teknikal data
teknikal data
lueskelin tuota ladoja käsittelevää tekniikka osastoa (lada info) "ladan klassiset moottorit."
Huomasin siinä moottorien kohdalla että ; "Tähän mennessä moottorista on kehitetty versiot 1,2 litrasta 2,0 litraan asti, mutta periaatteessa vielä varaa pitäisi riittää peräti 2,3 litraan asti. "
olen metsästänyt tietoa ja sitä vähän näillä sivuilla kysellytkin.
ei tule uni ennen kuin selviää mistä lohkosta ja miten tämä 2.3 on tehty. nytpä kysäisinkin tietääkö joku (esim artikkelin kirjoittaja) tarinan taustoja
T: tonttu ainakin jouluna
Huomasin siinä moottorien kohdalla että ; "Tähän mennessä moottorista on kehitetty versiot 1,2 litrasta 2,0 litraan asti, mutta periaatteessa vielä varaa pitäisi riittää peräti 2,3 litraan asti. "
olen metsästänyt tietoa ja sitä vähän näillä sivuilla kysellytkin.
ei tule uni ennen kuin selviää mistä lohkosta ja miten tämä 2.3 on tehty. nytpä kysäisinkin tietääkö joku (esim artikkelin kirjoittaja) tarinan taustoja
T: tonttu ainakin jouluna
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
no käytännössä on tehty 2,0 litrainen, samaisesta lohkosta, tai voitaneen puhua lohkotyypistä sillä onhan lohkoissa esim. korkeuseroa pidempi-iskuisissa malleissa. ton 2,3:n olen jostain joskus lukenut, mutta taitaa olla aika teoreettinen juttu, liekkö koskaan tehty.
lada info lisäksi tietoa 2,0 litran koneesta löytyi mm. http://www.geocities.com/MotorCity/Spee ... z2123.html kone perustuu rakenteellisesti takavetoisen moottoriin mutta sekä iskua että sylinterin halkaisijaa on kasvatettu. tuolla on tuumamitat mutta olikohan 86x84 mm meikäläiset mitat (laskekaan tuolta sivuilta).
lada info lisäksi tietoa 2,0 litran koneesta löytyi mm. http://www.geocities.com/MotorCity/Spee ... z2123.html kone perustuu rakenteellisesti takavetoisen moottoriin mutta sekä iskua että sylinterin halkaisijaa on kasvatettu. tuolla on tuumamitat mutta olikohan 86x84 mm meikäläiset mitat (laskekaan tuolta sivuilta).

joo tuoltahan löytyi kaikkee kivaa tietoa.
laskeskelin et. vaz 21231 (1774cc) olis 80 männällä ja vaz 21233 (1950cc) olis 84,75 männällä ja iskua molemmissa 82,75 eli enemmän kuin näissä "suomi lohkoissa"
sitä tietoa en löytänyt onko vaihdelaatikko muuttunut mutta ilmeisesti sama kuin nivassa ennenkin. eli pitäisi käydä laatokkaan heittämällä.
nyt vaan jos joku saa jostain tietoa mitenkä tollasen lohkon tai moottorin saa tänne suomen puolelle niin sellasen kyllä ostaisin
käyköhän siihen ladan normaalit kannet ja startin ynnä latirit ja muut heebelit. olis siinä ihmettelemistä kun olis kaks tonninen lada.
kiitos tiedoista
itsellä ei olisi ollut aikaa hakea netistä informaatiota

laskeskelin et. vaz 21231 (1774cc) olis 80 männällä ja vaz 21233 (1950cc) olis 84,75 männällä ja iskua molemmissa 82,75 eli enemmän kuin näissä "suomi lohkoissa"
sitä tietoa en löytänyt onko vaihdelaatikko muuttunut mutta ilmeisesti sama kuin nivassa ennenkin. eli pitäisi käydä laatokkaan heittämällä.
nyt vaan jos joku saa jostain tietoa mitenkä tollasen lohkon tai moottorin saa tänne suomen puolelle niin sellasen kyllä ostaisin
käyköhän siihen ladan normaalit kannet ja startin ynnä latirit ja muut heebelit. olis siinä ihmettelemistä kun olis kaks tonninen lada.
kiitos tiedoista

