Kesällä matka-ajossa meni parhaimmillaan 7,5 sataselle, yleensä 8 ja jotain. Kaupungissa paljon enemmän, >10l/100 km. Eli taitaa olla se 9 ja risat keskimäärin.
Kesällä matka ajossa menee 7,5 l näin talvisaikaan ehkä 10-12. Paljon se on ajotavasta kiinni. Enpä yleensä moottoritielläkään aja kun 100-120 km/h joten taidan olla se teiden tukko...
eikös ole aika sama mikä kone on kyseessä, aikalailla yhtä paljon ne takapotkut kuluttaa, oli sitten 1,2 tai 1,6, ehkä 1,7i eri sarjassa, vaik ei kai siinäkään suurta eroa, suuremmat erot saadaan ajotavalla.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ei alle kympin sadalla sitten tunnu oikeen millään menevän.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Lada-Jussi kirjoitti:eikös ole aika sama mikä kone on kyseessä, aikalailla yhtä paljon ne takapotkut kuluttaa, oli sitten 1,2 tai 1,6, ehkä 1,7i eri sarjassa, vaik ei kai siinäkään suurta eroa, suuremmat erot saadaan ajotavalla.
Juu, mä huomasin kans SLarpan ja nappiksen kans, että yhtä kovia juoppoja. Oletin iivaria hieman kohtuullisemmax , mut ei sitte ookaan?
Periaatteessa (ja käytännössäkin) äkkiseltään kyllä luulisi, että ruisku vaikuttaisi polttoaineen kulutukseen positiivisesti, ottaen huomioon, että takapotkujen kaasarisysteemit ovat toisinaan toiminnaltaan aika suurpiirteisiä.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Parhaimmillaan on 1500 kattipaska päässyt 7,7 litraan seka-ajossa, tosin se "kaupunki"ajo meinas sillon Jämsänjokilaaksoo, nyt oon ajanu Tampereella ja motarilla eikä kaasujalkakaan enää oo niin varovainen, joten menee tonne 10:n pintaan seka-ajossa.
Mulla nappikset aikanaan vei kohtuurytmisessä sekalaisessa ajossa pyöreät kahdeksan litraa; jos joutui/innostui polkemaan, niin reilusti enemmän. Kuten myös pelkässä kiivasrytmisessä taajama-ajossa. Näillä nykyetuvedoilla (satakympit) voi päästä jopa alle kuuden litran. Ainakin joskus.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Aikanaan tuli seurattua tätä asiaa melko tarkasti, kirjasin reilun 100000 km matkalta jokaisen tankkauksen muistiin. Keskiarvoksi tuli muistaakseni 8,65 l/100 km. Pienin arvo oli alle 7 l/100 km (Kesällä ajoin tarkoituksella pitkän matkan max 90 km/h, kokeilin miten pienellä pääsee.) Suurin arvo talvella oli reilu 12 l/100 km. Kyseessäoli siis 86-mallinen 1600 Sl.