Nivassa iski mielenkiintoinen ongelma. Ajovalot nimittäin jää toisinaan päälle, vaikka ne kääntää valokatkaisijasta pois päältä. Siihen sitten yleensä auttaa, kun rämppää katkaisijaa muutaman kerran edestakaisin.
Hitsaakohan siellä releen kärjet kiinni, vai eikö heräte katkea...
Missähän Nivassa sijaitsee valorele?
Valot jää päälle
- NesteHukka
Valot jää päälle
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- veli alexei
- Moderaattori
Itellä o Ladassa nii että valot ei mee päälle vaikka katkaisijaa o painettu. Taitaa olla vaa katkasija vähän vanha ja väsynyt.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Samaa vikaa mulla tai siis mun autolla.
Mulla on 1200 Ässä ja se on viime aikoina alkanut temppuilemaan siten, että valot jäävät päälle vaikka sammuttaa katkaisijasta ja virta ei ole päällä.
Tässä taannoin huomasin kyseisen vian, kun pysäköin Ladani aivan normaalisti ja "sammutin" valot. Onneksi oli kuitenkin sen verran hämärää, että kiinnitin huomiota siihen, että mittarivalot jäivät palamaan. Kävin ulkona tarkistamassa ja siellähän oli vielä parkit päällä, vaikka katkaisija oli 0-asennossa. Tuota kyseistä vikaa on ilmennyt viime aikoina muutamia kertoja. Valot saa onneksi ainakin vielä pois päältä, kun malttaa napsutella katkaisijaa useamman kerran. Tosin nuo valot ovat temppuilleet pitkän aikaa sillälailla, että kun laittaa virrat päälle avaimesta, niin joskus valot syttyvät, vaikka ei vielä ole katkaisijaan koskenutkaan ja joskus eivät.
Siksi kysynkin, että eikö sen valokatkaijan pitäisi toimia seuraavasti:
0-asennossa mitkään valot eivät pala.
1-asennossa parkkivalot ovat päällä.
2-asennossa ajovalot palavat.
(Noista asentotermeistä en ole aivan varma, mutta siinä katkaisijassa on kolme asentoa.)
Kyselin asiasta tutulta ammattimieheltä ja hän oli sitä mieltä, että se on katkaisija, joka siellä temppuilee. Toivottavasti vika ei ole sen kummempi, sillä sitten kyllä alkaa ahdistamaan, jos sinne pitää ruveta joitain johtoja uudestaan vetämään tai jotain.
Tässä taannoin huomasin kyseisen vian, kun pysäköin Ladani aivan normaalisti ja "sammutin" valot. Onneksi oli kuitenkin sen verran hämärää, että kiinnitin huomiota siihen, että mittarivalot jäivät palamaan. Kävin ulkona tarkistamassa ja siellähän oli vielä parkit päällä, vaikka katkaisija oli 0-asennossa. Tuota kyseistä vikaa on ilmennyt viime aikoina muutamia kertoja. Valot saa onneksi ainakin vielä pois päältä, kun malttaa napsutella katkaisijaa useamman kerran. Tosin nuo valot ovat temppuilleet pitkän aikaa sillälailla, että kun laittaa virrat päälle avaimesta, niin joskus valot syttyvät, vaikka ei vielä ole katkaisijaan koskenutkaan ja joskus eivät.
Siksi kysynkin, että eikö sen valokatkaijan pitäisi toimia seuraavasti:
0-asennossa mitkään valot eivät pala.
1-asennossa parkkivalot ovat päällä.
2-asennossa ajovalot palavat.
(Noista asentotermeistä en ole aivan varma, mutta siinä katkaisijassa on kolme asentoa.)
Kyselin asiasta tutulta ammattimieheltä ja hän oli sitä mieltä, että se on katkaisija, joka siellä temppuilee. Toivottavasti vika ei ole sen kummempi, sillä sitten kyllä alkaa ahdistamaan, jos sinne pitää ruveta joitain johtoja uudestaan vetämään tai jotain.

Kylläpä joo. Tuttua ongelmaa. Itu-laatikosta puhuivat mullen kun Delta-autosta kyselin neuvoa. Mulla ongelma sellainen, että kun virta päällä valojen pitäisi syttyä, niin syttyminen on satunnaista.
0= ajovalot (pitkät tai sumuvalo eivät syty kytkimestäkään)
1= parkit
2= ajovalot(ja nyt toimivat pitkät ja sumuvalokin)
Tein kuten neuvottiin ja otin koko valo-ohjarin pois. Onnistumisen ja epäonnistumisen sekä muutaman kynsille saadun rätkäisyn jälkeen valot toimivat nyt tuon listan mukaisesti:
0=ei valoja
1=parkit
2=ajovalot
En tiedä mitä uusi valo-ohjain maksaisi, mutta tekniikka onkin niitä varten jotka eivät itse jaksa.
0= ajovalot (pitkät tai sumuvalo eivät syty kytkimestäkään)
1= parkit
2= ajovalot(ja nyt toimivat pitkät ja sumuvalokin)
Tein kuten neuvottiin ja otin koko valo-ohjarin pois. Onnistumisen ja epäonnistumisen sekä muutaman kynsille saadun rätkäisyn jälkeen valot toimivat nyt tuon listan mukaisesti:
0=ei valoja
1=parkit
2=ajovalot
En tiedä mitä uusi valo-ohjain maksaisi, mutta tekniikka onkin niitä varten jotka eivät itse jaksa.