Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto
Lähetetty: 11.5.2021 22:55
Oma Uaz-kuume nousi uusiin lukemiin tässä talven ja kevään aikana, kun huutokaupoissa niitä vähän väliä oli.
Itseä tosin vain kiinnostavat nämä pakettiautomallit, ja sellaisia sitten jäin odottelemaan josko vielä joskus sopivan hintainen löytyisi.
Vielä kun Lada-Jussin piha-Uaz on rikki niin ei oikein päässyt missään Uazilla ajelemaan, joten sekin lisäsi intoa hankkia oma.
Hetkeksi ehdin jo luovuttaa etsimästä näitä, kun eipä tämä minulle millään tavoin järkevä hankinta ollut. Mutta tietty sitä tuli kavereille mainittua niin monesti että Uaz kiinnostaa, joten sitten kun sellainen taas löytyi niin ei sitä voinut perääntyäkään.
Nytkin vielä suunnitelmat auki, että mitä tälle tekee. Ei nyt ihan heti sentään myyntiin ole menossa.
Olisin saattanut vielä perääntyä muuten mutta, kun auto oli valmiiksi jo kilvissä, joskin ei katsastettu aikoihin.
Ladaritarin kanssa haettiin auto Pohjanmaalta 8.5.2021. Ajamalla hakeminen se mukavin tapa olisi ollut, mutta kauan seisseenä ja jarruttomana se ei ollut vaihtoehto.
Hakupäivän päätteeksi pihassa vähän ajeltiin ja todettiin, ettei nyt ihan huonojakaan kauppoja tullut tehtyä.
Jarrujen lisäksi pissapoika ja sivuvilkkujen toimimattomuus ainoita katsastusta haittaavia vikoja, joskin eipä sitä ole ehtinyt vielä sen enempää tutkiakkaan, ja 10v vanhat bensat tankissa niin käy vähän huonosti.
Joko moottorista tai vaihdelatikosta on tullut öljyt kytkimeen pitkän seisonnan aikana, kun olikohan niin, että näissä ei ole oikeita stefoja vaan jotain narumyttyjä, joten kytkin luistaa nelosvaihteella kiihdyttäessä. Kytkinkopan suojapellin sai helposti irti, joten vauhtipyörää pääsi hieman altapäin pesemäänkin jarrukliinerillä ja luistaminen väheni huomattavasti.
Moottorin ja kytkimen vaihdon jälkeen ei juurikaan näy kilometrejä tulleen, joten kytkimessä kyllä pintaa luulisi olevan.
Auto on Savon Prikaatissa palvellut ja 11.5.2005 myyty huutokaupassa, jonka jälkeen muutaman kerran katsastettu, kunnes on jäänyt seisomaan.
Itse olen kolmas siviiliomistaja. Kilometrejä mittarissa 22916km, Eli vähemmän kuin mitä Vestassa oli ostohetkellä.
Jos näitä oikein valittavaksi asti olisi myynnissä, niin jonkun siviilimallin olisin halunnut, kun en mikään militariaharrastaja ole, joten tämä armeijaväritys ei ihan omaan mieleen ole. Mutta eipä viitsi armeijahistoriaakaan ainakaan samantien lähteä tuhoamaan uudelleen maalaamisella, kun eipä näitä Suomen armeijan Uazeja enää lisääkään maailmaan tule.
Tavaratilaan kyllä jotain muutoksia teen, mutta sekin on hieman auki, että tulenko laittamaan kaksi istuinta sinne vaiko en.
Toisaalta tykkäisin maksimoida tavarankuljetustilan, mutta kaksi lisäpenkkiä ei olisi pahitteeksi, jotta mahtuisi useampi ihminen kyytiin.
Toisaalta haluaisin pitää tähän sijoitetun rahamäärän pienenä ja mopo karkaa samantien lapasesta, jos jotain katsastuksen läpäiseviä lisäpenkkejä lähden tähän etsimään.
Teinpä siten pienen plussalistan mitä täytyy vilkaista sitten, kun alkaa kaduttaa ostos.
+oli ostettava nyt, kun bensa ei maksa vielä ihan kahta euroa litralta
+combi säilyy parempana, kun on toinenkin auto, jolla ajella huonoilla teillä.
