Sivu 1/2
110:n jarrulevyt
Lähetetty: 29.12.2004 12:07
Kirjoittaja orec
Minulla on 110 STW vm. 00. Ongelmana ovat jarrulevyt, jotka joutuu uusimaan pahimmillaan n. 3 kk välein. Aiemmissa Samaroissani ei ikinä ollut vastaavaa jarrujen tärinää. Onko kenelläkään tähän mitään ratkaisua?
Lähetetty: 29.12.2004 12:38
Kirjoittaja noose01
Kaverilla on -03 110 ja molemmissa määräaikaishuolloissa (20tkm ja 40tkm) on jarrulevyt uusittu delta-auton toimesta. liekö helposti kuluvaa sorttia

Lähetetty: 29.12.2004 20:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt taas sitä hakua päälle, mä olen ainakin pariin kertaan tästä kirjoittanut, vaik kyllä mä jaksan kirjottaa ei siinä mitään...
Hyvinkään Deltan merkkihuollossa sanoivat että levyt pitää sorvata kertaalleen ja sen jälkeen toimiivat, uusien vaihtaminen ei hyödytä vaan alkaa rohisee ja täristää yms. veljellä tuli 30 tkm ajetussa 110:ssä kyseinen ongelma, sorvautuksen jälkeen ei enää ongelmia.
Lähetetty: 29.12.2004 21:15
Kirjoittaja orec
Minulla ne sorvattiin viimeksi, mutta eipä sekään auttanut kuitenkaan kuin muutamamia kuukausia
Lähetetty: 29.12.2004 23:09
Kirjoittaja larssi21074
Aika yleisiä taitaa olla nuo jarrulevyjen ongelmat. Meillä ei o ollu mitää ongelmia etujarruissa, ihme? Autolla sentään ajettu jo yli 40000km, siinä on ne isommat levyt. Kyllähän ne on kokoajan vinkunu ja välillä rohissu mut ei o täristäny ja hyvin on pitäny!
Takajarruissa on ollu enemmän ongelmia. Talvella tahtovat jäätyä jumiin. Siihen auttoi kun pani liimamällit niihin "vedenpoisto" reikiin. Kesäksi on otettu pois. Nyt ne jarrut on alkanu rohista eikä hiljene vaikka ajais käppäri päällä, pitää vissii keväällä avata ja puhistaa. Sinne on tietysti kertyny pölyä ku se ei o päässy pois niistä aukoista.
Mitenköhän ne takarummut pitäis siitä lähtee irti? Samarassa kai lähtee samalla tavalla? Ei oikei takavetosen niksit auta..
Lähetetty: 30.12.2004 0:10
Kirjoittaja samarai
larssi21074 kirjoitti:
Mitenköhän ne takarummut pitäis siitä lähtee irti? Samarassa kai lähtee samalla tavalla? Ei oikei takavetosen niksit auta..
ei muuta kuin nuijaa (vaikka massavasara) rumpuun

Lähetetty: 30.12.2004 16:17
Kirjoittaja Jaska HKI
En tiedä tulisiko edullisemmaksi,jos irroittaisi jarrulevyt,lämmittäisi ne sähköuunissa pariin sataan asteeseen,antaisi jäähtyä ja veisi ne sitten pieneen koneistamoon sorvattavaksi.Lopuksi asennus paikalleen.Omassa 110:ssa jarruongelmilta on kuitenkin säästytty.
Lähetetty: 30.12.2004 23:35
Kirjoittaja R-J
No näitä jarruongelmia satakympeissä on kyllä ollut, jutuista päätellen. Itsellä ei ole ongelmia ollut, satunnaista kitinää lukuunottamatta.
Lähetetty: 8.1.2005 19:35
Kirjoittaja mikubra
Kyllä jarruongelmaa on piisannu. Omaan 110 on vaihdettu jarrulevyt 15 000 välein. Tuskinpa alkavat Järvenpään Delta-Autossa mitään vanhoja koneistamaan. Lyövät aina uudet kiinni ja lasku sen mukainen.
Lähetetty: 13.4.2005 6:46
Kirjoittaja KALERVO 1963

Jo on kumma ettei jarrulevyt kestä minun 110 mittarissa on 44000 KM en ole huomannu mitään häikkää jarrulevyissä,tosin kaupunki ajoa on kyllä melko vähän. LADA 1600 SL ajoin 130000 KM jarrulevyille ei tarvinnu tehdä mitään.ONKO LAATU HUONONTUNUT:
Lähetetty: 13.4.2005 15:36
Kirjoittaja 2000farkku
Helppo huolto on renkaanvaihdon yhteydessä,sorvata levyt paikallaaan
ollessa.kone pyörimään toinen pyörä ilmaan ja vaihe päälle.jarrupalat
poi ja metalliviilalla oikaisu.viimeistely hiomapaperilla,ruosteet pois teräsharjalla.aikaa menee n.10min./levy.saman voi myös tehdä taka-
rummuille kiinittämällä sen etupyörään.tulee kuin uusi.
Lähetetty: 13.4.2005 21:11
Kirjoittaja Lada110
Mulla sorvattu ja toimii hyvin!!!! Levyjä vaihtaessa aina pitää napapinta putsata hyvin ettei jää ruostetta väliin!!!!!
Lähetetty: 13.4.2005 22:29
Kirjoittaja Ronkoteus
No voi pyhä Sylvi !
Heittäkää alkuperäisillä jarrupaloilla vesilintua, SEN jälkeen kun
olette ostanut laadukkaat Samaran tarvikeosat ja
porannu niihin kulumavaroittimen reijät alkuperäisen mukaan.
Ei alkaa täristään enää, ei kitisemistä.
Aamen
Lähetetty: 14.4.2005 7:46
Kirjoittaja pressa
ronkotus on nyt aivan väärillä jäljillä
jarrupalat ei vaikuta levyjen vääntymiseen ainoastaan vinkumiseen
oletteko muuten miten sisäänajaneet levyt
ohjeissahan sanotaan että ensimmäisen tuhannen aikana ei saisi tehdä voimakkaita jarrutuksia eikä ajaa lätäkköihin eikä päästää pesuvettä
Lähetetty: 14.4.2005 7:59
Kirjoittaja Lada110
Ihan ajoin normaalisti sisään...... nutta silti meni... mittarissa oli n.10tkm kun alkoi täristää koko ajan ajossa.....