tuplakaasuttimet vuoden 1987 ladaan

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
4stroke
Viestit: 185
Liittynyt: 11.2.2004 20:06
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

tuplakaasuttimet vuoden 1987 ladaan

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

voiko vm.-87 ladaan mahdollista saada onnistuneesti asennettua tuplakaasuttimia, meinaan vaan sitä sillä että eikös 10/-86 oo tiukentunut pakopäästöt. onko joku saanut katsastettuu uudempaa noilla kaasuttimilla.
(tietenkin kaasuttimet pitää olla kunnossa jne.). elikkä pomppaako päästöt yli sallitun?
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

No jos et sille koneelle muuta tee kuin lyöt tuplat kiinni, niin kyllä silloin pitäisi saada päästöt kohdilleen. Mutta eihän niistä mitään hyötyä ole muuten vakiossa koneessa. Eli ilmeisesti koneelle tehdään muutakin viritystä? Ja tuo arvoihin saaminen riippuu sitten noiden viritysten tasosta. Jos esim. laitat jonkun 300-asteisen nokan, niin voi olla päästöjen saaminen kohdilleen hankalaa...
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Päästö rajt muuttui 7/87 eli vanhemmissa ei mitään ongelmaa, uudemmat joko vtt tai vastaavan paikkaan pakokaasumittaukseen hinta yli 1000euroa tai sitten katti pakoputkeen hinta 100-300euroa. Toisaalta ei katsastukses välttämättä valiteta vaikka kaasarit onkin vaihdettu.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

mulla ei poijat ole sitten mitään ongelmaa kun ladani on 86vuodelta vai liittyykö se auton rekisteröinti aikaan vai valmistus aikaan.
arto hietakangas
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

-88 samarassa on weberit ja ei periaatteessa tarvi muuta ku katsastuksen ajaksi vaihtaa pienemmät tyhjäkäyntisuuttimet. Silloin menee arvoihin juuri ja juuri. Mitään vtt-hässäkkä ei tarvi.
Ja jos ei meniskään niin sokeakatti putkeen niin eiköhän menee helpommin.
Avatar
4stroke
Viestit: 185
Liittynyt: 11.2.2004 20:06
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

ahaa! se siis on muuttunut 7/87. eikös katit tullut 90-> eteenpäin pakolliseksi muistaakseni. ensirekisteröinistä toi kai katotaan, tää on 02.07.87 rekisteröity!!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Eli 2 päivää liian uusi, no pistä kaasarit kiinni ja jos katsastukses rupeavat valittamaan niin etsi jostain vanha katalysaattorin raato putken ympärille.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
4stroke
Viestit: 185
Liittynyt: 11.2.2004 20:06
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

joo kokeiluksi taitaa mennä, nokkahan ne taitaa suurimmat asiat tehä noihin päästöihin. asteekista se katti varmaan löytyis, mutta ihmettelen vaan tota että kattihan tuli pakolliseksi 90-luvun vaihteessa, miksi ihmeessä sen pitäis tohon tyrkätä?
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Ainakin jos 7/87 uudempaan ei vähäpäästöiseen laittaa vanhemman koneen, niin autoon täytyy laittaa katti tai käydä mittauttamassa VTT:llä että kone täyttää kyseiset päästövaatimukset. Itse laitoin katin, rikkinäinenhän se oli eli ei vaikuttanut päästöihin mitään, mutta sillä sai leiman autoon...

Mutta ei kai kaasarien vaihdon takia kattia tarvi laittaa, kunhan vaan menee päästöistä läpi?
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Laki tekstissä lukee
http://www.ake.fi kirjoitti:moottorin muuttaminen (siten että pakokaasupäästöt saattavat muuttua) edellyttää muutoskatsastusta ja selvitystä pakokaasupäästöistä 7 §:n ja 8 §:n mukaisesti. Selvitykseksi ei tällöin riitä käytönaikainen päästömittaus.
eli täysin katsastus miehestä kiinni, periaatteessa siis voivat hylätä vaikka mistä ei alkuperäisestä kaasarista/moottorin osasta.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
4stroke
Viestit: 185
Liittynyt: 11.2.2004 20:06
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

asia pihvi! kiitän osallistumisesta.
Vastaa Viestiin