110:n jarrulevyt
110:n jarrulevyt
Minulla on 110 STW vm. 00. Ongelmana ovat jarrulevyt, jotka joutuu uusimaan pahimmillaan n. 3 kk välein. Aiemmissa Samaroissani ei ikinä ollut vastaavaa jarrujen tärinää. Onko kenelläkään tähän mitään ratkaisua?
- Lada-Jussi
nyt taas sitä hakua päälle, mä olen ainakin pariin kertaan tästä kirjoittanut, vaik kyllä mä jaksan kirjottaa ei siinä mitään...
Hyvinkään Deltan merkkihuollossa sanoivat että levyt pitää sorvata kertaalleen ja sen jälkeen toimiivat, uusien vaihtaminen ei hyödytä vaan alkaa rohisee ja täristää yms. veljellä tuli 30 tkm ajetussa 110:ssä kyseinen ongelma, sorvautuksen jälkeen ei enää ongelmia.
Hyvinkään Deltan merkkihuollossa sanoivat että levyt pitää sorvata kertaalleen ja sen jälkeen toimiivat, uusien vaihtaminen ei hyödytä vaan alkaa rohisee ja täristää yms. veljellä tuli 30 tkm ajetussa 110:ssä kyseinen ongelma, sorvautuksen jälkeen ei enää ongelmia.

- larssi21074
Aika yleisiä taitaa olla nuo jarrulevyjen ongelmat. Meillä ei o ollu mitää ongelmia etujarruissa, ihme? Autolla sentään ajettu jo yli 40000km, siinä on ne isommat levyt. Kyllähän ne on kokoajan vinkunu ja välillä rohissu mut ei o täristäny ja hyvin on pitäny!
Takajarruissa on ollu enemmän ongelmia. Talvella tahtovat jäätyä jumiin. Siihen auttoi kun pani liimamällit niihin "vedenpoisto" reikiin. Kesäksi on otettu pois. Nyt ne jarrut on alkanu rohista eikä hiljene vaikka ajais käppäri päällä, pitää vissii keväällä avata ja puhistaa. Sinne on tietysti kertyny pölyä ku se ei o päässy pois niistä aukoista.
Mitenköhän ne takarummut pitäis siitä lähtee irti? Samarassa kai lähtee samalla tavalla? Ei oikei takavetosen niksit auta..
Takajarruissa on ollu enemmän ongelmia. Talvella tahtovat jäätyä jumiin. Siihen auttoi kun pani liimamällit niihin "vedenpoisto" reikiin. Kesäksi on otettu pois. Nyt ne jarrut on alkanu rohista eikä hiljene vaikka ajais käppäri päällä, pitää vissii keväällä avata ja puhistaa. Sinne on tietysti kertyny pölyä ku se ei o päässy pois niistä aukoista.
Mitenköhän ne takarummut pitäis siitä lähtee irti? Samarassa kai lähtee samalla tavalla? Ei oikei takavetosen niksit auta..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
-
Helppo huolto on renkaanvaihdon yhteydessä,sorvata levyt paikallaaan
ollessa.kone pyörimään toinen pyörä ilmaan ja vaihe päälle.jarrupalat
poi ja metalliviilalla oikaisu.viimeistely hiomapaperilla,ruosteet pois teräsharjalla.aikaa menee n.10min./levy.saman voi myös tehdä taka-
rummuille kiinittämällä sen etupyörään.tulee kuin uusi.
ollessa.kone pyörimään toinen pyörä ilmaan ja vaihe päälle.jarrupalat
poi ja metalliviilalla oikaisu.viimeistely hiomapaperilla,ruosteet pois teräsharjalla.aikaa menee n.10min./levy.saman voi myös tehdä taka-
rummuille kiinittämällä sen etupyörään.tulee kuin uusi.
Mulla sorvattu ja toimii hyvin!!!! Levyjä vaihtaessa aina pitää napapinta putsata hyvin ettei jää ruostetta väliin!!!!!
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Ihan ajoin normaalisti sisään...... nutta silti meni... mittarissa oli n.10tkm kun alkoi täristää koko ajan ajossa.....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~