Sivu 1/2
Nitrot
Lähetetty: 28.11.2004 22:05
Kirjoittaja Lada ukko

Kun puhuvat noista Nitro-vehkeistä, niin mitä siellä pullossa itseasiassa on
Käsittääkseni kyseessä on jonkinlainen piristys-ruiske tarvittaessa, mutta ihan katulailliset ne ei taida olla

( Laki räjähteistä...)
"Katu-uskottavuus" ehkä tosin paranisi
Kertokaahan "Vanhalle" millaisia systeemejä ne oikein on
ps. Ei Vanha tyhmä oo vaik on vähä-älynen...
Lähetetty: 28.11.2004 22:34
Kirjoittaja Turbiini
Eiköhän nitrokoneilla tarkoiteta nitrometaanilla käyviä moottoreita (10%metanolia ja 90%dynamiittia) kyllähän ne topfuel vehkeet hienosti kulkee parhaimmat yli 8000hepan turvin mutta on konekin vaihtokunnossa 400metrin ajon jälkeen, joku kuski joskus haastattelussa sanoi että 90% varmuudella vähintään 1/8 sylinteristä on sammuksissa ennen maalia.
Mutta jos kysymys oli ilokaasu vehkeistä niin se on typen ja hapen yhdiste N2O, ei siis palava aine mutta hapen turvin pystytään polttamaan enemmän pensaa, typpi taas rauhoittaa palamista ettei kone nakuta itseään heti hajalle kuten puhtaalla hapella kävisi.
Lähetetty: 28.11.2004 22:51
Kirjoittaja Lada ukko
Niin nitroista ne puhuu, en tiedä sitten mitä ne pullot sisältää mutta onhan niitä Suomessakin myynnissä eri automerkkeihin sekä eri systeemeihin (ruiskuihin, turboihin jne...).
En minä noista Dragstereista vai mitä ne on vaan "dormaaleihin" autoihin käypäsistä systeemeistä olisin kiinnostunut
Jaa paljas happi käyttää liian kuumana, sitä minäkin olin tuumaillut...
Saattais pahvi olla kovilla ja vähän muutkin paikat

Lähetetty: 29.11.2004 8:30
Kirjoittaja ahne
Ei Ei. Sekotatte nyt Nitrometaanin Nitroclyseroliin. Jälkimmäistä on dynamiitissa ja ensimmäinen sekoittuu metanoliin.
Kyllä se hapettimena taitaa toimia nitrometaani siinä seoksessa. Kulutus hieman pomppaa tommosella 90/10 seoksella kun vaan 10% on itse polttoainetta...
Aivan kuin olisin kuulut Nitro sanaa käytettävän joskus ilokaasu laitteistakin.
Lähetetty: 29.11.2004 13:46
Kirjoittaja micco
Lähetetty: 29.11.2004 13:53
Kirjoittaja USPi
avaampa sanaisen arkkuni minäkin aiheesta.
nitroista puhuttaessa puhutaan myös nitrous oxide systeemeistä. toinen nimitys nos (ilokaasut)
pulloissa on n2o eli typpeä ja happea. sitä ruiskuttamalla koneeseen lisä bensiinin kera saadaan palamis prosessia kiihdytettyä huimasti.
käytetään yleisesti jenkkilän puolella. ja taitavat sielläkin olla laittomat mutta suomessa ainakin ERITTÄIN KIELLETTYJÄ.
pullot saavat olla autoissa mutta letkut oltava irti. (käytetään katu kiihdytys autoissa)
esimerkiksi tosta osoitteesta löytyy jotain kaluja.
http://www.holley.com/nosnitrous/index.html
Lähetetty: 29.11.2004 14:23
Kirjoittaja Lada ukko
[quote="USPi"]avaampa sanaisen arkkuni minäkin aiheesta.
nitroista puhuttaessa puhutaan myös nitrous oxide systeemeistä. toinen nimitys nos (ilokaasut)

No niin alkoihan sieltä löytyä eli NOS näitä minä hainkin...
Eli jos kaasun johtaa kuskin happinaamariin niin tulee iloiseksi,kivut häviävät jne...( Tosin jotain pientä kouristelua saattaa esiintyä

)
Mutta kun se johdetaan kaasuttimeen tai ruiskuun lisäpolttoaineen kera niin palaminen tehostuu ja saadaan vähän lisäpotkua...
Tietty edelliset "kytkennät" yhdistäen saavutettaisiin monta etua samalla putelilla...
Täytyypä pirauttaa Agaan ja kysellä kaasun hintoja ( Ihan vaan muuten enhän minä nyt Daadaahan tuollaisia kun kerta ovat laittomiakin
Tosin täällä maalla nyt on vähän niin sun näin noiden pykälien kanssa...
Kun vaan pysyis paketti kasassa

Lähetetty: 29.11.2004 16:19
Kirjoittaja USPi
Lähetetty: 29.11.2004 17:23
Kirjoittaja Jaska HKI
Kyllähän moni vanha vaari ottaa nitron kun lähtee jäätynyttä Ladaa kinoksesta veivaamaan.

.
Lähetetty: 29.11.2004 22:40
Kirjoittaja veli alexei
Ja Lada Pravdassahan tämä "köyhän miehen ilokaasu" jo on käsitelty. Eli: pissapojan letku + starttipilot. Halvempi, nopeempi, parempi.
Lähetetty: 1.12.2004 12:50
Kirjoittaja Hellraiser
mulla oli toi köyhän miehen ilokaasu systeemi... oli kyllä heleVETIN köyhän miehen kaasut. Kiekasee varmaan omalla peräsuoli kaasullakin paremmin. Ellei se sitten johtunut väärästä pilotista...onko niissä eroja vaikuttaen ko asiaan? Vai oliko se koko homma vitsi? siltä se ainakin vaikutti kun kokeilin... mopoissa kuulemma toimii, tiiä sit sitäkään...
Lähetetty: 12.12.2004 0:48
Kirjoittaja lada 1500s
Lähetetty: 12.12.2004 13:07
Kirjoittaja Hellraiser
joo ota ihan rauhallisesti... start pilottii kaasariin ajon aikana niin pistää selän penkkii ja naaman vääntää takalasiin!
Jätätät kaikki kaupungin tuning äijjjät!!!
Lähetetty: 12.12.2004 13:19
Kirjoittaja nivailija
Hellraiser kirjoitti:joo ota ihan rauhallisesti... start pilottii kaasariin ajon aikana niin pistää selän penkkii ja naaman vääntää takalasiin!
Jätätät kaikki kaupungin tuning äijjjät!!!
Mulla meni vähän ohi... Selitätkö vähän tarkemmin. Mua kiinnostaa kaikki nopee ja halpa tuuninki.
Lähetetty: 12.12.2004 15:06
Kirjoittaja LamaAjanElvis
ei kannata ruveta mitään pilottia sinne koneeseen syöttämään jos ei aijo/osaa sitä koneremppaa joka viikko tehä.