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
no tota 1774:sta saa varmaan venäjältä jostain koska kone on tuotannossa 2130 tyyppisenä eli perus-Nivan tarpeisiin, toi 21231 on lähinnä modifikaatio tohon nykyiseen Chevrolet Nivaan, samoin toi 21233. Mutta tossa on vaan se mutta että tollaiset koneet suunniteltiin uudistettuun Lada Nivaan, mutta kun tuotanto alkoikin yhteistyössä GM:n kanssa ja Chevroletin merkillä niin saattaapi olla ettei noita koneita tule ikinä tuotantoon. Nyt kun lähinnä Chevy Nivaan etsitään sopivia GM moottoreita. Tällä hetkellä siinä käytetään VAZ-2123 eli periaatteessa sama kuin vanhan Nivan monipisteruiskukone (VAZ-21214) ja sen lisäksi Opelin FAM-1 1,8 litran konetta.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
http://www.ladaonline.ru kertoo hinnaksi 1,8i moottorille venäjällä 34,6 tuhatta ruplaa elikkä 1,25 tuhatta USD

34,600 ruplaa on nykyisellä Euro vaihtokurssilla 37,4 jotain 925 Eur.Lada-Jussi kirjoitti:http://www.ladaonline.ru kertoo hinnaksi 1,8i moottorille venäjällä 34,6 tuhatta ruplaa elikkä 1,25 tuhatta USD
Lada rules
kurkkasin tonne ladaonlinen sivuille mut en ymmärtäny mistäänb mitään.
siis se olis jotain 925euroo se kone ja käsittää ymmärtääkseni kaikki oheis heebelit (startti,laturi virranjakaja ynm.) vai miten se on??
mites tää lada online oikeen toimii. lähettävätkö vara osia tännä suomeen vai onko niinettä kun joku käy rajantakana niin vois tuoda jossain pakettiauton loosterissa varaosina suomeen???
siis se olis jotain 925euroo se kone ja käsittää ymmärtääkseni kaikki oheis heebelit (startti,laturi virranjakaja ynm.) vai miten se on??
mites tää lada online oikeen toimii. lähettävätkö vara osia tännä suomeen vai onko niinettä kun joku käy rajantakana niin vois tuoda jossain pakettiauton loosterissa varaosina suomeen???
Jos EUhun tuo yli 150€ edestä tavaraa siitä joutuu maksamaan tullia. Tietenkään kaikki ei jostain pikkusälästä maksa, mut moottori voi olla vähän vaikea selittää tullimiehille....USPi kirjoitti:kurkkasin tonne ladaonlinen sivuille mut en ymmärtäny mistäänb mitään.
siis se olis jotain 925euroo se kone ja käsittää ymmärtääkseni kaikki oheis heebelit (startti,laturi virranjakaja ynm.) vai miten se on??
mites tää lada online oikeen toimii. lähettävätkö vara osia tännä suomeen vai onko niinettä kun joku käy rajantakana niin vois tuoda jossain pakettiauton loosterissa varaosina suomeen???
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Muistaaksen yksi henkilö voi tuoda tullitta 170 Euredestä tavaraa. No kyllä mooottorin voi tuoda mutta täytyy maksaa tullit.Misha kirjoitti:Jos EUhun tuo yli 150€ edestä tavaraa siitä joutuu maksamaan tullia. Tietenkään kaikki ei jostain pikkusälästä maksa, mut moottori voi olla vähän vaikea selittää tullimiehille....USPi kirjoitti:kurkkasin tonne ladaonlinen sivuille mut en ymmärtäny mistäänb mitään.
siis se olis jotain 925euroo se kone ja käsittää ymmärtääkseni kaikki oheis heebelit (startti,laturi virranjakaja ynm.) vai miten se on??
mites tää lada online oikeen toimii. lähettävätkö vara osia tännä suomeen vai onko niinettä kun joku käy rajantakana niin vois tuoda jossain pakettiauton loosterissa varaosina suomeen???
Lada rules
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
toi Ladaonline on lähinnä sellainen info kanava mistä löytyy kaikki Ladaan liittyvät uutiset, hinnat perustuu yhteistyökumppaneiden myymälöiden varastoon, ainakin http://www.niva.ru ja http://www.lada-samara.ru on jotenkin tekemisissä, lisäksi tuolla on Lada Faq ja kaikkee kivaa. kieli voi olla vähän haittana, mut kokeilkaa vaikka noita robotteja.USPi kirjoitti:kurkkasin tonne ladaonlinen sivuille mut en ymmärtäny mistäänb mitään.
siis se olis jotain 925euroo se kone ja käsittää ymmärtääkseni kaikki oheis heebelit (startti,laturi virranjakaja ynm.) vai miten se on??
mites tää lada online oikeen toimii. lähettävätkö vara osia tännä suomeen vai onko niinettä kun joku käy rajantakana niin vois tuoda jossain pakettiauton loosterissa varaosina suomeen???

