110 lämmityslaitteen etuvastus?
110 lämmityslaitteen etuvastus?
Tuttavalta lopetti lämmityslaitteen puhallin toimimasta muussa kuin 3. asennossa. Edellinen etuvastus vaihdettu kolmisen kuukautta sitten mutta takuuaika on jo ehtinyt umpeutua. Mielestäni vastuksen tulisi kestää pitempään, autolla ajettu yhteensä 20 000 km.
Onko kova homma vaihtaa itse ja saako tarvikkeena, mikähän alkuperäisen hinta mahtaa olla?
Mitä tarvitsee purkaa jotta osaan pääsee käsiksi, vai onko vika kenties jossain muualla?
Onko kova homma vaihtaa itse ja saako tarvikkeena, mikähän alkuperäisen hinta mahtaa olla?
Mitä tarvitsee purkaa jotta osaan pääsee käsiksi, vai onko vika kenties jossain muualla?
mä en tiedä tosta 110 etuvastuksesta, mutta Transitissa toi ongelma oli usein. Siinä ei kuitenkaan se vastus hajonnut vaan ne vastukseen kytketyt amp-liittimet hapettuivat jostain syystä nopeasti (oli kyllä lähellä syyläriä ja etusäleikköä/-kosteus), eikä toiminut kuin 3-teholla. Ne putsaamalla heti toimi. Etuvastuksen vaihtaminen olisi ollut noin 22sekunnin työ :)jos se kiinnitysruuvi ei ole ruosteessa. Oiskohan tommosta havaittavissa 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Joissakin etuvastuksissa on lämpösuoja. Jousikuormitteinen tinaus, kun vastus lämpenee liikaa, tina sulaa ja liitos pongahtaa auki. Helppo korjata kun tinaa uudelleen. Tosin alunperin on voitu käyttää jotakin matalemmassa lämpötilassa sulavaa seosta, eli seuraavalla kerralla saattaa palaa sitten se vastus.
Jos se vastus on siinä puhaltimelle tulevan ilmakanavan sisässä niin sen rikkoontumisen saattaa aiheuttaa myös lumesta tukkeentuneet ilmanottoaukot. Meinaan ei saa riittävästi jäähdytys ilmaa...
,_,/ukka
ps. Ja taas lisäys: ei ole mitään kokemusta juuri tästä nyt keskustelun aiheena olevasta automallista
Jos se vastus on siinä puhaltimelle tulevan ilmakanavan sisässä niin sen rikkoontumisen saattaa aiheuttaa myös lumesta tukkeentuneet ilmanottoaukot. Meinaan ei saa riittävästi jäähdytys ilmaa...
,_,/ukka
ps. Ja taas lisäys: ei ole mitään kokemusta juuri tästä nyt keskustelun aiheena olevasta automallista
Autoton on huoleton
katselin tota 110: korjaamokirjaa, niin epäilen (korostan sanaa epäily/Paavo.M.Petäjä / en osaa venäjää), että se etuvastus on siinä katkaisinpaketin yhteydessä? Se on vaan niin ison näköinen "rasia", että sinne kyllä mahtuu toi vastuskin. Varmaan Deltassa kallis. (kannattaa hommata Venäjältä tai Virosta, jos itse joutuu ostamaan) Irti se varmaan lähtee samalla tavalla kuin kellokin.
niin ja sit vielä, että kaveri on ajanut 110:llä melkein 230 tuhatta, eikä yhtään etuvastusta ole vaihdettu.
toi Mishan huomio on täysin asiallinen ja oikea, tuotteen täytyy kestää niin kauan kuin sen "oletetaan normaalisti kestävän". Tähän ei takuunkaan pituus vaikuta. Kyseessä ei kuitenkaan ole tuotevastuulaki(koskee tuotteen välittömästi aiheuttamia vahinkoja, esim. joku sähköisku tmv.) Tässä voi soveltaa kuluttajansuojalakia.
niin ja sit vielä, että kaveri on ajanut 110:llä melkein 230 tuhatta, eikä yhtään etuvastusta ole vaihdettu.

toi Mishan huomio on täysin asiallinen ja oikea, tuotteen täytyy kestää niin kauan kuin sen "oletetaan normaalisti kestävän". Tähän ei takuunkaan pituus vaikuta. Kyseessä ei kuitenkaan ole tuotevastuulaki(koskee tuotteen välittömästi aiheuttamia vahinkoja, esim. joku sähköisku tmv.) Tässä voi soveltaa kuluttajansuojalakia.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kytkentäkaavion mukaan siinä säätimen takana olisi kytkettynä kokonainen elektroninen ohjainboksi tuolla lämppärille, eli kuten uusissa autoissa nykyään (Ladakin on aika moderni) uutta boksia hajonneen tilalle, helppoa mutta kallista. Mutta tietysti siitä ei voi viellä mennä takuuseen onko vika siinä ohjainboxissa!!!

Tarkistin tuon hinnan internetistä:
-vastus maksaa 160 Ruplaa
-säädin maksaa 600 Ruplaa
Huomioitava kuitenkin on, että osien laatu saattaa Venäjällä vaihdella. Pitää tuntea kauppiaat, jotka ovat rehellisiä ja myyvät kunnon tavaraa.
Esimerkiksi laadukkaat lasinnostimet etuoveen maksavat yhteensä 2000 - 2500 ruplaa (moottorit Boschin).
-vastus maksaa 160 Ruplaa
-säädin maksaa 600 Ruplaa
Huomioitava kuitenkin on, että osien laatu saattaa Venäjällä vaihdella. Pitää tuntea kauppiaat, jotka ovat rehellisiä ja myyvät kunnon tavaraa.
Esimerkiksi laadukkaat lasinnostimet etuoveen maksavat yhteensä 2000 - 2500 ruplaa (moottorit Boschin).
110:ssä on lämppärin puhaltajan etuvastus lämppärin kotelossa konetilassa jarrutehostajan puolella. Vähän ahdas paikka. Sinne pääsyä helpottaa, jos ottaa tehostimen pois. Itselläni oli joskus sellainen vika, että vastuksella liittimet olivat lämmenneet ja menneet löysiksi, mikä aiheutti katkoksia lämppärin toiminnassa.
mam kirjoitti:Tarkistin tuon hinnan internetistä:
-vastus maksaa 160 Ruplaa
-säädin maksaa 600 Ruplaa
Huomioitava kuitenkin on, että osien laatu saattaa Venäjällä vaihdella. Pitää tuntea kauppiaat, jotka ovat rehellisiä ja myyvät kunnon tavaraa.
Esimerkiksi laadukkaat lasinnostimet etuoveen maksavat yhteensä 2000 - 2500 ruplaa (moottorit Boschin).
toi nettiosoite olis mielenkiintoinen tietää, mistä noita 110-osien hintoja Venäjällä löytyy.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
toisin sanoen katkaisija on siinä ohjainlaitteessapeelo kirjoitti:Paikallinen merkkikorjaamo oli kertonut etuvastuksen olevan katkaisimessa.

