oisko kellään hyvää vinkkiä miten sais 2105 etulokarin irti siististi ku tuli joulun kunniaks käytettyä isä papan lada ojan puolella... myös uus ja halpa etulokari kiinnostas.......... no ei sen puoleen kävi äitikin kahtoos samaran etu kulmalla joulukkuusta eli pelti työt ei lopu ihan heti.
Kyllä ne on ihan pultiella kiinni. Konepelti auki ja lokarin pultit auki (4...5kpl) edestä on kiinni aika usein myös joten ehkä joudut ottamaan lampun ja/tai maski pois. Alhalta on kiinni pyörän takaa (helmakotelon etuosa) Ne kun otat auki niin eiköhän irtoa. Sitten vaan sivusuuntavalon johdot irti. Nämä on siis yleiset ohjeet. GURUt osaa kertoa tarkemmin.
Tuota... Toi 2105 etulokari on pistehitsattu kiinni. Ja todella monesta kohtaa. Mielestäni ainut järkeva systeemi on porata noi pisteet auki (näyvät pieninä painaumina maalauksessa) ja lopulta rälläköidä loput auki.
Takaisin sen uuden likasiiven voi hitsata niistä samoista reijistä mitä syntyy porattaessa (siis alapuolelta).
RTJN65 kirjoitti:Tuota... Toi 2105 etulokari on pistehitsattu kiinni. Ja todella monesta kohtaa. Mielestäni ainut järkeva systeemi on porata noi pisteet auki (näyvät pieninä painaumina maalauksessa) ja lopulta rälläköidä loput auki.
Takaisin sen uuden likasiiven voi hitsata niistä samoista reijistä mitä syntyy porattaessa (siis alapuolelta).
voi hitsi että on järkevästi tehty kiinnitys... miks ei se vois olla pulteilla... täytyy kyllä ajaa varovasti ettei joudu koskaan vaihtamaan niitä lokareita.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
RTJN65 kirjoitti:Tuota... Toi 2105 etulokari on pistehitsattu kiinni. Ja todella monesta kohtaa. Mielestäni ainut järkeva systeemi on porata noi pisteet auki (näyvät pieninä painaumina maalauksessa) ja lopulta rälläköidä loput auki.
Takaisin sen uuden likasiiven voi hitsata niistä samoista reijistä mitä syntyy porattaessa (siis alapuolelta).
voi hitsi että on järkevästi tehty kiinnitys... miks ei se vois olla pulteilla... täytyy kyllä ajaa varovasti ettei joudu koskaan vaihtamaan niitä lokareita.
Siis kyllä valtaosa autoista on noin pistehitsattu. Joskus ammoisina aikoina oli autoja joissa oli pulteilla. Tai no ei se ihan vuodesta ole kiinni mutta suht harvinaista on että on pulteilla.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
RTJN65 kirjoitti:Tuota... Toi 2105 etulokari on pistehitsattu kiinni. Ja todella monesta kohtaa. Mielestäni ainut järkeva systeemi on porata noi pisteet auki (näyvät pieninä painaumina maalauksessa) ja lopulta rälläköidä loput auki.
Takaisin sen uuden likasiiven voi hitsata niistä samoista reijistä mitä syntyy porattaessa (siis alapuolelta).
voi hitsi että on järkevästi tehty kiinnitys... miks ei se vois olla pulteilla... täytyy kyllä ajaa varovasti ettei joudu koskaan vaihtamaan niitä lokareita.
Siis kyllä valtaosa autoista on noin pistehitsattu. Joskus ammoisina aikoina oli autoja joissa oli pulteilla. Tai no ei se ihan vuodesta ole kiinni mutta suht harvinaista on että on pulteilla.
No no noh!Missäs autoissa ne lokarit on hitsattu?Ladat,Mersut... Taitaa nykyisin lähes kaikissa olla pulttiliitoksilla ( niinkuin aikaisemminkin).
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Toveri Sladimir kirjoitti:No no noh!Missäs autoissa ne lokarit on hitsattu?Ladat,Mersut... Taitaa nykyisin lähes kaikissa olla pulttiliitoksilla ( niinkuin aikaisemminkin).
Nykyäänhän autoissa on etulokarit kaiken lisäks muovia. Ainakin kaikissa relluissa on.
