Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ladalla ja "normaaliautolla" ajelun erottaa siitä, että jos normaaliautossa syttyy varoitusvalo kojetauluun, nousee kylmä hiki pintaan, auto ajetaan pientareelle ja vaivaa ryhdytään katsastamaan.
Kun Samarassa syttyy alhaisen jäähdytysnesteen merkkivalo, ajo jatkuu - kyseessä on luultavimmin kosketushäiriö tai joku muu venäläisen sähköinsinöörin jekku.
Yllätykseni olikin siis suuri, kun pari-kolme viikkoa valoa katseltuani LISÄSIN JÄÄHDYTYSNESTETTÄ, ja valo ei enää pala. Kaikkea sitä oppii.
Joo mun Samara on kanssa sellanen, että siinä säännöllisesti syttyy toi jäähdytysnesteen varotusvalo palamaan. Lisää nestettä vaan ja se sammuu. En tiedä kyllä mihin se neste sieltä aina katoaa pikkuhiljaa. Jarrujen varotusvalo on sellanen, että se syttyy palamaan, kun on kostea keli. Jarrut on tarkastettukin eikä niissä mitään vikaa ole, ainut syy varotusvalon palamiseen on keli. Siis ei toivottuja kelejä on vesi- ja räntäsateet, mutta eihän ne ole kivoja muutenkaan.
mulla onkin semmonen lada, tai sen oikea takavalo, että kun poliisisetä pysäytti ja sanoi ettei toinen takavaloni pala, sanoin hänelle että viitsitkö lyödä siihen niin se syttyy
No poliisi katsoi oudosti, mutta meni kuitenkin ja löi, tuli takaisin ja sanoi: Kyllähän sen pitäisi kokoajan palaa, mutta eihän siinä muuta kun hyvää matkaa
säkää...
mulla ei pala ku bensavalo
vissii jotain kosketushäröö tjn emt
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
Ei noi kummittelevat varotusvalot pelkästään Ladan ongelma oo. Fiatit ja Ivecot on ihan surullisen kuuluisia noista. Upouudessakaan Ivecossa (Stralis/Eurocargo) ei kannata hämmästyä vaikka kojelaudassa palaisi joulupukin kuva. Tai kun se herjaa öljyn puutetta, saa veivata hytin ylös todetakseen että öljyä on. Varoitusvaloja tehostavat raivostuttavat piippaukset. Huutomerkki palaa aina jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen, ja samoin ilmajousien merkkivalo herjaa hyvän aikaa vaikka perä olisikin jo laskettu ajoasentoon.
Työkaveri kertoi ajaneensa Straliksen Kokemäelle, ja koko matkan se herjasi öljyä olevan liian vähän. Asia tarkistettiin, ja öljyä oli sopivasti. Auto pestiin, jonka jälkeen startattua jonkin aikaa kaikki varoitusvalot vilkkuivat vuoron perään kuin hedelmäpeli. Sitten jatkettaessa turkuun Stralis herjasi öljyä olevan liikaa. Sammutus ja uudelleen käynnistys niin kaikki oli taas kunnossa.
Sen sijaan Ladassa valot ovat kummitelleet ihan aiheesta, tosin check engine valosta nyt ei voi tietää mitä se haluaa.
Sitä minä kyllä ihmettelen, että kun painaa lujaa jarruja, syttyy punainen stop- ja jarrun varotusvalo palamaan eikä se sammu ennen kuin sammuttaa koko auton. Miksi se sellaista tekee, kun jarruissa ei ole mitään vikaa? Autolla voi kyllä silti ajaa normaalisti ja on ajettukin punaiset valot palaen kymmeniä kilometrejä. Voikohan siitä olla jotain haittaa?
Mulla ei toi jarrunesteenvarotusvalo ei ole vilkkunut muuta kun aiheesta. Sillon meinaan neste katos ja vuosi rumpuun. Ei kiva.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Nonnis kirjoitti:Ei noi kummittelevat varotusvalot pelkästään Ladan ongelma oo. Fiatit ja Ivecot on ihan surullisen kuuluisia noista. Upouudessakaan Ivecossa (Stralis/Eurocargo) ei kannata hämmästyä vaikka kojelaudassa palaisi joulupukin kuva. Tai kun se herjaa öljyn puutetta, saa veivata hytin ylös todetakseen että öljyä on. Varoitusvaloja tehostavat raivostuttavat piippaukset. Huutomerkki palaa aina jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen, ja samoin ilmajousien merkkivalo herjaa hyvän aikaa vaikka perä olisikin jo laskettu ajoasentoon.
Työkaveri kertoi ajaneensa Straliksen Kokemäelle, ja koko matkan se herjasi öljyä olevan liian vähän. Asia tarkistettiin, ja öljyä oli sopivasti. Auto pestiin, jonka jälkeen startattua jonkin aikaa kaikki varoitusvalot vilkkuivat vuoron perään kuin hedelmäpeli. Sitten jatkettaessa turkuun Stralis herjasi öljyä olevan liikaa. Sammutus ja uudelleen käynnistys niin kaikki oli taas kunnossa.
Sen sijaan Ladassa valot ovat kummitelleet ihan aiheesta, tosin check engine valosta nyt ei voi tietää mitä se haluaa.
Kaverilla vilkkui myöskin öljynpaine valo vaikka öljyä oli oikea määrä, sitten valo rupesi palamaan kokoajan, kaveri luuli että taas se temppuilee ja ajoi hetken aikaa niin leikkas kiinnni. Silloin olkin tosi kysymyksessä ja öljy oli loppunut jostain syystä... näin siis Ladassa
samaroissa tuntuu olevan ihan tyypillistä että jarruneste valot ja muutkin vilkkuu vähän turhan herkästi, itellä kaasutin versiossa palaa aina noi jarruvarovalot vaikka kuikapaljon on nestettä (eli maximissa) ruiskussa taas ei palakaan. Riffan Samarassa pitäisi palaa myös loppuun kuluneiden jarrupalojen merkkivalo silloin voisi kuvitella jarrutuksen vaikuttavan siihen että jarruneste pinta laskee jarrutuksessa, mutta ilmeisesti palat ei kai ole lopussa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ei se mitään... sukulaisen 2002 mallin Volvo fh12 vai mikälie kummiski rekassa ilmajousitettu hytti oli pompottanut siihen malliin että hinkannut noin 10cm pakun johtonipun uloimpien johtojen kuoret puhki.... tämähän johti siihen että kaikki mahdolliset vika koodit kompuutterin näytölle ja rekka pysähty siihen.... no siihen jäi peräkärry ja matka lähimpään volvohuoltoon alkoi kenkuru kyyrillä....(volvolle) 40km. siellä aikansa ihmettelyn jälkeen vika löytyi yöllä ja erkkaria kehiin.... (3h jälkeen) No hesalaiset sai eineksensä myöhäs ja jakoautojen aikataulut meni ketuiksi ja runkolinjan/t aikataulut ketuiksi kun volvoon vaihdettiin päivä uusia johtoja.... ETTÄ HELPOLLA PÄÄSIT