+vanhat pakettiautot on nättejä, ja nyt sellainen sitten on hankittu
+kestää taivasallasäilytyksen
+harvoin tarjolla ja aina vaan käyvät kalliimmiksi ostaa
Itseä tosin vain kiinnostavat nämä pakettiautomallit, ja sellaisia sitten jäin odottelemaan josko vielä joskus sopivan hintainen löytyisi.
Vielä kun Lada-Jussin piha-Uaz on rikki niin ei oikein päässyt missään Uazilla ajelemaan, joten sekin lisäsi intoa hankkia oma.
Hetkeksi ehdin jo luovuttaa etsimästä näitä, kun eipä tämä minulle millään tavoin järkevä hankinta ollut. Mutta tietty sitä tuli kavereille mainittua niin monesti että Uaz kiinnostaa, joten sitten kun sellainen taas löytyi niin ei sitä voinut perääntyäkään.
Nytkin vielä suunnitelmat auki, että mitä tälle tekee. Ei nyt ihan heti sentään myyntiin ole menossa.
Olisin saattanut vielä perääntyä muuten mutta, kun auto oli valmiiksi jo kilvissä, joskin ei katsastettu aikoihin.
Ladaritarin kanssa haettiin auto Pohjanmaalta 8.5.2021. Ajamalla hakeminen se mukavin tapa olisi ollut, mutta kauan seisseenä ja jarruttomana se ei ollut vaihtoehto.
Hakupäivän päätteeksi pihassa vähän ajeltiin ja todettiin, ettei nyt ihan huonojakaan kauppoja tullut tehtyä.
Jarrujen lisäksi pissapoika ja sivuvilkkujen toimimattomuus ainoita katsastusta haittaavia vikoja, joskin eipä sitä ole ehtinyt vielä sen enempää tutkiakkaan, ja 10v vanhat bensat tankissa niin käy vähän huonosti.
Joko moottorista tai vaihdelatikosta on tullut öljyt kytkimeen pitkän seisonnan aikana, kun olikohan niin, että näissä ei ole oikeita stefoja vaan jotain narumyttyjä, joten kytkin luistaa nelosvaihteella kiihdyttäessä. Kytkinkopan suojapellin sai helposti irti, joten vauhtipyörää pääsi hieman altapäin pesemäänkin jarrukliinerillä ja luistaminen väheni huomattavasti.
Moottorin ja kytkimen vaihdon jälkeen ei juurikaan näy kilometrejä tulleen, joten kytkimessä kyllä pintaa luulisi olevan.
Auto on Savon Prikaatissa palvellut ja 11.5.2005 myyty huutokaupassa, jonka jälkeen muutaman kerran katsastettu, kunnes on jäänyt seisomaan.
Itse olen kolmas siviiliomistaja. Kilometrejä mittarissa 22916km, Eli vähemmän kuin mitä Vestassa oli ostohetkellä.
Jos näitä oikein valittavaksi asti olisi myynnissä, niin jonkun siviilimallin olisin halunnut, kun en mikään militariaharrastaja ole, joten tämä armeijaväritys ei ihan omaan mieleen ole. Mutta eipä viitsi armeijahistoriaakaan ainakaan samantien lähteä tuhoamaan uudelleen maalaamisella, kun eipä näitä Suomen armeijan Uazeja enää lisääkään maailmaan tule.
Tavaratilaan kyllä jotain muutoksia teen, mutta sekin on hieman auki, että tulenko laittamaan kaksi istuinta sinne vaiko en.
Toisaalta tykkäisin maksimoida tavarankuljetustilan, mutta kaksi lisäpenkkiä ei olisi pahitteeksi, jotta mahtuisi useampi ihminen kyytiin.
Toisaalta haluaisin pitää tähän sijoitetun rahamäärän pienenä ja mopo karkaa samantien lapasesta, jos jotain katsastuksen läpäiseviä lisäpenkkejä lähden tähän etsimään.
Teinpä siten pienen plussalistan mitä täytyy vilkaista sitten, kun alkaa kaduttaa ostos.
+oli ostettava nyt, kun bensa ei maksa vielä ihan kahta euroa litralta
+combi säilyy parempana, kun on toinenkin auto, jolla ajella huonoilla teillä.
+vanhat pakettiautot on nättejä, ja nyt sellainen sitten on hankittu
+kestää taivasallasäilytyksen
+harvoin tarjolla ja aina vaan käyvät kalliimmiksi ostaa