arpati kirjoitti:Jos ei nestepaineella lähde niin on aika piukassa

, ei se ilmalla lähde ellei saa tosi tiiviiksi ja riittävästi painetta....
Voisitte vielä kokeilla lämmittää sitä sylinteriä päälipuolelta samalla kun painaa poljinta, pitäis lähtee ellei ole kierremäntä tai hitsattu kiinni

Jep nyt liikkuu ja pelittää , sorvatut laikat ja uudet jarrupalat on paikallaan.
Mutta kyllä oli piukassa, nestepaineella ei lähtenyt lämmittämälläkään, vaan kun laitoin paineen toisinpäin l. 16mm hylsy männän kuppiin ja iso vinka tiukalle painamaan sisäänpäin, lämmitys,vinkaa vielä kiristäen nitkahti vähän.
Tämän operaation jälkeen nestepainekin alkoi liikuttaa mäntää ulospäin, vinkalla sisään CRC:tä tiivisteen välistä kehiin ja liikkuminen parani pikkuhiljaa eikä mitään vuotoja ilmennyt.
Periaatteessa takkajarrujen teho parani yli 50% kun saatiin kaikki 4 mäntää liikkumaan aikaisemman kahden sijaan, no huomenna näkee katsastuksessa jarrupenkissä mitä mittarit näyttää.
Koko tämä remppa alkoi kun piti vain vaihtaa käsijarrun kengät joiden rumpu on siellä jarrulaikan keskellä(niistä oli jarrupinnat irti ja peruutettaessa ne kiilautuivat joskus päällekkäin lukiten toisen takapyörän), mutta näinhän ne rempat pakkaa usein kasvamaan kun vanhojen pelien kanssa askartelee, no ne käsijarrun kengätkin on nyt sitten vaihdettu ja koko takapään jarrusysteemi putsattu ja kuluvat osat vaihdettu/kunnostettu.
Ihan mukava kun voi peruuttaa tarvittaessa kaikki pyörät pyörien( Ironista tässä on se että kyseessä on vanhempi Volvo ja Volvohan tarkoittaa Minä pyörin
Kiitos kaikille vinkeistä, yhdessä olemme tehokkaampia kuin yksilöinä

Siperia opettaa...