Pitäs varmaan kohta uusia vesipumppu 1200L ja tiedustelisin vähän työohjeita?
Onko jotain ongelma kohtia tai muuta mitä on hyvä tietää ennenkun rupee pumppua uusimaan?
Vesipumppu 1200L
Helppo homma, meni varmaan 20minuuttia omaan 2105:n vaihdettaessa.
Hihna pois, laturin kiinnitysrauta irti pumpusta, pumpun kiinnityspultit irti, pumppu irti.
Tiivistepinnan putsaus ja uusi pumppu tiivisteineen sisään. Hihnapyörän siirto vanhasta ja loput romut takaisin paikoilleen.
Ainoana erona sinulla taitaa olla flekti siinä samassa paketissa, kun 2105 se on sähköinen. En osaa hankaloittaako se millään lailla.
Niin ja ei saa unohtaa pakkasnestettä
Hihna pois, laturin kiinnitysrauta irti pumpusta, pumpun kiinnityspultit irti, pumppu irti.
Tiivistepinnan putsaus ja uusi pumppu tiivisteineen sisään. Hihnapyörän siirto vanhasta ja loput romut takaisin paikoilleen.
Ainoana erona sinulla taitaa olla flekti siinä samassa paketissa, kun 2105 se on sähköinen. En osaa hankaloittaako se millään lailla.
Niin ja ei saa unohtaa pakkasnestettä

Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Juu se tai kolmella pultilla olla kolmella pultilla kiinni se jäähdyttimen tuuletin... Ei yleensä oo kovin tiukalla. Eli ei mitään isompia ongelmia siinä vesipumpun vaihdossa pitäis olla...
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Flekti tulee suoraan hihnapyörän päälle ja on kiinni samoilla ruuveilla kuin hihnapyöräkin. Ruuvit ovat luonnollisesti vähän pidemmät kuin flektittömässä mallissa joten flektin irrottaminen ja varsinkin paikalleenlaitto on huomattavasti inhimillisempi urakka kun ottaa suosiolla jäähdyttimen ensin pois. Vesipumpun ja syylärin välissä on aika ahdasta askarrella, joten ruuvinreikien kohdistaminen ja ruuvien pujottelu vaatii näppäriä sormia ja rautaisia hermoja.
Kumpiakaan minulla ei ole ja vaihdettuani vesipumpun omaan Ladaani syylärin ollessa paikallaan päätin että seuraavalla kerralla syyläri lähtee ensimmäisenä.
Vanhasta pumpusta täytyy laittaa uuteen myös laturin kiristysraudan pinnapultti. Pinnapultin kierteitä ei pidä tärvellä pihdeillä vääntämällä vaan irrotus on kätevin suorittaa kiertämällä mutteri paikoilleen (ei aivan pohjaan) ja lukitsemalla se toisella mutterilla, jonka voi lainata vaikka laturista. Sen jälkeen se lähtee kiertämällä alempaa mutteria auki. 
Kumpiakaan minulla ei ole ja vaihdettuani vesipumpun omaan Ladaani syylärin ollessa paikallaan päätin että seuraavalla kerralla syyläri lähtee ensimmäisenä.



Oukkidoukki!
Pitää vielä tarkkailla jäähdytysnesteen häviämis vauhtia jos vielä lisääntyy niin pitää tehdä painekoe ja tutkia mistä vuotaa.
Vesipumpulta on ainakin joskus jäljistä päätellen pissiny ja syylärissakin vihreitä valumajälkiä näkyy.
Onneksi ostin vuosi sitten 20€ uuden syylärin
Mutta jos ei tosta pahene niin kovaa ajoa, pitäähän ladan nyt vähän öljyä ja jäähdytysnestettä viedäkkin.
Pitää vielä tarkkailla jäähdytysnesteen häviämis vauhtia jos vielä lisääntyy niin pitää tehdä painekoe ja tutkia mistä vuotaa.
Vesipumpulta on ainakin joskus jäljistä päätellen pissiny ja syylärissakin vihreitä valumajälkiä näkyy.
Onneksi ostin vuosi sitten 20€ uuden syylärin

Mutta jos ei tosta pahene niin kovaa ajoa, pitäähän ladan nyt vähän öljyä ja jäähdytysnestettä viedäkkin.
Tyylillä ei taidolla!