Temppuhan on viedä rajan yli sinnepäin "ladan moottori" ja tuoda takaisin myös moinenMisha kirjoitti: Jos EUhun tuo yli 150€ edestä tavaraa siitä joutuu maksamaan tullia. Tietenkään kaikki ei jostain pikkusälästä maksa, mut moottori voi olla vähän vaikea selittää tullimiehille....

Vauhdin tae - alamäki
Vanha konsti jonka kaikki tullimiehet tietää. Muista vain mennessä ilmoittaa tullille että motti on takaloosterissa. Ja takaisin tullessa tullimiehet hymyilevät kun naantalin aurinko kun 1200 kuutioisesta onkin tullut 1800 kuutioinen yhdessä yössä. Vai että korjattavana...Stefa kirjoitti:Temppuhan on viedä rajan yli sinnepäin "ladan moottori" ja tuoda takaisin myös moinenMisha kirjoitti: Jos EUhun tuo yli 150€ edestä tavaraa siitä joutuu maksamaan tullia. Tietenkään kaikki ei jostain pikkusälästä maksa, mut moottori voi olla vähän vaikea selittää tullimiehille....Samaan tyyliin kumiveneitä haettu. Sinnepäin jostain ostettu 20€ "kumivene" ja takaisin paksua kumia oleva malli johon käy moottorikin, Molemmat "kumiveneitä" njet problem!


Lada rules
kaikenlaistas sitä on varmaan aikojen saatossa kokeiltu.
taitas olla niin helpompaa jos sais käytettynä tai osina tollasen tuleen niin vois sanoo että ostettiin motin osia 170/nuppi jos olis vaik repsikka mukana. taitaa vaan olla ettei mistään löytyne tollasia pitkä iskusia käytettynä/varaosana
pitäs varmaa opetel tota russiaania vähän et sais lada harrastuksesta enempi irti

taitas olla niin helpompaa jos sais käytettynä tai osina tollasen tuleen niin vois sanoo että ostettiin motin osia 170/nuppi jos olis vaik repsikka mukana. taitaa vaan olla ettei mistään löytyne tollasia pitkä iskusia käytettynä/varaosana
pitäs varmaa opetel tota russiaania vähän et sais lada harrastuksesta enempi irti


- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
litraa - syl.halk - iskupit
2,0 86 mm ja 84 mm
1,8 82 mm ja 84 mm
1,7 82 mm ja 80 mm
1,6 79 mm ja 80 mm
1,5 76 mm ja 80 mm
1,5 76 mm ja 84 mm - Diesel 1,52
1,3 79 mm ja 66 mm
1,2 76 mm ja 66 mm
onkohan toi 86 mm ihan porattu vanhaan muottiin? vaikuttaa aika hurjalta erolta, 1,2 koneesen verrattuna 1 sentti!!! sama sylinterien etäisyys on kuitenkin kaikissa koneissa.
2,0 86 mm ja 84 mm
1,8 82 mm ja 84 mm
1,7 82 mm ja 80 mm
1,6 79 mm ja 80 mm
1,5 76 mm ja 80 mm
1,5 76 mm ja 84 mm - Diesel 1,52
1,3 79 mm ja 66 mm
1,2 76 mm ja 66 mm
onkohan toi 86 mm ihan porattu vanhaan muottiin? vaikuttaa aika hurjalta erolta, 1,2 koneesen verrattuna 1 sentti!!! sama sylinterien etäisyys on kuitenkin kaikissa koneissa.
