Sivu 1/2

Leipurin ihmevirityksiä. HICLONE

Lähetetty: 30.11.2004 12:12
Kirjoittaja Sergy
Olis mielenkiintoista saada tietää mitä ihmiset ovat mieltä tosta leipurin välineestä, joka parantaa kuulema tehoja. No on se kyllä totta että iilmanvirtaus on aikamoinen asia. Mutta se et tekis vaan mieli tietää mitkä on mielipiteet. http://www.hicloneqld.com/ Tossa sen leipurin kotiosoite.

Lähetetty: 30.11.2004 13:11
Kirjoittaja uZu
Hiclones special fins create a swirling effect, this optimises flow through the air intake system and improves fuel-air mixing to allow near-complete combustion. Just think of how nature produces its most efficient flow rates, invert a bottle or empty the sink and nature will show you how Hiclone works.
Jännä vertaus. Laitetaanpa pullon pohjan paikalle ilmansuodatin niin pyörre taitaapi olla aika olematon.

Minun järkeni mukaan ilma virtaisi parhaiten kun se kulkee suorinta reittiä. En siis suostu noin helpolla uskomaan, että enemmän ilmaa menisi koneeseen tuon avulla. Bensa-ilma -seos saattaisi parantua. Kai se on mahdollista että jo sillä saa nuo jossakin mainitut pari hevosta vanhempiin isoihin jenkkimyllyihin.

Joku voisi pistää tilaukseen ja kertoa kuinka Lada kulki ennen ja jälkeen. :)

Lähetetty: 30.11.2004 13:58
Kirjoittaja R-J
Paljon tuolla ainakin luvataan. Viistoista prossaa lisää tehoa, kakskytä prossaa pienempi kulutus. Kyllä tuossa itua saattais ollakin, paha vaan mennä tarkemmin sanomaan, kun ei ole mikään tekniikan ihmelapsi. Uskottavammalta tuo nyt kuitenkin tuntuu, kuin jotkut Ostos-TV-vermeet. Vaan siihenpä nyt ei toisaalta paljoa tarvita.

Lähetetty: 30.11.2004 16:49
Kirjoittaja micco
Jos tuo tosiaan noin hyvä laite on niin miksi sitten autoissa ei jo tehtaalta lähtiessä ole moista härveliä???
Mulle ainakin pitäisi maksaa tuo 160 taalaa ennen kuin suostuisin asentamaan kyseisen häkkyrän autooni.

Lähetetty: 30.11.2004 18:06
Kirjoittaja TinkeR
Spinneri-lehdessä oli joissain numeroissa muistaakseni testattu tollasta pariinkin autoon ja teho oli jonkun verran noussut.

Samassa testissä oli kans joku maadotusjohtosarja ja sit joku muu viriosa jota en nyt muista joilla myös saatiin jonkun verran tehoja lisää.

Voisin kattoa tarkemmin jos löydän kyseisen lehden.

Lähetetty: 1.12.2004 10:26
Kirjoittaja pressa
eli kyseessä on tuo vanha propelli hässäkkä
sysyteemi perustuu siihen että imuilma pistää propellin pyörimään ja kun kaasua hieman päästetään niin propellin massan johdosta se pienen ajan ahtaa ilmaa
eli oikein tarkoissa mittauksissa pystytään todistamaan tehon nousua muutaman sekunin ajan
esim vaihteen vaihdon yhteydessä on pieni tehon lisäys kun kaasu päästetään hetkeksi ylös
tosin polttoainekulutus kasvaa sillä yli 99% ajasta propelli haittaa ilman virtausta

mutta onhan nuo kaikki gt tuning yms, teini pornolehdet täynnä naitä kaikkia kommervenkkejä joilla korollan tehot nousee jopa 1hv:n

hyvää joulun odotusta t. mika

Lähetetty: 1.12.2004 11:23
Kirjoittaja Pavlovits
Onhan näitä erilaisia bensansäästö- ja tehonlisäysvempaimia aikojen myötä nähty jos jonkinlaisia. Yhtään sellasita en ole kuitenkaan nähnyt tai kuullut, joka olisi tehnyt sen mitä lupaa, poikkeuksena nämä nigeralaiskirjeet, jotka kyllä lähettävät ne miljoonat.

