Takahelman ruoste - hitsaus?
Takahelman ruoste - hitsaus?
Huomasin, että ladasta (1200L) on takahelman alaosa ruostunut puhki. Sitten katsoin motonetistä, että uusi takapelti maksaisi yli satasen, eli sen ostaminen ei kauheasti kiinnosta. Tuli mieleen, että onkohan tuollaista mahdollista hitsata (tarvitsisi varmaan jonkun aika taitavan peltisepon että saisi muotoonkin sen?) vai onko vain ostettava se varaosapelti hampaita kiristellen ja opintolainaa nostaen? Ja tulisikohan se hitsauttaminen yhtään halvemmaksi kuin koko pellin uusiminen?
0,7 pelliä saapi pari neliötä alta kahdenkympin
Siitä riittää moneen helmaan...
Pitäisi kai se uusi pellikin hitsauttaa paikalleen l. tulee siitäkin työkustannuksia
Veikkaisin paikkauksen tulevan kokonaiskustannuksiltaan edullisemmaksi,
eipä siinä kovin kaksinen "pläkkäri" tarvii olla että tuollaisen paikan helmaan vääntelee.

Siitä riittää moneen helmaan...
Pitäisi kai se uusi pellikin hitsauttaa paikalleen l. tulee siitäkin työkustannuksia

Veikkaisin paikkauksen tulevan kokonaiskustannuksiltaan edullisemmaksi,
eipä siinä kovin kaksinen "pläkkäri" tarvii olla että tuollaisen paikan helmaan vääntelee.
Siperia opettaa...
pelliseppä
Kannatan valmista palaa... osaavakin vaihtaa sen helpommin... vaikka osais niin aina siinä menee oma aikansa naputella oikean muotoinen paikka.... varsinkin siis jos on kyse kaarevista pinnoista. Toisaalta jos sulla on ns rotta lada niin ei väliä muodoilla. Yleensä jos sulla on reikä jossain (pelleissä autossa) niin sen reiän vierestä noin 2cm pelli on myös vaihto kunnosssa... toki oli aika hintavan kuuloinen pala... luulis että tolla hintaa tulee koko taka kylki kun jopa 124 mersun etu lokari maksaa vain 55 €.
0.7 Mitäs halvatun paperinohutta työ käytätten. itte olen kolvannut kyllä 1mm paksua ja ihan hyvin se taipuu ja jäi vissiin väliin että minkä kokoinen reikä se on ja ota huomioon että se pitää sitten maalata.
pieniin reikiin mistä nyt pikkurilli mahtuu niin voisi toimia ihan se että jyrsii reunat puhtaiksi maalaa ja paklaa ei tarvi kolvata eikä ruostu sen helpommin kuin vähän huonommin hiottu hitsi sauma.
pieniin reikiin mistä nyt pikkurilli mahtuu niin voisi toimia ihan se että jyrsii reunat puhtaiksi maalaa ja paklaa ei tarvi kolvata eikä ruostu sen helpommin kuin vähän huonommin hiottu hitsi sauma.
Ruoste hitsaus
Ei se ole kummonen homma,ensin leikkaat pehmenneet pellit pois niin paljon.Että tulee kova terve pelti vastaan,sitten leikkaat 0,7pellistä uuden samankokosen palan. Sen jälkeen autosta reijän ympäriltä hyvin puhdistaa puhtaalle pellille,ja uusi pelli sovittaa paikoilleen.Ja hitsaus lankakoneela,ei tarvitse vetää koko matkalle saumaa.Vaan sopivin välein pisteillä kiinni,ei ole sen vaikeampaa jos osaa sulattaa lankaa.Vaatii tietenkin että omistaa lankakoneen peltisakset ja pinen kulmahiomakoneen,tai lainaa jojtakin tutulta.Kannattee opetella itse tekeen tällaisia pikku hommia,säästää omaa pörssiä.
Hmm.. Ehkä kiinnostavimmalta kuulosti käynti itä- tai etelänaapurissa.. Se yli satasen osa käsittää siis tosiaan koko takaosan. Ilmeisesti pelkkää helmaa ei saa erillisenä osana. Auto ei kyllä ole mikään kauneuskilpailuyksilö, eli sinänsä se suora pelti ei haitanne. Rikkoontuukohan jokin laki jos ensihätään leikkaan siitä ruosteet irti ja laitan jonkun suojamaalin pellin reunaan, ettei se ruostuminen enää tuosta etenisi?
Kuivaa paikkaa ei löydy, mikä kyllä vaikeuttaa koko touhua entisestään.
Kuivaa paikkaa ei löydy, mikä kyllä vaikeuttaa koko touhua entisestään.
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna