Sivu 1/1

Oppaita

Lähetetty: 10.1.2005 21:24
Kirjoittaja Festival
Lada Latinoamérican sivuilta

http://www.ladaamerica.com/asistencia/index.htm

löytyy korjauskuva-albumit satakympeille ja Nivalle, manuaalit 110-sarjalle (uudemmat ja laajemmat kuin suomennetut) ja Nivalle (ja uudelle Samaralle).

Kaikki on tosin espanjaksi…

Lähetetty: 11.1.2005 0:37
Kirjoittaja Misha
Hei, tossa Album 2110:ssa on Axteekkikaasarin läpileikkauskuva.

Onko muuten 16v 110 kone kaksinokkainen, sillä tuossa on sellaisen läpileikkaus?

Lähetetty: 11.1.2005 1:03
Kirjoittaja samarai
hyviä oppaita vaikka ei kieltä osaakaan.

kyllä se 16V kai vaatii jo tilankin takia 2 nokka-akselia. Yhdellä akselilla on hankala järjestää 16:n venttiilin toiminta?

Lähetetty: 11.1.2005 1:31
Kirjoittaja Misha
samarai kirjoitti:kyllä se 16V kai vaatii jo tilankin takia 2 nokka-akselia. Yhdellä akselilla on hankala järjestää 16:n venttiilin toiminta?
En tiedä, mutta mazdalla on ainakin eräs 12 venttiilinen kone jossa on yksi nokka, niin miksei sitten neljä venttiiliä per pytty menisi siinä samassa kuin kolme?

Lähetetty: 11.1.2005 7:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
Misha kirjoitti:Hei, tossa Album 2110:ssa on Axteekkikaasarin läpileikkauskuva.

Onko muuten 16v 110 kone kaksinokkainen, sillä tuossa on sellaisen läpileikkaus?
jep, onhan se 16v kaksinokkainen...

mutta olisko kuitenkin ei-axteekki kaasutin... sillä tossa 110 kaasariversiossa on 21083-1107010-31 kaasutin, eli kuten katittomassa samarassa, mutta puoliautomaattiryypyllä. enpä nyt saanut linkkiä auki.... mutta siis kyseessä lienee tää kaasutin mistä RTJN on puuhaillut osia axtekkiin?

Lähetetty: 11.1.2005 13:29
Kirjoittaja Misha
Lada-Jussi kirjoitti:
Misha kirjoitti:Hei, tossa Album 2110:ssa on Axteekkikaasarin läpileikkauskuva.
mutta siis kyseessä lienee tää kaasutin mistä RTJN on puuhaillut osia axtekkiin?
Ahaa, no tossa ois järkee. Se kyllä näyttää ihan axteekilta.

Lähetetty: 11.1.2005 15:34
Kirjoittaja jasu35
Misha kirjoitti:Hei, tossa Album 2110:ssa on Axteekkikaasarin läpileikkauskuva.

Onko muuten 16v 110 kone kaksinokkainen, sillä tuossa on sellaisen läpileikkaus?

Jep,se on ehta Twin Cam :twisted: ,ei tarvi enää fiiatista koneita ottaa kun on ladalla omakin. :lol:

Lähetetty: 13.1.2005 1:44
Kirjoittaja samarai
niin kyllähän noita tuplanokkia nyt vähä joka vehkeessä, mutta entäs 2 kampiakselia?

Kysynkin tässä knoppina, missä (legendaarisessa) m-pyörässä käytettiin kahta kampuraa koneessa?

Tää pitäs olla helppo "vanhemmille harrastajille", ainakin Vanja pitäs tietää jos se on yhtään tilanteen tasalla. :wink: :lol:

Lähetetty: 13.1.2005 7:35
Kirjoittaja LamaAjanElvis
samarai kirjoitti:niin kyllähän noita tuplanokkia nyt vähä joka vehkeessä, mutta entäs 2 kampiakselia?

Kysynkin tässä knoppina, missä (legendaarisessa) m-pyörässä käytettiin kahta kampuraa koneessa?

Tää pitäs olla helppo "vanhemmille harrastajille", ainakin Vanja pitäs tietää jos se on yhtään tilanteen tasalla. :wink: :lol:
ja onhan sierran doch koneessa kaks nokkaa, mutta vain 8venttiiliä... melkoista nokkien haaskausta... saattas joku jopa nokkiinsa tommosesta ottaa...

Lähetetty: 13.1.2005 9:33
Kirjoittaja Misha
Lancian Fulvian V4 koneessa on kaksi nokkaa, mutta ne käyttävät sylintereiden venttiileitä ristiin.

Lähetetty: 13.1.2005 9:41
Kirjoittaja ,_,/ukka
samarai kirjoitti:niin kyllähän noita tuplanokkia nyt vähä joka vehkeessä, mutta entäs 2 kampiakselia?

Kysynkin tässä knoppina, missä (legendaarisessa) m-pyörässä käytettiin kahta kampuraa koneessa?

Tää pitäs olla helppo "vanhemmille harrastajille", ainakin Vanja pitäs tietää jos se on yhtään tilanteen tasalla. :wink: :lol:
Eikös jossain Arielissa oo? Niillähän oli joku malli jossa mäntiä on kaksi rinnakkain ja kaksi peräkkäin. Oliko tuossa mallissa sitten kaksi kampiakselia?
Ja onhan niitä autojakin jossa on kaksi kampiakselia. Tosin niissä on sitten kaksi konettakin :-) Esim. Rättäristähän on versio missä on edessä ja takana moottori.

,_,/ukka

Lähetetty: 13.1.2005 14:57
Kirjoittaja samarai
Jukalle pisteet :) Kyseessä on juuri Ariel Square Four, jota tehtiin sekä 600 että 1000 kuutioisena. Kampurathan on yhdistetty hammasrattailla toisiinsa. Suomestakin noita löytyy jokunen kpl. Itseltäkin löytyy tallista vanha arska mutta se on 1-pyttynen 600VB eli "tamma".

Ariel Square Four 1000:

http://www.motosolvang.com/bike_windows/1956_ari.html