Alla olisi tommoinen 1200S-210510 vm 88 ja pihan perällä nököttää 1500S -94 Aztecin kosto.
Minä kun en mistään (autoihin, edes ladoihin liittyvästä) juuri mitään tiedä niin kysytäänpä.
Josko tuon 1500 mokkulan ottaisi ja remppailisi jonkin verran, ja hieman viriäkin voisi pistää niin mitäs sille siis kannattaisi tehdä? Ymmärykseni ja täältä lukemani mukaan vaihtoehtoja on noin kaksi, a) turbo ja b) ei turboa. Näin tollon näkökulmasta turbohan toisi uuden selkeän vikaantumiskohteen? Vai pitäisikö antaa sen isolohkon mädäntyä sinne ja pitäytyä tuossa 1200 myllyssä?
Aikomuksena olisi poistua liikennevaloista sujuvasti muun liikenteen mukana ja hieman lisää ohituskykyä. Eli ihan jokapäiväinen liikennepeli. Kulutusta en paljoa kaipaisi lisää, melkein jopa vähemmän.
Budjettia on hyvin niukalti, mutta lähistöltä löytyy ymmärtääkseni toteutuskykyä, kunhan vaan tietäisin mitä haluan.
Mitä asiantuntijamme aiheeseen osaisivat neuvoa?
Tumpelo tunettaa?
Isolohko 1500
Otat sen 1.5 padan, viet sen osaajille ja kysyt mitä ne siihen osaa tehdä. Ota koko kirjo mitä vapaahengitteiseen osaavat tehdä ja jätä se turbo unholaan.. '88:ssa on jo tiukemmat päästövaatimuksetkin ja taitaa vaatia jo VTT:n mittaukset, että saa leiman. Se maksaa.
Kyllä tuosta 1.5:stä vaparinakin se 100 pollea pitää irti saada jos osaajat oikeasti osaa. Siihen sitten oheen vähän tömäkämpi kaasutin kuin tuo axtec kylkeen kanssa tietysti. No.. mutta laatu maksaa aina ja osat myös. Itse kuitenkin suosisin tuossa tapauksessa sen 1.5 koneen virittämistä turbottomana.

Otat sen 1.5 padan, viet sen osaajille ja kysyt mitä ne siihen osaa tehdä. Ota koko kirjo mitä vapaahengitteiseen osaavat tehdä ja jätä se turbo unholaan.. '88:ssa on jo tiukemmat päästövaatimuksetkin ja taitaa vaatia jo VTT:n mittaukset, että saa leiman. Se maksaa.
Kyllä tuosta 1.5:stä vaparinakin se 100 pollea pitää irti saada jos osaajat oikeasti osaa. Siihen sitten oheen vähän tömäkämpi kaasutin kuin tuo axtec kylkeen kanssa tietysti. No.. mutta laatu maksaa aina ja osat myös. Itse kuitenkin suosisin tuossa tapauksessa sen 1.5 koneen virittämistä turbottomana.
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Isolohkopa hyvinkin
Kun siinä kuulemma on ulkomitoiltaankin isompi lohko kuin 1200:ssa tai ainakin tähän käsitykseen olen tätä aluetta tavaamalla päässyt.
Jup, ja nimenomaan tuon aztekin ajattelin henkilökohtaisesti murjoa vasaralla atomeiksi, on se senverran päänvaivaa teettänyt, siksi tuo toinen runko onkin, ettei tartte sitä hässäkkää siihen.
Että vielä vanhempi koppa pitäisi olla... njoo jos vastaan kävelee etullinen farkku niin sitten pääsis päästöistäkin. Mutta eikös se vapari kuitenkin melko taloudellisestikin asiallisessa ajossa farkkuakin kiikuttaisi?

Jup, ja nimenomaan tuon aztekin ajattelin henkilökohtaisesti murjoa vasaralla atomeiksi, on se senverran päänvaivaa teettänyt, siksi tuo toinen runko onkin, ettei tartte sitä hässäkkää siihen.
Että vielä vanhempi koppa pitäisi olla... njoo jos vastaan kävelee etullinen farkku niin sitten pääsis päästöistäkin. Mutta eikös se vapari kuitenkin melko taloudellisestikin asiallisessa ajossa farkkuakin kiikuttaisi?