Sinäänsä järkevää, varsinkin Pariisin liikenteen tuntien.
LamaAjanElvis kirjoitti:
voi hitsi että on järkevästi tehty kiinnitys... miks ei se vois olla pulteilla... täytyy kyllä ajaa varovasti ettei joudu koskaan vaihtamaan niitä lokareita.
Siis kyllä valtaosa autoista on noin pistehitsattu. Joskus ammoisina aikoina oli autoja joissa oli pulteilla. Tai no ei se ihan vuodesta ole kiinni mutta suht harvinaista on että on pulteilla.
No no noh!Missäs autoissa ne lokarit on hitsattu?Ladat,Mersut... Taitaa nykyisin lähes kaikissa olla pulttiliitoksilla ( niinkuin aikaisemminkin).
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
RTJN65 kirjoitti:Tuota... Toi 2105 etulokari on pistehitsattu kiinni. Ja todella monesta kohtaa. Mielestäni ainut järkeva systeemi on porata noi pisteet auki (näyvät pieninä painaumina maalauksessa) ja lopulta rälläköidä loput auki.
Takaisin sen uuden likasiiven voi hitsata niistä samoista reijistä mitä syntyy porattaessa (siis alapuolelta).
Noin kai se on tehtäväkin. Lisäyksenä sen verran, että ainakin Biltema myy käyttökelpoista (omasta mielestäni) erikoisporanterää noiden pistehitsien aukiporaamiseen. Muutama pistehitsi on sillä irronnut vaivatta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
RTJN65 kirjoitti:Tuota... Toi 2105 etulokari on pistehitsattu kiinni. Ja todella monesta kohtaa. Mielestäni ainut järkeva systeemi on porata noi pisteet auki (näyvät pieninä painaumina maalauksessa) ja lopulta rälläköidä loput auki.
Takaisin sen uuden likasiiven voi hitsata niistä samoista reijistä mitä syntyy porattaessa (siis alapuolelta).
Noin kai se on tehtäväkin. Lisäyksenä sen verran, että ainakin Biltema myy käyttökelpoista (omasta mielestäni) erikoisporanterää noiden pistehitsien aukiporaamiseen. Muutama pistehitsi on sillä irronnut vaivatta.
Mutta taittiin tuollainen juuri todistaa romuksi. Siis juuri em. tuote ja juuri sama tarkoitus. Auto vaan oli nappis kombi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
RTJN65 kirjoitti:Tuota... Toi 2105 etulokari on pistehitsattu kiinni. Ja todella monesta kohtaa. Mielestäni ainut järkeva systeemi on porata noi pisteet auki (näyvät pieninä painaumina maalauksessa) ja lopulta rälläköidä loput auki.
Takaisin sen uuden likasiiven voi hitsata niistä samoista reijistä mitä syntyy porattaessa (siis alapuolelta).
Noin kai se on tehtäväkin. Lisäyksenä sen verran, että ainakin Biltema myy käyttökelpoista (omasta mielestäni) erikoisporanterää noiden pistehitsien aukiporaamiseen. Muutama pistehitsi on sillä irronnut vaivatta.
Mutta taittiin tuollainen juuri todistaa romuksi. Siis juuri em. tuote ja juuri sama tarkoitus. Auto vaan oli nappis kombi.
Aijaa?, no kyllä mä ainakin olen sillä "todistettavasti" pistehitsejä auki saanut Auto on vaan ollut Samara (etupään peltiosien irrotuksia).
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Itse olen poraillut seuraavasti: Ensin lyön pistepuikolla ja vasaralla pienen kuopan hitsauspisteen kohdalle. Sitten joku 4mm pora jolla läpireikä. Sitten toisella noin 13mm porailee sen verran että hitsauskohta katoaa.
veli alexei kirjoitti:Siis kyllä valtaosa autoista on noin pistehitsattu. Joskus ammoisina aikoina oli autoja joissa oli pulteilla. Tai no ei se ihan vuodesta ole kiinni mutta suht harvinaista on että on pulteilla.
No japseissa on kyllä pulteilla nuo lokasuojat kiinni. Ja en ite kyllä tähän hätään muita muista kuin ladan missä on hitsaamalla nuo kiinni...