No niin, tuossa lomalla piti asentaa pikana kärjetön sytytys huonosti toimineen kärjellisen tilalle.
Ja paskat, kaikki himmelit kun oli kiinni, starttasin, vaan ei kipunan kipunaa. Eli "kunnostin" vanhan jakajan.
Puola mitattu, kunnossa. Olavia tulee puolan plus-nastalle. Maadoitukset kunnossa.
Elikkäs, onkos kukaan mittaillut noita ohjauslaatikoita?
En millään jaksaisi ruveta pähkäilemään minkälaisia lukemia pitäisi miltäkin nastalta tulla. Darlingtonit ja muut kytkennät ei juuri nyt jaksa kiinnostaa.
Hämärä muistikuva on kuutosen piuhan maadoittamisesta jolloin pitäisi iskeä kipinää, muistin ollessa hyvä mutta lyhyt en mene kokeilemaan.
Väärinkytkennän mahdollisuuskin on todella pieni, eli puolalle tulevat johdot olivat oikeinpäin.
Kärjettömän ohjausboksin mittaus?
Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta tarkistitko, että onko johtojen liitin boksin (ja jakajan) päästä kunnossa, ei johtoja irti? Täytyy tunnustaa, että itse en asiaa tarkistanut, purin systeemin, vaihdoin kärjellisen takaisin, vein boksin testattavaksi (OK), ennen kuin ymmärsin toisella yrittämällä tarkistaa. Irti oli yks sun toinenkin johto. Boksikin sitten tosin puolen vuorokauden jälkeen pimahti, liekö rikkoutuneella lataussäätimellä ollut osuutta asiaan...
Boksin vioittumista peläten ostin varaboksin hanskalokeroon. Auto on vaihdettu jo toiseen, mutta boksi jäänyt nurkkiin. Luovun kyllä siitä mielelläni. Romuttamoiltakin saanee ainakin kaasarisamaran bokseja, jotka sopivat myös kanttilada kärjettömään sytytykseen.
Varaosaliikkeessä testautin boksin, taksa taisi olla 5e, jota eivät tosin rahastaneet kauniin kesäpäivän vuoksi.
Boksin vioittumista peläten ostin varaboksin hanskalokeroon. Auto on vaihdettu jo toiseen, mutta boksi jäänyt nurkkiin. Luovun kyllä siitä mielelläni. Romuttamoiltakin saanee ainakin kaasarisamaran bokseja, jotka sopivat myös kanttilada kärjettömään sytytykseen.
Varaosaliikkeessä testautin boksin, taksa taisi olla 5e, jota eivät tosin rahastaneet kauniin kesäpäivän vuoksi.
Kyllähän noiden liittimien numerot näkee siitä boksin kyljestä, se ei nyt ollut ongelma. Lähinnä kiinnostaa sisäinen kytkentä.
Tulpanjohdot on hankala saada väärään järjestykseen, kannessa kun lukee selkeästi numerot. Ja kyllähän se kipinä olisi joskus iskenyt, vaikka järjestys olisi väärä ollutkin. Koitettu siis tulppa kiinni ykkösen johdossa, ei missään vaiheessa kipinää.
Kaikki osat ovat uusia, ja ainakin jakajan päässä johdot olivat kiinni. Boksin päätä en tarkastellut suuremmin.
Tulpanjohdot on hankala saada väärään järjestykseen, kannessa kun lukee selkeästi numerot. Ja kyllähän se kipinä olisi joskus iskenyt, vaikka järjestys olisi väärä ollutkin. Koitettu siis tulppa kiinni ykkösen johdossa, ei missään vaiheessa kipinää.
Kaikki osat ovat uusia, ja ainakin jakajan päässä johdot olivat kiinni. Boksin päätä en tarkastellut suuremmin.