Sivu 1/8

Se ei käy,se ei käy,se ei kertakaikkiaan käy

Lähetetty: 10.1.2005 19:40
Kirjoittaja Nonnis
Pinkki kammotus siis :cry: . Torstaina olin lähdössä sillä, se käynnistyi normaalisti, mutta harjatessani lumia se sammui. No koitin startata uudelleen - ei mitään! :shock: Ei ryypyllä eikä ilman. Kipinä tuli, samoin bensaa kaasarille, ja startti pyöritti kevyesti, muttei luvannutkaan.

No aattelin että kyllä se siitä lepäämällä, ja tänään vasta kerkesin kokeilemaan uudestaan - eikä edelleenkään ees yritä :cry: .

Mitä pahaa minä olen tehnyt?? :?

Lähetetty: 10.1.2005 19:50
Kirjoittaja Jaakkima
Mulla teki Rusina lähes saman uuden vuoden jälkeen sunnuntaina kun oli seissyt kaksi päivää. Kipinä tuli, bensaa sai ja pyöri kevyesti startilla. Mulla ei käynnistyny vain ollenkaan, ei edes luvannut. Startti Pilotilla ihan pikkasen lupas, mutta hörähti käyntiin vasta hinaamalla. Saman tien kyllä lähti käyntiin kun kytkimen nosti. Tuon jälkeen ei kyllä ongelmia ole ollutkaan.

Lähetetty: 10.1.2005 20:09
Kirjoittaja KTC
onkahan kertynyt vettä bensaan :?:
onko kauan seissyt :?:

Lähetetty: 10.1.2005 20:12
Kirjoittaja Lada-Jussi
lintu teki saman uudenvuoden yönä toimittuaan hääautona, parin tunnin seisonnan jälkeen pyöritti vain kunnes akku oli ruuvattu tyhjäksi. Hinaamalla lähti käyntiin ja toimi kyllä sen jälkeen. Hieman on käynnistyvyys ollut kankeaa tämän jälkeen, mutta aina on käynnistynyt.

yksi tulpan johto (biltema) oli vähän huonona, se piti kasata uudelleen, mutta tuskin oli siinäkään vika kun kävi kuitenkin ihan kaikilla pytyillä. ehkä nämä hienot talvikelit kondensoi vettä ja pakastelee sitä turhan innokkaasti. olisko crc kova jutttu, sitä jakaja täyteen ja taas sytyttää hienosti???

Lähetetty: 10.1.2005 20:19
Kirjoittaja Nonnis
Jussi, suihkin kyllä aikani kuluksi crc:tä jakajaan, mutta kipinä tosiaan tulee että siitä ei oo kii.

KTC, en usko vettä kauheesti kerenneen kertyä (ellei sitten jo Iittalan Shellillä :roll: ), bensaa oli 3/4 tankkia ainaskin, ja auto oli ehkä muutaman päivän seissy.

Lähetetty: 10.1.2005 20:21
Kirjoittaja markku
Mulla ja sunnuntaina kun olimme lähdössä katsomaan sapokkaan tulvaa menin nappikseni luo ja käänsin avaimesta........EI mitään tapahtunut....ajattelin ei s..tana mikä nyt tuli.Avasin pellin hieroin harmaita hiuksiani....no liikutin akun kenkää ja KAS KAS nappikseni hörähti käyntiin.Seuraavana päivänä marssin robin hood merkkiseen kauppaan ostamaan uudet akun kengät. Asentajana laitoinpaikalleen ja pelaa kuin enkeli. :mrgreen:

Lähetetty: 10.1.2005 21:00
Kirjoittaja veli alexei
Eli pyörittää kunnolla? Onko kipinä varmasti vahva? Onko se kaikilla pytyillä? Onko varma että kaasutin pelaa? kyllä tää on jotain kosteus/kytkentä ongelmia. Vai onkohan järjetön(kärjetön)sytkä sanonut morjens/sen liitoksissa vikaa...

