ensimmäiset kuusi VAZ-2101 (Lada 1200) autoa valmistui 19.4.1970 myöhemmin syksyllä tuotanto pääsi todelliseen vauhtiin. Vuoteen 1984 asti perusmalli valmistui peräti 2 702 657 kpl.
VAZ-2103 (Lada 1500S) tuli tuotantoon 1972. Ladan 1500 mallin korvasi uusi 1,5 litrainen VAZ-2107 (Lada 2107) vuonna 1982. Suomessa uutta "ässää" myytiin 2107 mallinimellä ja 90-luvulla myös nimellä 1500 SL.
1980 tuli uusi korimalli VAZ-2105 jonka perusmallissa oli 1,3 litran moottori, seuraavan vuoden aikana tuli tuotantoon muunnokset VAZ-21051 ja VAZ-21053 eli suomalaisittain Lada 1200S ja Lada 1500S. 1994 jäi pienemmät moottorit pois tuotannosta ja VAZ-21053 jäi tehtaan perusversioksi ja on edelleen tuotannossa. Tänä syksynä autoon tuli Euro-2 normin mukainen moottori monipisteruiskulla ja katalysaattorilla, uudistuksen jälkeen mallimerkintä VAZ-21053-20. Suomessa tämä uusi 1500S niminen ajopeli oli ensin myynnissä vain vuonna 1983 ja palasi myöhemmin myyntiin korvaten malliston halvimman 1200 S:n ja päivitettynä viisivaihteisella voimansiirrolla, 1992 lähtien kaikissa autoissa sähköisesti ohjattu kaasutin eli Axtec systeemi.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ok, myönnetään että osan tiedoista joutuu tarkistamaan muilta sivuilta, kukaan ei ole täydellinen
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)