Ziliä etsin mutta ei löytynyt, tai yksi löytyikin mutta oli jo myyty. No, Multialla kerrottiin tutun tutun tutulla olevan Uralin, mikä ei ulkonäöllisesti niin hieno omaan silmään ole mutta ainahan voi käydä katsomassa. Ei ollut edes oikein tarkkaa tietoa onko omistaja luopumassakaan siitä.
Bensakanisterin kanssa käytiin sitä kesäkuussa kaverien kanssa katsomassa ja ihan asialliseltahan se näytti, jonkin verran sillä ajettiinkin peltoa ympäri. Jotain toiminta ja -osapuutteita tietty oli. Hinta oli kohtuullinen joten tuli luvattua se ostaa.
No sitten päästäänkin siihen, että ite oli mentävä autokouluun kun ei enää B-kortti riitä mutta eipä autokaan ole vielä siinä kunnossa että sen voisi ajamalla siirtääkään. Myyjän pihalla saa kuitenkin käydä korjailemassa.
Valot toimii ja moottorikin mutta kaasuvivusto jumittaa. Bensapumppukin on rikki ja mopon tankilla ei kovin pitkää siirtymää tehdä

Sen verran jarruja tuli jo rassattua, että toisen piirin jarrupääsylinteri vuoti. Luulin, että on helppo homma vaihtaa mutta pitikin purkaa koko paineilmatehostin auki. Mikä kyllä oli ihan hyvä, kun oli sinnekin päässyt sitä jarrunestettä ja ruostetöhkää. Polonezin jälkeen mukavan yksinkertaista vaan avata pultteja ja niihin pääsee helposti käsiksikin.
Jarrupääsylinterissä oli joku vikavalo-anturi mitä lähdin siirtämään uuteen pääsylinteriin mutta sehän olikin ihan väärällä nousulla oleva anturi ja väkisin väännetty paikalleen niin eihän sitä nyt uuteen sylinteriin viitsinyt laittaa. Siinä tulikin ensimmäinen ongelma löytää M14x1 tulppa tilalle, kun ei tähän hätään oikeata anturiakaan ole. Ehkä pitää joku puutappi väliaikaisesti laittaa kun mun mielestä tuo on paineettomalla puolella.
Huoltovihkossa lukee, että jarrutehostin korjattu Lohtajan leirillä, eli onko siellä anturi hukkunut ja korvattu jollain Ladan anturilla.

Näitä Uraleja ei mun tietääkseni ole yhtään edes rekisteröity, että en tiedä onko edes mahdollistakaan mutta se selviää sitten joskus.