Lähetetty: 10.1.2005 21:32
Kirjoittaja markku
Olikohan tuo letkautus vitsi vai mikä,empä tollona taaskaan oikein tajunnu ?????????!

Lähetetty: 10.1.2005 22:32
Kirjoittaja aioni
Jos se ois kosteus vika tsähköpuolella ni itse löysin avun kuumailmapuhaltimesta..
Meikulla ei kans käynnistyny vaikka kui startilla rallatteli menemään kunnes tulpanjohtojen,virranjakajan kannen, pyörijän ja virtalukon pohjan vaihdon jälkeen kuumailmapuhaltimella hoksasin lämmitellä puolaa ja wot.. siinähän se vika lopulta piileskeli.
Musta ylilyönti viiru siinä tulpan keskiössä oli mikä kosteella kelillä sit rupes johtamaan paremmin.

Lähetetty: 10.1.2005 22:42
Kirjoittaja KTC
mittaa puristukset. meillä koululla oli just saabi missä nelos sylinteriin suoraan sanoen virtas jäähdytin nesteet. puristukset nelospytingis oli kakaramaiset 4baaria kun ne muissa oli 12-14baaria. tarkista vaikka mun mieliksi...

Lähetetty: 11.1.2005 9:49
Kirjoittaja ,_,/ukka
Mulla teki kesällä muutaman kerran samaa. Startilla pyöri, bensaa tuli ja kipinän antoi, siis jos tulppa oli irti. Ei vaan käynnistynyt. Eka pakkaset paljasti vian, akku sökönä. Eli startti vei niin paljo virtaa, että ei jaksanut antaa kipinää. Kun tulpan irrotti, kone pyöri ko. sylinterin kohdalla kevyemmin, startti otti virtaa vähemmän ja kipinä tuli.
Akun vaihdon yhteydessä pienensin myös tulppien kärkiväliä ohjekijan mukaiseksi ja ongelma ei ole kertaakaan enää ilmaantunut.

,_,/ukka

Lähetetty: 11.1.2005 15:08
Kirjoittaja Nonnis
^Jukka, akku on kesällä ostettu.

Pitänee vielä tarkistaa kipinä _kaikilta_ pytyiltä.

Lähetetty: 11.1.2005 15:40
Kirjoittaja Vanja-eno
Nonnis kirjoitti:^Jukka, akku on kesällä ostettu.
Se ei takaa mitään. Mulla tuli tuossa syssyllä omistukseen yks Ameriikan herkku, jossa oli keväällä ostettu aito Biltema akku. Elokuun lopussa ei Foortti halunnu enää käynnistyä. Akku oli sökö. Eli jos sulla on joku paskahalpis akku, niin voi hyvin olla jo morjes näinkin lyhyen ajan sisään.

Lähetetty: 11.1.2005 15:45
Kirjoittaja ,_,/ukka
Nonnis kirjoitti:^Jukka, akku on kesällä ostettu.

Pitänee vielä tarkistaa kipinä _kaikilta_ pytyiltä.
Ei se vanha ollut mullakaan, varaosaliikkeessä oli samanlaisia myynnissä vieläkin, samalla hinnalla kuin mitä omanikin oli maksanut. Harmi ku ei auton mukana tullut akun kuittia :-( Jos niitä tulppia auot, niin säädä kärkiväli ja puhdistele. Ladassa kun ei ole puolan etuvastusta(ainakaan mulla) niin vaatii hyvän akun että jaksaa antaa kunnon kipinän startatessa.

,_,/ukka

Lähetetty: 11.1.2005 17:06
Kirjoittaja Nonnis
Niin mutta kun se akku pyörittää starttia iloisesti jopa lukuisten turhien käynnistysyritysten jälkeen!! Ei se vika siinä voi olla.

Ja KTC, milläs mittaat puristuksia tossa pihassa, eihän toi auto tosta mihkään liiku. Ja tuskin kaikki pytyt tai suurinkaan osa niistä on mennyt yhtäkkiä samaan aikaan kuolemaan? Kyllä sen nyt kolmella pitäisi vielä käydä. Mutta kun se ei edes lupaa.