Lähetetty: 1.12.2004 17:06
Kirjoittaja Mualari-Man
Perskutti. Ompa hurja tehon lisäys... Saman tehon saa kun poistaa autostaan kaikki romut. Bonuksena tulee vielä bensan säästökin.

Lähetetty: 6.12.2004 9:35
Kirjoittaja R-J
Näinpä. Toimivampi ja (vielä) halvempi vaihtoehto.

Lähetetty: 6.12.2004 11:00
Kirjoittaja Jaska HKI
Entäs tuo öljynsuodattimen päätyyn :idea: kiinnitettävä super magneetti.Käy kaikkiin malleihin.Lisää auton jälleenmyyntiarvoa :lol: .Tekee moottorista lähes ikuisen.Maksaa jotain 100€.Pysäytää moottorissa kiertävän rautatahnan suodatimen päätyyn :shock: .Rautatahna jos suodattimen päätyn avaa on niin hienojakoista,että silmällä sitä ei tietenkään huomaa :twisted:

Lähetetty: 6.12.2004 11:25
Kirjoittaja R-J
Lisää auton jälleenmyyntiarvoa (Jaska HKI kirjoitti). Tuokin vielä. :roll:

Lähetetty: 6.12.2004 14:51
Kirjoittaja NesteHukka
80-luvulla oli bensan säästämiseen vaikka minkälaisia härpättimiä. Niitä jossakin autolehdessä sitten testattiin. Yksi oli joku "de-ionisaattori", joka pistettiin bensaletkun väliin ja sitten muka bensaa meni vähemmän... Saattoi tietysti mennäkin kun tuo kuristi virtausta ja aiheutti potentiaalisen moottorivaurion riskin.

Noista ihmevehkeistä ei ollut mihinkään, mutta autolehden toimituksen samaan vertailuun kehittämä "säästömussukka" sitten auttoi. Kyseinen patentti oli joku möykky, joka laitettiin kaasupolkimen alle...

Lähetetty: 6.12.2004 15:25
Kirjoittaja LamaAjanElvis
yks tyyppi oli 1200L ladastaan leikannut peltisaksilla sen kaasupolkimen alla olevan mokkulan pois. nyt menee poljin syvempään, kiertää ja kulkee vähän paremmin.

Lähetetty: 6.12.2004 16:04
Kirjoittaja R-J
Eikä maksa paljon... 8)

Lähetetty: 6.12.2004 16:34
Kirjoittaja NesteHukka
LamaAjanElvis kirjoitti:yks tyyppi oli 1200L ladastaan leikannut peltisaksilla sen kaasupolkimen alla olevan mokkulan pois. nyt menee poljin syvempään, kiertää ja kulkee vähän paremmin.
Saman efektin olisi saanut aikaan säätämällä kaasuvivuston oikein 8)

Tulipa mieleen peltoauto Ladamme joskus 80-luvun lopulla. Siitä meni nimittäin kaasuvivun se viimeinen vipu, mihin nämä nivelosat liittyy, juuresta poikki. Oli siinä miettimistä, että millä saadaan kaasu taas toimimaan, kun kyseisen vipuhässäkän vaihtaminen ei näyttänyt olevan mitenkään mahdollista siirtämättä konetta paikaltaan, tai jopa nostamatta sitä pois.
Ratkaisu oli paalinarua kaasarilta ventiilikopan yli sinne kaasupolkimen kohdalle, missä on palautusjousta varten lirpake. Toimi kyllä muuten, mutta kaasupoljinta piti NOSTAA painamisen sijaan :lol: Lisäksi narua piti välillä kiristää. Taisimme sitten lopulta saatua sen hitsattua kuntoon.