Pinnoitetut nastarenkaat

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Pinnoitetut nastarenkaat

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Mitä hyvää ja huonoa on pinnoitetussa nastarenkaassa täysin uuteen renkaaseen verrattuna? Onko esim. mahdollista, että pinnoite vain yht'äkkiä irtoaa ajaessa? Kertokaa kokemuksenne ja opinne minulle pinnoitetuista nastarenkaista. :D
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

yleensä niissä poikkeuksetta "heittoa" enemmän ja joutuu laittamaan painoja aikalailla. Kyllä kai ne henkilöautossa menee mutta esim. raskampaan pakettiautoon en ainakaan suosittele pinnattuja renkaita, itseltä ei ole lähtenyt kyllä yhdestäkään pinta irti mutta rungot on räjähtänyt "vanhuuttaan ennen aikojaan".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Yllä niiden pinnattujen laatu nykyään on aika hyvä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Mutta luuletteko Nivan sietävän pinnoitettuja renkaita? Se ei ainakaan ole kovin raskas maasturiksi. Toivotaan et alexei on oikeassa laadun suhteen. :?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Ässä uusiorenkaiden rungot on ainakin kuvattu ja
rungot on keski-euroopasta kotoisin. Saa varmaan takuun ellei ole nyt ihan just muuttunut. Ne on varmaan hyvä vaihtoehto.
:idea:
Espanjalaisvalmisteisia saa varmaan edullisemmin mutta
niiden laadusta ei ole takeita.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Näissä on hyviä ja huonoja. Onollut sellaisia, joista ei huomaa mitään eroja uuteen, ja sellainenkin tapaus, ett pinta irtosi. Siinä sain kyllä uuden pinnoitetun tilalle. Kyllä kai suurin todennnäköinen vika on epätasapaino, Mutta lyijyllähän se hoituu.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Ässä uusiorenkaat on hyväkshavaittuja. Itsellä on Fiatin alla 205/50 -15 ässät
Michelin Pilot kuviolla (siis kesärenkaat), ja on kestäneet ja toimineet yli odotusten.
Ässiä uskallan suositella. http://www.assarengas.fi/
Nivassa oli ostaessani Eko Turbo (kammottava nimi!) merkkiset pinnatut talvirenkaat, joista on nastat nypitty, ja kun niissä on vielä hyvin pintaa, niin enpä ole vaihtanut. Kyllä nekin ovat kestäneet, mutta ovat sisärenkaalla, ja mystisesti on kahdesta renkaasta mennyt kertaalleen sisärengas. Rengasliikkeessä eivät löytäneet kuitenkaan mitään terävää renkaan sisältä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Nimenomaan raskas kalustohan pinnattuja erityisesti käyttää, kun on noi kuorma-auton pyörät niin kalliita. No, etuakselilla kyllä useimmiten on uudet.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Nonnis kirjoitti:Nimenomaan raskas kalustohan pinnattuja erityisesti käyttää, kun on noi kuorma-auton pyörät niin kalliita. No, etuakselilla kyllä useimmiten on uudet.
Tuon pinnauksen takiakko niitä nii paljon näkee räjähtäneenä tien poskissa?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

^No niin, mutta ilmeisesti se silti kannattaa vaikka niitä vähän väliä paukahteleekin.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Nonnis kirjoitti:^No niin, mutta ilmeisesti se silti kannattaa vaikka niitä vähän väliä paukahteleekin.
Joo no kai sen sit on herras suuressa viisaudesssan noin laskenut. Mut kai siinä voi sattua onnettomuuskin kun rengas hajoaa. Mut kai sekin on sit huomioitu laskuissa. :evil:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Paripyörät :wink:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

tottakai kuljetusliikkeet käyttää runsaasti pinnattuja renkaita raskaassa kalustossa, sehän on suuri kustannuserä (kuskien ohella :wink: ) toisin kuin henkilöautossa. Ekon kannalta tietysti myös pinnattu on hyvä vaihtoehto (kierrätys). Itsellä on vaan noita pinnattuja räjähtänyt ajossa (runko paskana) Transitissa ja en osta pinnattua kun uuttakin (korealaista) saa aika samaan hintaan, ja se on vähän eri asia kun 4 pyörästä menee yksi tai jostain perävaunun telistä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

samarai kirjoitti:tottakai kuljetusliikkeet käyttää runsaasti pinnattuja renkaita raskaassa kalustossa, sehän on suuri kustannuserä (kuskien ohella :wink: ) toisin kuin henkilöautossa. Ekon kannalta tietysti myös pinnattu on hyvä vaihtoehto (kierrätys). Itsellä on vaan noita pinnattuja räjähtänyt ajossa (runko paskana) Transitissa ja en osta pinnattua kun uuttakin (korealaista) saa aika samaan hintaan, ja se on vähän eri asia kun 4 pyörästä menee yksi tai jostain perävaunun telistä.
Nii juu ei sitä varmaan juur ees huomaa jos sieltä yks mosahtaa. :P
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada ukko
Viestit: 129
Liittynyt: 26.6.2004 9:00
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Lada ukko »

Pinnattujen ainoana plussana näen hinnan :D
Takuuhan niissäkin lienee mutta onko siitä kauhiasti iloa jos vahinko sattuu nimenomaan renkaan vuoksi :shock:
Runkojen epätasaisuus lienee yksi suurimmista ongelmista tänäpäivänä,
on meinaan aika epämiellyttävä ajaa jos rengas-sarjassa on eri jäykkyyksisiä "tassuja"...
Niin ja sekaisinhan ei saane pinnattuja ja pinnaamattomia laittaa :?:
Mutta jos ajelee kevyellä ajoneuvolla hissukseen niin eiköhän pinnatuillakin pärjää :D
Siperia opettaa...
Vastaa Viestiin