä on veli poika jo useampaan otteeeseen manannut 110:n talviominaisuuksia, turvavyökään ei rullaa kun ulkolämpötila laskee alle nollan. Joskus Lada oli vielä talviauto. Joissain venäläisissä lähteissä on manailtu sitäkin että 110:ssä on kylmäkäynnistymis ongelmia, tiedä niistä sitten, on noi kai kuitenkin käyntiin lähtenyt, tosin täällä ei mitään siperian pakkasia olekaan.
Sellainen ihan todellinen ajonesto/varkaudenestojärjestelmä.

Lähetetty: 17.1.2005 2:47
Kirjoittaja R-J
samara88 kirjoitti:Kuten mam kertoi, on tuon kauko-ohjauksen laittaminen suurta viisautta 110:n ja miksei Samaraan, jos siinä on jo valmiiksi keskuslukitus. Voin sanoa, että on todella mukava napsauttaa ovet lukkoon ja auki autolle tullessa tai poistuessa. Ja parasta tämä on tietysti tehdä paikalla, missä on mahdollisemman paljon väkeä... Ainakin itseni kohdalla olen nähnyt monen naaman venähtävän, kun huomaavat että Ladassa on kauko-ohjattava keskuslukitus

. Tämä tietysti edellyttää, että vilkuille on kytketty tulemaan signaali ohjaimelta.
Laatuautoihin laatuvarusteet. Ei kai se esim. satakympissä pitäis ny niin kovin suuri ihme olla

Nappiksessa tms. se olis kyllä jo kova sana.