Oppaita

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Festival
Viestit: 138
Liittynyt: 10.12.2003 20:14
Paikkakunta: Espoo

Oppaita

Viesti Kirjoittaja Festival »

Lada Latinoamérican sivuilta

http://www.ladaamerica.com/asistencia/index.htm

löytyy korjauskuva-albumit satakympeille ja Nivalle, manuaalit 110-sarjalle (uudemmat ja laajemmat kuin suomennetut) ja Nivalle (ja uudelle Samaralle).

Kaikki on tosin espanjaksi…
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Hei, tossa Album 2110:ssa on Axteekkikaasarin läpileikkauskuva.

Onko muuten 16v 110 kone kaksinokkainen, sillä tuossa on sellaisen läpileikkaus?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

hyviä oppaita vaikka ei kieltä osaakaan.

kyllä se 16V kai vaatii jo tilankin takia 2 nokka-akselia. Yhdellä akselilla on hankala järjestää 16:n venttiilin toiminta?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

samarai kirjoitti:kyllä se 16V kai vaatii jo tilankin takia 2 nokka-akselia. Yhdellä akselilla on hankala järjestää 16:n venttiilin toiminta?
En tiedä, mutta mazdalla on ainakin eräs 12 venttiilinen kone jossa on yksi nokka, niin miksei sitten neljä venttiiliä per pytty menisi siinä samassa kuin kolme?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Misha kirjoitti:Hei, tossa Album 2110:ssa on Axteekkikaasarin läpileikkauskuva.

Onko muuten 16v 110 kone kaksinokkainen, sillä tuossa on sellaisen läpileikkaus?
jep, onhan se 16v kaksinokkainen...

mutta olisko kuitenkin ei-axteekki kaasutin... sillä tossa 110 kaasariversiossa on 21083-1107010-31 kaasutin, eli kuten katittomassa samarassa, mutta puoliautomaattiryypyllä. enpä nyt saanut linkkiä auki.... mutta siis kyseessä lienee tää kaasutin mistä RTJN on puuhaillut osia axtekkiin?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Lada-Jussi kirjoitti:
Misha kirjoitti:Hei, tossa Album 2110:ssa on Axteekkikaasarin läpileikkauskuva.
mutta siis kyseessä lienee tää kaasutin mistä RTJN on puuhaillut osia axtekkiin?
Ahaa, no tossa ois järkee. Se kyllä näyttää ihan axteekilta.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Misha kirjoitti:Hei, tossa Album 2110:ssa on Axteekkikaasarin läpileikkauskuva.

Onko muuten 16v 110 kone kaksinokkainen, sillä tuossa on sellaisen läpileikkaus?

Jep,se on ehta Twin Cam :twisted: ,ei tarvi enää fiiatista koneita ottaa kun on ladalla omakin. :lol:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

niin kyllähän noita tuplanokkia nyt vähä joka vehkeessä, mutta entäs 2 kampiakselia?

Kysynkin tässä knoppina, missä (legendaarisessa) m-pyörässä käytettiin kahta kampuraa koneessa?

Tää pitäs olla helppo "vanhemmille harrastajille", ainakin Vanja pitäs tietää jos se on yhtään tilanteen tasalla. :wink: :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

samarai kirjoitti:niin kyllähän noita tuplanokkia nyt vähä joka vehkeessä, mutta entäs 2 kampiakselia?

Kysynkin tässä knoppina, missä (legendaarisessa) m-pyörässä käytettiin kahta kampuraa koneessa?

Tää pitäs olla helppo "vanhemmille harrastajille", ainakin Vanja pitäs tietää jos se on yhtään tilanteen tasalla. :wink: :lol:
ja onhan sierran doch koneessa kaks nokkaa, mutta vain 8venttiiliä... melkoista nokkien haaskausta... saattas joku jopa nokkiinsa tommosesta ottaa...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Lancian Fulvian V4 koneessa on kaksi nokkaa, mutta ne käyttävät sylintereiden venttiileitä ristiin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

samarai kirjoitti:niin kyllähän noita tuplanokkia nyt vähä joka vehkeessä, mutta entäs 2 kampiakselia?

Kysynkin tässä knoppina, missä (legendaarisessa) m-pyörässä käytettiin kahta kampuraa koneessa?

Tää pitäs olla helppo "vanhemmille harrastajille", ainakin Vanja pitäs tietää jos se on yhtään tilanteen tasalla. :wink: :lol:
Eikös jossain Arielissa oo? Niillähän oli joku malli jossa mäntiä on kaksi rinnakkain ja kaksi peräkkäin. Oliko tuossa mallissa sitten kaksi kampiakselia?
Ja onhan niitä autojakin jossa on kaksi kampiakselia. Tosin niissä on sitten kaksi konettakin :-) Esim. Rättäristähän on versio missä on edessä ja takana moottori.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jukalle pisteet :) Kyseessä on juuri Ariel Square Four, jota tehtiin sekä 600 että 1000 kuutioisena. Kampurathan on yhdistetty hammasrattailla toisiinsa. Suomestakin noita löytyy jokunen kpl. Itseltäkin löytyy tallista vanha arska mutta se on 1-pyttynen 600VB eli "tamma".

Ariel Square Four 1000:

http://www.motosolvang.com/bike_windows/1956_ari.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin